جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

صافکاران افغانستانی در یاسوج از 7 دنیا آزاد؟/ خواب مسئولان و دستمزدهایی که سر به جهنم می‌گذارد!

به گزارش کرونا از یاسوج؛ بازار استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ نوسان در کل کشور بازاری کم نظیر و شاید بی نظیر است قیمت ها و دستمزدها در آن به دلخواه تعیین شده و گویی که اداره اصناف در کهگیلویه و بویراحمد نقشی در تعیین دستمزدها ندارد. همچنین نظارت ها در بازار استان کهگیلویه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83673
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

کرونا :

صافکاران افغانستانی در یاسوج از 7 دنیا آزاد؟/ خواب مسئولان و دستمزدهایی که سر به جهنم می‌گذارد!

به گزارش کرونا از یاسوج؛ بازار استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ نوسان در کل کشور بازاری کم نظیر و شاید بی نظیر است قیمت ها و دستمزدها در آن به دلخواه تعیین شده و گویی که اداره اصناف در کهگیلویه و بویراحمد نقشی در تعیین دستمزدها ندارد.

همچنین نظارت ها در بازار استان کهگیلویه و بویراحمد هرچند از لحاظ کمی و آماری که توسط مسئولان مرتبط داده می‌شود مشکل آنچنانی ندارد اما از لحاظ کیفی تاکنون نظارت‌ها جوابگوی وضعیت بغرنج بازار در این استان نبوده است.

برای مثال در زمینه تعمیر خودرو و صافکاری علاوه بر صافکاران و تعمیرکاران داخلی و بومی که به تعداد زیادی در نقاط مختلف استان و در شهر یاسوج مشغول به فعالیت هستند تعداد زیادی از اتباع خارجی به خصوص اتباع افغانی در این حرفه و پیشه مشغول به فعالیت هستند.

برخی اعتقاد دارند که از لحاظ خدمات‌دهی کیفی این تعمیرکاران و صافکاران بهتر از تعمیرکاران داخلی و بومی بوده و به همین جهت درصد مراجعه به آنها بسیار بالاست به همین دلیل و به واسطه مراجعه بسیار زیاد صاحبان خودرو به تعمیرکاران و صافکاران خارجی آن‌ها نیز قیمت‌ها را به دلخواه خود بالا برده‌اند که گاه دستمزد صافکاری یک خودرو توسط اتباع افغانی در شهر یاسوج ۳ تا ۴ برابر دستمزد صافکاران داخلی است.

در این بین هر چند لازم است که تعمیرکاران و صافکاران استان تغییر در رویه کار خود داده و خدمات دهی کیفی به صاحبان خودرو داشته باشند اما از سوی دیگر نباید اجازه داد که تعمیرکاران خارجی دستمزدها را به دلخواه خود بالا برده و این چنین مردم را در این وضعیت سخت اقتصادی در تنگنا قرار دهند.

آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

مسئولان مربوط به خصوص اصناف و صمت توضیح دهند که برای رفع این مشکل چه تدبیری اندیشیده و چرا مزاحمتی برای دستمزدهای نجومی تعمیرکاران و صافکاران اتباع خارجی در استان ندارد.

و البته قابل توجه مسئولان این که صافکاران افغانی در محل‌های غیر تجاری مثل انبارهای متروکه و در برخی سوله‌های شهرک‌های صنعتی مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi