شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

چابهار بندری بدون محدودیت در پذیرش کالا و سایز کشتی ها

به گزارش کرونا، علی فتحی در بازدید از طرح توسعه بندر چابهار افزود: توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، چشم انداز دولت در سواحل مکران است. به گفته فتحی، بندر شهید بهشتی چابهار یک کریدور جهانی و مرکز طلایی برای ترانزیت کالا است. معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریا نوردی کشور گفت:

اختصاصی کرونا

کد خبر : 84113
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

کرونا :

چابهار بندری بدون محدودیت در پذیرش کالا و سایز کشتی ها

به گزارش کرونا، علی فتحی در بازدید از طرح توسعه بندر چابهار افزود: توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، چشم انداز دولت در سواحل مکران است.

به گفته فتحی، بندر شهید بهشتی چابهار یک کریدور جهانی و مرکز طلایی برای ترانزیت کالا است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریا نوردی کشور گفت: از آنجایی که بندر شهید بهشتی چابهار یک کریدور جهانی و مرکز طلایی برای ترانزیت کالاست که به آبهای آزاد و به بازارهای جهانی،راه دارد جا دارد، که زیرساخت های آن هرچه زودتر فراهم و از ظرفیت این بندر برای واردات و صادرات کالا بیش از پیش بهره برداری شود.

علی فتحی افزود: در طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار برای ساخت و تکمیل پروژه های روبنایی و زیر بنایی،تاکنون بیش از سه هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که تحول بزرگی در رونق‌اشتغال و جذب کالا در این بندر ایجاد شده است که البته سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید بهشتی چابهاربه مبلغ ۱۴۰۰میلیارد تومان نیز در این رونق بی تاثیر نبوده است .

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان هم گفت: در هفت ماهه اول سال جاری در اسکله بندر شهید بهشتی چابهار، ۸۳ فروند کشتی بزرگ حامل کالاهای نفتی وکالای اساسی ،پهلوگیری کرده اند که‌ با تخلیه و بارگیری این کشتی ها، ظرفیت تخلیه و بارگیری به بیش از ۲.۵ میلیون تن رسیده است.

عسکری نسب بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۴۰۰ هزارتن کالای فله از ‌بندر شهید بهشتی چابهار صادر شده است، که درمقایسه با مدت مشابه، با رشد ۸۰ درصدی صادرات کالا همراه بوده است.

تکذیب ارتباط حریق در هلال‌احمر کرمان با اغتشاش/علت اتصال برق سالن اجتماعات بود
دنبال کنید

وی گفت: با تمهیدات اتخاذ شده، در صدد هستیم بابسترسازی مناسب، این بندر در بخش کانتینر و ترانزیت، به یک‌بندری کانتینری تبدیل شود.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi