پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

تنفس هوای مطلوب در بیشتر نقاط تهران

به گزارش فارس، بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (۱۶ آبان ماه) با توجه به وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات اینده کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت، هرچند افزایش ترافیک صبحگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83970
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

کرونا :

تنفس هوای مطلوب در بیشتر نقاط تهران

به گزارش فارس، بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (۱۶ آبان ماه) با توجه به وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات اینده کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت، هرچند افزایش ترافیک صبحگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد را به‌دنبال خواهد داشت.

کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت دوشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد خواهد شد.

با توجه به افزایش تردد خودروها و کاهش تندی باد تا صبح  سه‌شنبه (۱۷ آبان‌ماه) بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد که کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد را در پی خواهد داشت. شکل‌گیری ناپایداری جوی، رشد ابرناکی و احتمال بارش پراکنده همراه با افزایش نسبی تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد.

 با استمرار ناپایداری جوی تا ساعات پایانی سه‌شنبه برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هم‌ اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۱  و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است. آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «دی‌اکسید نیتروژن» با میانگین ۷۶ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا “پاک”، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا “قابل قبول (سالم) یا متوسط”، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا “ناسالم برای گروه‌های حساس”، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا “ناسالم برای همه گروه‌ها”، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا “بسیار ناسالم” و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا “خطرناک” است.

جمع‌آوری ۱۰۳ مدرسه کانکسی پرجمعیت کرمانشاه در اولویت است
دنبال کنید

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi