جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آیا استفاده از رطوبت گیر ساز، ضروروی است؟

آیا استفاده از رطوبت گیر ساز، ضروروی است؟   حتما برای شما هم پیش آمده که یک روز عالی با گیتار خود داشته اید و وقتی روز بعد به ساز موسیقی خود مراجعه می کنید می بینید که تمرین شما به خوبی روز قبل نیست. یکی از عواملی که منجر به این حس ناخوشایند در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83445
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶

کرونا :

آیا استفاده از رطوبت گیر ساز، ضروروی است؟

آیا استفاده از رطوبت گیر ساز، ضروروی است؟

 

حتما برای شما هم پیش آمده که یک روز عالی با گیتار خود داشته اید و وقتی روز بعد به ساز موسیقی خود مراجعه می کنید می بینید که تمرین شما به خوبی روز قبل نیست. یکی از عواملی که منجر به این حس ناخوشایند در استفاده از ساز می شود وجود رطوبت در محیط است که می توان با استفاده از رطوبت گیر تا حد قابل توجهی این مشکل را مرتفع کرد.

بسته به محل زندگی شما، وجود رطوبت می تواند مشکلی کوچک باشد که چندان قابل اعتنا نباشد اما در شرایطی که این مشکل کمی بیشتر شود یا فکری به حال آن نشود می تواند موضوعی آزار دهنده برای کاربران و نوازندگان باشد.

مهم نیست که شما در نواختن گیتار ، پیانو یا ویولن خود چقدر حرفه ای باشید، اگر محیط اطراف شما مرطوب باشد این رطوبت به ساز شما نفوذ کرده و باعث می شود، صدای مطلوب و حرفه ای از خود تولید نکند.

اگر به دنبال رفع کردن این مشکل هستید پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این خبر با ما همراه باشید تا راه حلی مناسب را به شما معرفی کنیم.

آیا استفاده از رطوبت گیر ساز، ضروروی است؟ 5

چرا ساز شما به رطوبت گیر احتیاج دارد؟

باید بدانید که سازهای موسیقی مانند گیتار یا ویولن برای شرایط با رطوبت بالا تولید نشده اند و در کارخانه ها و کارگاه هایی تولید می شوند که مقدار رطوبت به شدت کنترل می شوند.

تولید کنندگان گیتار متوجه شده اند که وجود رطوبت در محیط کارگاه باعث ایجاد تاب در چوب شده و در برخی موارد می تواند سطح چوب را متورم نماید. ساز شما عمدتا از چوب و مقداری سیم فلزی تشکیل شده است و بسیار مستعد جذب نم هواست.

پیشنهاد تشکیل صندوق مشترک برای حمایت از سرمایه گذاران
دنبال کنید

اینجاست که رطوبت گیر ساز وارد بازی می شود و به بهترین روش ممکن می تواند رطوبت موجود در هوا را جذب نماید. برخی از صاحبان سازها مانند پیانو یا ویولن میلیونها تومان برای ساز خود هزینه می کنند اما نمی دانند که وجود عاملی که تمام عمر به آن توجه نداشته اند ممکن است ضررات جبران ناپذیری را به سرمایه شما وارد کند.

چرا باید از رطوبت گیر استفاده کنیم؟

داشتن یک رطوبت گیر خوب می تواند به اندازه یک tuner خوب برای نوازندگی شما ضروری باشد. این مشکلات به ویژه در ماه های سرد سال یا در مناطق شرجی کشور بسیار خود رابیشتر نمایان می کند. وسایل سرمایشی و گرمایشی نیز می تواند به این عوامل کمک کننده باشند که استفاده از آنها طبیعتا اجتناب ناپذیر است.

در حالی که لوازم جانبی مختلف برقی و گازی وجود دارد که می تواند این مشکل را بر طرف کند اما پیشنهاد ما به شما خواننده محترم استفاده از رطوبت گیرهای فروشگاه سلام کاشانه می باشد.

در این سایت نزدیک به ۱۰ محصول رطوبت گیر با مدلهای مختلف وجود دارد که هر کدام از آن ها برای شرایطی خاص ساخته شده اند. انواع رطوبت گیرهای ساده و ارزان با استفاده از مواد شیمیایی بهداشتی که اکثرا ساخت کشور خودمان هستند در این سایت به فروش می رسد.

آیا استفاده از رطوبت گیر ساز، ضروروی است؟ 6

یکی از انواع این رطوبت گیرها مدل آویز است که می تواند در کمد لباس و انباری جاگذاری شود. این محصول با استفاده از طراحی خاص و کاغذ نیمه تراوایی که دارد قابلیت این را دارد که نم موجود در محیط یا وسایل نزدیک خود را با استفاده از مواد شیمیایی موجود در خود جذب کرده و به مخزن تعبیه شده در آن انتقال دهد.

دعا افزایش مشتری و افزایش فروش و جذب مشتری
دنبال کنید

این محصول چیزی نزدیک به ۲۰۰ گرم ماده جذب کننده رطوبت دارد که این مقدار ماده می تواند تا نیم لیتر آب را جذب کند.

گیره موجود در بالای این محصول تا ۲ کیلوگرم وزن را تحمل می کند و این گیره پلاستیکی برای استفاده در کمد ها و مکان هایی که جایی برای آویزان کردن دارند مناسب است.

آیا استفاده از رطوبت گیر ساز، ضروروی است؟ 7

محصول دیگر محصول ظرفی است که این محصول نیز برای مکان هایی که جایی برای آویخته شدن ندارند مناسب است. محصول ظرفی برای داخل کشوهای لباس ، انباری ، راه پله ها ، کمدها و سایر مکان ها مناسب است.

محصول ظرفی بر خلاف محصولات مدل آویز ، ساختار مستحکم تری دارد. رطوبت گیرهای ظرفی از دو بخش تشکیل شده اند که قسمت فوقانی ظرف برای نگهداری ماده رطوبت گیر و درگیری با هوای محیط است و بخش پایینی برای ذخیره آب گرفته شده از کمد یا انباری است.

از لحاظ جذب رطوبت این دو محصول ، فرق چندانی با هم ندارند و تنها فرق عمده آنها در مکان هایی است که در آن قرار می گیرند. زیرا همانطور که اشاره شد محصول آویز انعطاف پذیر است و محصول ظرفی، مانند کاسه ای پلاستیکی باید بر روی سطحی بدون حرکت ساکن باشد.

در پایان توصیه می کنیم که اگر نوازنده سازهایی مانند گیتار، پیانو، ویولن، تنبک، دف و دیگر سازهای موسیقی که از چوب ساخته شده اند هستید حتما علاوه بر استند فلزی که ساز خود را روی آن قرار می دهید، به فکر خرید یک رطوبت گیر خانگی نیز باشید.

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi