جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تنها سینمای قوچان در مسیر احیا و راه‌اندازی مجدد قرار گرفت

ابراهیم مطاعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به پیشینه این شهرستان در حوزه سالن‌های نمایش اظهار کرد: پیش از انقلاب ۳ سینمای فعال در قوچان وجود داشت که عموماً توسط بخش خصوصی اداره می‌شد. وی با یادآوری این مطلب که تنها سینمای حال حاضر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83484
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

کرونا :

تنها سینمای قوچان در مسیر احیا و راه‌اندازی مجدد قرار گرفت

ابراهیم مطاعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به پیشینه این شهرستان در حوزه سالن‌های نمایش اظهار کرد: پیش از انقلاب ۳ سینمای فعال در قوچان وجود داشت که عموماً توسط بخش خصوصی اداره می‌شد.

وی با یادآوری این مطلب که تنها سینمای حال حاضر قوچان بخشی از واحد فرهنگی-پرورشی اداره آموزش‌وپرورش این شهرستان بوده و در دهه ۶۰ راه‌اندازی می‌شود، افزود: این سینما تا اواسط دهه ۷۰ فعال بود اما در دوره‌ای به خاطر مسائل و مشکلات به وجود آمده برای مالک به سمت تعطیلی رفت و این موضوع تا اوایل سال ۹۴ ادامه داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان بابیان اینکه سال ۹۴ این سینما توسط یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی مجدد مورد بهره‌برداری قرار گرفت، تصریح کرد: سال ۹۸ به دلیل پایان یافتن قرارداد بهره‌بردار وجود مشکلات میان مالک و بهره‌بردار و شروع ویروس کرونا، تنها سینمای قوچان نیز دوباره تعطیل شد.

مطاعی با تأکید بر اینکه این سینما همچنان در لیست سینماهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد و باید فعال‌سازی شود، بیان کرد: قوچان در حوزه فرهنگی دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه موسیقی، نمایش و غیره بوده و وجود بیش از ۱۰ هزار دانشجو و ۳۹ هزار دانش‌آموز می‌طلبد تا این سینما مجدد برای حضور علاقه‌مندان به حوزه نمایش احیا شود.

وی ادامه داد: حدود ۱۱ سینما در سطح استان وجود دارد که همچون این شهرستان فعال نیست بنابراین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال لزوم راه‌اندازی سینماها و استفاده از این ظرفیت‌ها، جلسات متعددی با سرمایه‌گذاران این حوزه برگزار کرده است.

ایجاد ۴۸۰ کیلومتر آتش بر در کهگیلویه وبویراحمد
دنبال کنید

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi