جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دهدشت در قُرق زباله‌ها/ بوی تعفن مردم را کلافه کرده است

کرونا کهگیلویه، سیده مریم پیروزان_ مسئول توانمند کسی است که بتواند برای برون‌رفت از مشکلات سازمان تحت مدیریت خود چاره‌اندیشی کند و کارنامه‌ای درخشان در زمان مدیریت خود به جای بگذارد. اما با نگاهی گذرا به معابر و خیابان‌ها در سطح شهر دهدشت، تنها چیزی که در وهله اول به چشم می‌خورد حلقه مفقوده مدیریت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83894
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

کرونا :

دهدشت در قُرق زباله‌ها/ بوی تعفن مردم را کلافه کرده است

کرونا کهگیلویه، سیده مریم پیروزان_ مسئول توانمند کسی است که بتواند برای برون‌رفت از مشکلات سازمان تحت مدیریت خود چاره‌اندیشی کند و کارنامه‌ای درخشان در زمان مدیریت خود به جای بگذارد.

اما با نگاهی گذرا به معابر و خیابان‌ها در سطح شهر دهدشت، تنها چیزی که در وهله اول به چشم می‌خورد حلقه مفقوده مدیریت شهری است.

به جرأت می‌توان گفت که شهر در قُرق آشغال‌های رها شده در جداول و معابر رها شده که همین امر موجب نارضایتی شهروندان از متولیان شهری شده است.

دهدشت در قُرق زباله‌ها/ بوی تعفن مردم را کلافه کرده است 10

این حجم از آلودگی جداول و کانال‌ها چهره نامناسبی به شهر بخشیده و نظافت شهری در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته است.

بی‌توجهی به تنظیف جداول و معابر شهری قطعا خطرات جبران ناپذیری دارد، بوی تعفن و آزاردهنده پسماندهای رها شده در معابر و جداول باعث هجوم انواع میکروب‌ها و تجمع حشرات و بروز انواع بیماری و سلامت مردم را تهدید می‌کند.

این حجم از انباشت زباله علاوه بر شرایط منزجرکننده برای شهروندان به شیوع بیماری‌ها کمک کرده و متاسفانه شهرداری اقدامی برای پاکسازی معابری شهری انجام نداده است، اگر هم اقدامی صورت گرفته به ندرت بوده، چرا که در هر خیابان از دهدشت قدم بگذاری شاهد انبوه پسماند رها شده کنار معابر و درون جداول خواهی بود.

دهدشت در قُرق زباله‌ها/ بوی تعفن مردم را کلافه کرده است 11

رنج مردم دهدشت از نبود مدیریت شهری آن‌ها را کلافه کرده است چرا که این شهر از لحاظ مبلمان شهری و حتی بهداشت شهری با مشکلات زیادی مواجه است.

هر چند شهر خوب را شهروند می‌سازد و شهروندان باید محیط شهری را همانند خانه خود بدانند و به نظافت آن اهمیت دهند اما حفظ و نظافت و زیبایی یک شهر از وظایف مهم شهرداری است که متاسفانه این مهم در دهدشت به فراموشی سپرده شده و شهر در حصار انباشت زباله و آلودگی محیط‌زیست قرار گرفته است.

داور فرانسوی قاضی فینال لیگ قهرمانان اروپا
دنبال کنید

مسئولان منصب گرفتند که دغدغه‌مند رفع مشکلات مردم باشند تا حقوق آن‌ها تضییع نشود و کسانی که از مسئولیت شانه خالی کنند و نسبت به رفع مشکلات شهروندان تعلل بورزند شایسته آن مقام و منصب نخواهند بود و چنین فردی شایسته مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی را ندارد.

دهدشت در قُرق زباله‌ها/ بوی تعفن مردم را کلافه کرده است 12

حال که بوی تعفن زباله‌ها همه جای شهر را فراگرفته و زباله‌ها در بسیاری از معابر شهری روی هم تلنبار شده‌اند و بعضاً توسط گربه‌ها از هم پاشیده و چهره شهر را زشت و کریح می‌کنند، شورا و شهرداری باید مدیریت بهینه زباله‌ها را در دستور کار خود قرار دهند و دانش مدیریت شهری خود را به نمایش بگذارند.

اگر گوش شنوایی هست برای این معضل و وضعیت اسفناک کاری شود، این وضعیت تأسف‌بار چیزی جز نمره منفی در کارنامه اعضای شورای شهر دهدشت نیست، پیش از آن‌که سلامت مردم به خطر بیفتد چاره‌ای اندیشیده شود.

 

بنا به گفته کارشناسان زباله نه تنها سبب شیوع انواع مشکلات زیست محیطی و بیماری‌های عفونی و غیر عفونی می‌شود بلکه می‌تواند با آلوده کردن منابع آب، خاک و هوا خسارت فراوانی را به زندگی بشر وارد کند.

حال شهردار دهدشت باید بداند نخستین مؤلفه در زیبایی یک شهر و فاکتور اساسی در مدیریت شهری رضایت شهروندان و توجه به خواسته‌های عمومی آن‌ها از منظر شهری است.

لذا انتظار می‌رود شورا و شهرداری دهدشت طی یک اقدام ضرب‌الاجلی پاکسازی معابری شهری و تنظیف جداول را برای یک روز نه، بلکه مداوم در دستور کار نیروهای خدماتی پیمانکاری قرار دهد تا سلامت مردم بیش از این به خطر نیفتد و شهر را از این وضعیت اسفناک نجات دهند.

تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی شهرستان کهگیلویه
دنبال کنید

دهدشت در قُرق زباله‌ها/ بوی تعفن مردم را کلافه کرده است 13

دهدشت در قُرق زباله‌ها/ بوی تعفن مردم را کلافه کرده است 14

دهدشت در قُرق زباله‌ها/ بوی تعفن مردم را کلافه کرده است 15

دهدشت در قُرق زباله‌ها/ بوی تعفن مردم را کلافه کرده است 16

دهدشت در قُرق زباله‌ها/ بوی تعفن مردم را کلافه کرده است 17

انتهای پیام/۸۲۰۳۵


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi