جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وعده هایی برای برطرف شدن مشکل تامین آب آشامیدنی باشت/صدور ۵۰۰ مجوز برداشت آب زیرزمینی

آرش مصلح در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: باشت یکی از قطب های مهم کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد است. وی بیان کرد: تا کنون از سوی آب منطقه ای در حوزه آب زیرزمینی مصارف شرب، صنعت و کشاورزی در باشت ۵۰۰ مجوز صادر شده است. مدیرعامل شرکت آب منطقه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83556
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

کرونا :

وعده هایی برای برطرف شدن مشکل تامین آب آشامیدنی باشت/صدور ۵۰۰ مجوز برداشت آب زیرزمینی

آرش مصلح در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: باشت یکی از قطب های مهم کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی بیان کرد: تا کنون از سوی آب منطقه ای در حوزه آب زیرزمینی مصارف شرب، صنعت و کشاورزی در باشت ۵۰۰ مجوز صادر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: طرح جامع تامین آب شرب باشت و روستاهای اطراف آن یکی از مهم ترین طرح های دولت که با تلاش استاتدار و دیگر مسئولان کلید خورد و تصویب شده است.

مصلح عنوان کرد: این طرح در ۱ الی ۲ سال آینده اجرا می شود و با بهره برداری از آن حدود ۳۰ سال امکان تامین آب پایدار باشت انجام خواهد شد.

وی گفت: در همین راستا ۹ حلقه چاه آهکی عمیق و تعدادی خط انتقال و مخازن بتنی در باشت و ارتفاعات به صورت دراز مدت در غالب رینگ آبی کل روستاهای شمال،شرق،جنوب و غرب را تامین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در دیدار استاندار و مسئولان وزارت نیرو و آب این طرح مصوب گردید و در حال حاضر در ردیف طرح های دارای تنش آبی کشور قرار دارد و برای اجرا و بهره برداری از آن افزون بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است. 

مصلح بیان کرد: به دستور استاندار این پروژه به صورت فاز بندی انجام خواهد شد، در صورت اجرایی شدن آن دیگر مشکلی در تامین آب شرب باشت وجود ندارد.

وی افزود: در مناطقی اعم از پشتکوه و پیچاب که احتمال خارج بودن از این رینگ را دارند با همکاری آبفا برنامه ای اجرا خواهد شد.

اخطار قطع برق/ ۲۱ اداره پرمصرف کهگیلویه و بویراحمد کدام هستند؟
دنبال کنید

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از رودخانه اصلی منطقه در بخش اشکفت شاه که سرشاخه اصلی سد کوثر بوده حدود ۸۰ الی ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی قابلیت تامین آب را دارد، برای قابلیت تامین آب شرب روستاهای پیچاب نیز با هماهنگی آبفا امکان تامین از منابع فعلی خواهد بود.

مصلح اضافه کرد: مطالعه یک طرح دراز مدت برای منطقه پیچاب با وجود دو تنگه مهم انجام شد و امکان احداث نیروگاه برق آبی وجود دارد، اگر این مطالعات به نتیجه برسد و تایید شود از آب فعلی امکان تولید برق وجود خواهد داشت.

وی گفت: با احداث این نیروگاه در منطقه پیجاب ظرفیت بالایی برای اشتغال پایدار منطقه و تولید برق پاک ، سازگار با محیط زیست و امکان توسعه گردشگری و تحول زیرساختی به وجود می آید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:هدف گذاری تامین آب افزون بر ۷۰۰ هکتار از اراضی مستعد کشاورزی خان احمد باشت از رودخانه زهره انجام شده ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آن نیز صورت گرفته و در دهه فجر امسال شاهد آب اندازی این شبکه به صورت آزمایشی در اراضی عنوان شده خواهیم بود و در سال آینده به صورت رسمی این پروژه به بهره برداری می رسد.

مصلح اظهار کرد: در سالجاری بخشی از عملیات اجرایی ساماندهی رودخانه باشت از پل ورودی تا پل شوش که در دو طرف آن اراضی مستعد کشاورزی و زیر ساخت ها وجود دارد، آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: برای این طرح از محل اعتبارات استانی و ملی اخذ شده و فاز اول آن با ۱۵۰ میلیارد ریال تا دو ماه آینده به مناقصه می رود.

تشییع باشکوه شهید گمنام در دهدشت+تصویر و فیلم
دنبال کنید

انتهای پیام/۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi