جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آماری از خطوط فرسوده آب روستاهای گچساران/رفع مشکل قطعی آب ۳۰ روستا

به گزارش کرونا از گچساران محمود زارعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصلاح و بهسازی شبکه های فرسوده آب آشامیدنی روستاهای گچساران به منظور جلوگیری از شکستگی های متعدد، کاهش هدر روی آب، شناسایی و حذف انشعاب های غیرمجاز و تثبیت فشار شبکه آب آشامیدنی انجام می شود. وی بیان کرد: میزان شبکه داخلی و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83973
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

کرونا :

آماری از خطوط فرسوده آب روستاهای گچساران/رفع مشکل قطعی آب ۳۰ روستا

به گزارش کرونا از گچساران محمود زارعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصلاح و بهسازی شبکه های فرسوده آب آشامیدنی روستاهای گچساران به منظور جلوگیری از شکستگی های متعدد، کاهش هدر روی آب، شناسایی و حذف انشعاب های غیرمجاز و تثبیت فشار شبکه آب آشامیدنی انجام می شود.

وی بیان کرد: میزان شبکه داخلی و خطوط انتقال آب آشامیدنی مناطق روستایی این شهرستان بیش از ۴۴۳ کیلومتر است.

رییس اداره آب و فاضلاب گچساران تصریح کرد: در مناطق روستایی این شهرستان ۴۰ درصد از شبکه های داخلی و خطوط انتقال آب آشامیدنی فرسوده است و این خطوط علاوه بر هدر رفتن مقدار زیادی آب، در مواردی باعث آلودگی آب آشامیدنی این روستاها نیز می شود.

زارعی عنوان کرد: در حال حاضر ۶۲ روستا با بیش از ۸ هزارو ۹۰۰ مشترک زیر پوشش شبکه آب آشامیدنی قرار دارد.

وی گفت: زیرساخت های آب آشامیدنی و مشکلات قطعی آب آشامیدنی ۳۰روستای این شهرستان در چند ماه گذشته برطرف شد.

رئیس اداره آب و فاضلاب گچساران خاطرنشان کرد: طرح تامین آب آشامیدنی به روستای باباکلان در گچساران با اجرای حدود هفت کیلومتر خط لوله انتقال از محل چاه ها تا نخستین ایستگاه پمپاژ تکمیل شده است.

زارعی بیان کرد: این طرح با یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات محرومیت زدایی اجرا شده و ۲ هزار نفر از مزایای آن بهره مند می شود.

وی افزود: عملیات تامین آب آشامیدنی منطقه باباکلان گچساران سال ۱۳۹۵ آغاز شد.

رئیس اداره آب و فاضلاب گچساران ادامه داد: ساخت ۲ باب مخزن در مجموع به حجم ۵۵۰ متر مکعب و اعتبار ۳۵ میلیارد ریال از دیگر پروژه های امسال شرکت آبفا در شهرستان گچساران است که این طرح ها نیز ۱۰۰ درصد تکمیل شده اند و جمعیتی بالغ بر یکهزار و ۳۰۰ نفر را پوشش داده اند.

نابغه ۲۷ ساله؛ مغز متفکر اطلاعات نظامی ایران / اعتمادی که این روزها مغفول مانده است+پوستر
دنبال کنید

زارعی در خصوص طرح های فاضلاب گفت: فاضلاب بخشی از شهر دوگنبدان تمام شده و با اتصال انشعابات،۹۰ مشترک جدید به شبکه فاضلاب این شهر اضافه می شود.

وی اضافه کرد: کیفیت آب آشامیدنی تمام روستاهای زیر پوشش این شهرستان، ماهیانه در آزمایش های گوناگون میکروب شناسی کنترل می شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب گچساران اظهار کرد:در حال حاضر آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان از ۲۴ ایستگاه شبکه آبرسانی، سد کوثر و تعدادی چاه عمیق و نیمه عمیق تامین می شود.

انتهای پیام/۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi