پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

ارگ جهان نما درگیر مسائل پیچیده حقوقی است/ ادعای تملک اوقاف

به گزارش کرونا، میثم بکتاشیان ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای تعیین تکلیف ارگ جهان نما با اداره اوقاف در حال رایزنی هستیم، اظهار کرد: جلسات شهرداری با اداره اوقاف در این دوره مدیریت شهری آغاز شده و مدیران ارشد شهرداری پیگیر این امر بودند و باید توجه داشت که ارگ

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83982
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹

کرونا :

ارگ جهان نما درگیر مسائل پیچیده حقوقی است/ ادعای تملک اوقاف

به گزارش کرونا، میثم بکتاشیان ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای تعیین تکلیف ارگ جهان نما با اداره اوقاف در حال رایزنی هستیم، اظهار کرد: جلسات شهرداری با اداره اوقاف در این دوره مدیریت شهری آغاز شده و مدیران ارشد شهرداری پیگیر این امر بودند و باید توجه داشت که ارگ جهان نما مسائل حقوقی بسیار و درهم تنیده دارد که سال‌ها طول کشیده است.

وی با بیان اینکه اداره اوقاف ادعایی در خصوص تملک و شهرداری نیز ادعاهایی مبنی بر پرداختی‌ها دارد، اضافه کرد: اگر این اختلاف نظرها بین اوقاف و شهرداری حل و فصل شود مشکل صدور سند برای این مجموعه برطرف می‌شود.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه منطقه یک شهرداری ۸۱۰ هکتار مساحت دارد، ادامه داد: ۳۲۰ هکتار و معادل ۳۰ درصد این منطقه بافت فرسوده و ۱۱۹ هکتار آن بافت تاریخی است.

کاشت ۱۵ هزار اصله درخت در جوار مادی‌ها

بکتاشیان با بیان اینکه سرانه فضای سبز منطقه یک شهرداری به ۴۳۰ هزار متر مربع می‌رسد که وجود ۶.۹ متر فضای سبز برای هر فرد آمار مناسبی نیست، خاطرنشان کرد: نهضت درختکاری در جوار مادی‌ها در دستور کار قرار گرفته و در این راستا طی ۲ مرحله ۱۵ هزار اصله درخت در حاشیه مادی‌های منطقه یک کاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه رویکردهای پنجگانه زیست محیطی، زیباسازی، طرح‌های محرک توسعه و اقتصاد محلی و زیرساختی و آزاد سازی گلوگاه‌ها را دنبال می‌کنیم، ابراز کرد: طرح توسعه محله در خیابان جامی در حال اجراست و از ابتدای سال تاکنون چندین آزادسازی در این خیابان انجام شده و طراحی مرکز محله پاچنار به سرانجام رسیده و با تملک حمام کنار مسجد تا یک ماه آینده، طرح توسعه محله جامی محقق می‌شود.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با بیان اینکه در زمینه زیباسازی به دنبال تاریخ شفاهی و تجربه زیستی مردم هستیم، گفت: با توجه به تاریخ شفاهی محلات دیوار نگاری‌ها در حال انجام است.

ساماندهی گذرهای منتهی به چهارباغ در اولویت است

بکتاشیان با اشاره به انجام سه آزادسازی در محله جوزدان، افزود: مرکز توسعه این محله یک خانه مخروبه قدیمی است که با میراث فرهنگی رایزنی شده و این گلوگاه تا یک ماه آینده آزادسازی می‌شود.

ظریف زبان استدلال و مذاکره عزتمند ملت در تاریخ معاصر است
دنبال کنید

وی با اشاره به اینکه طی ۲- سه ماه گذشته گذر جهان آرا ساماندهی و سنگ فرش شده، خاطرنشان کرد: ساماندهی گذرهای منتهی به چهارباغ در اولویت است؛ در این راستا گذر کوالالامپور طی سه ماه سنگ فرش شد و ساماندهی گذر عالم آرا که مسیری بسیار ناخوشایند بود آغاز شده و ۴۰ درصد پیشرفته و انتظار می‌رود طی چهار هفته آینده به پایان برسد.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با بیان اینکه ضلع شمالی پیاده رو خیابان شیخ بهایی در دست مرمت است، اضافه کرد: ترمیم پیاده رو این خیابان تا اواخر آبان به اتمام می‌رسد.

بکتاشیان با اشاره به اینکه پیاده رو پل فلزی نیز در حال مرمت است، گفت: بهسازی پیاده‌رو خیابان چهارباغ پایین نیز مقرر شده در سال ۱۴۰۲ انجام شود.

وی با بیان اینکه مناطق یک و سه شهرداری اصفهان بیشترین ساختمان‌های ناایمن را دارد، گفت: پس از حادثه متروپل آبادان، استانداری و شهرداری اصفهان جلسات مکرری در خصوص این ساختمان‌های ناایمن برگزار کردند، طبق ابلاغ وزارت کشور اداره راه و شهرسازی استان موظف به شناسایی ساختمان‌ها شد تا اخطارها به آنها اعلام شود.

 ارگ جهان نما درگیر مسائل پیچیده حقوقی است/ ادعای تملک اوقاف

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با بیان اینکه به تعدادی از ساختمان‌ها و هیئت مدیره آنها اخطار قانونی مبنی بر لزوم استحکام سازی و ایستایی داده شده و با دادستانی در این زمینه مکاتباتی شده، افزود: فرآیند قانونی در زمینه ساختمان‌های ناایمن شهر در حال پیش روی است و دستکم طی ۶ ماه امسال ۳۰ عنوان رأی اجرای بند ۱۴ برای دیوارهای مخروبه خانه‌های فرسوده داشتیم.

تفاهم نامه ساخت تئاتر شهر به زودی منعقد می‌شود

بکتاشیان با اشاره به اینکه برای احداث تئاتر شهر یک معمار بزرگ اصفهانی، طرحی را آغاز کرده است، ادامه داد: ابتدا ۵۰ میلیارد تومان بودجه برای ساخت این پروژه در نظر گرفته شد که شهرداری راسا ورود کند اما در ادامه این طرح مشارکتی پیش رفت.

وی با بیان اینکه درمورد سالن‌ها و نسبت ارتفاعی طرح با میراث فرهنگی اختلاف نظر داشتیم، افزود: ارتفاع مثبت و منفی طرح کرد جلسه شد و تا پایان آبان ماه تفاهم نامه جهانی تئاتر شهر بسته و این پروژه کلنگ زده می‌شود.

اقدامات موثری در مجلس یازدهم برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صورت گرفته است
دنبال کنید

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان افزود: تئاتر شهر قرار است در عرصه‌ای ۲ هزار متری و از سوی سینما سپاهان به سمت چهارباغ بنا شود.

اتمام آزادسازی فاز یک و ۲ قطار شهری تا پایان آبان

بکتاشیان با اشاره به پرتردد بودن منطقه یک شهر اصفهان، گفت: تاکنون نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان برای آزادسازی مغازه‌ها و خانه‌هایی که در حوزه مستحدثات مترو در منطقه یک است، هزینه شده و نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای این مهم پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه حجمی از بودجه منطقه یک در حوزه آزادسازی هزینه می‌شود، ادامه داد: مترو از اولویت‌های منطقه یک بوده و امید است آزاد سازی فاز یک و ۲ قطار شهری تا پایان آبان به اتمام برسد که شامل ایستگاه خرازی، کاشانی و خلجا است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با بیان اینکه ازاد سازی‌های فاز سه و چهار قطار شهری از بهمن ماه آغاز خواهد شد، ابراز داشت: بودجه امسال منطقه یک ۲۶۸ میلیارد تومان بوده که ۱۴۰ میلیارد تومان برای موضوعات عمرانی، ۲۰ میلیارد تومان برای طرح محله محور و مابقی برای هزینه‌های جاری، است.

بکتاشیان با اشاره به اینکه طرح تفصیلی ابن منطقه همچنان روی زمین مانده که مطالبه مردم است، خاطرنشان کرد: احداث خیابان زاهد حد فاصل خیابان مسجد سید و فروغی به طول یک هزار متر و عرض ۲۶ متر در دستور کار است، ۱۶۸ پلاک مسکونی در بستر این خیابان است که شهرداری باید آزادسازی کند.

وی با بیان اینکه از اواخر آذر ماه آزادسازی این خیابان آغاز خواهد شد، گفت: اجرای این پروژه‌ها محرک توسعه است و به دنبال مدلی هستیم که با مشارکت خود مردم این منطقه احداث شود؛ به این صورت که آزادسازی به صورت مشارکتی باشد و مردم از منطقه مهاجرت نکنند بلکه خود ساکنان محل صاحب یک واحد آپارتمان شوند.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi