پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تقریبا 90 درصد کار راه‌اندازی پتروشیمی گلستان انجام شده است/اشتغال و شرایط اقتصادی بهتر در انتظار گلستانی‌ها

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس گفت: تقریبا ۹۰ درصد کار راه‌اندازی پتروشیمی گلستان انجام شده و امیدواریم ۱۰ درصد باقی مانده با مصوبه هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی حل شود تا در این استان محروم ایجاد اشتغال شود و شرایط اقتصادی بهتری پیدا کند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83397
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

کرونا :

تقریبا 90 درصد کار راه‌اندازی پتروشیمی گلستان انجام شده است/اشتغال و شرایط اقتصادی بهتر در انتظار گلستانی‌ها

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی مجتمع پتروشیمی گلستان، گفت: این پتروشیمی حدود سال ۸۵ کلنگ‌زنی شد و توانست ۹۵ هزار سهامدار جذب کند اما از آن زمان تاکنون صرفا ۱۵ درصد پیشرفت داشته است، هرچند شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران (NPC) حدود ۲۰ درصد سهام این شرکت را در اختیار داشت و پشتیبان خوبی برای این مجموعه محسوب می‌شد و مردم نیز با فروش خانه، خودرو و… سهام این شرکت را به امید راه‌اندازی خریدند اما پاره‌ای از تخلفات مانع از توسعه آن شد و بزر ناامیدی را در دل مردم گلستان کاشت.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ابتدای ورود به مجلس آغاز مجدد ساخت طرح فوق را پیگیری کرده است، توضیح داد: اولین قدم برای پیگیری راه‌اندازی این پتروشیمی از طریق آقای اژه‌ای رئیس قوه قضاییه انجام شد، درواقع طی سفر ایشان به گلستان موضوع را مطرح کردیم و رئیس قوه‌قضاییه دستور ویژه‌ای به رئیس کل دادگستری و دادستان استان گلستان جهت پیگیری موضوع داد و خوشبختانه قوه‌قضاییه با افرادی -که قصور کرده و دارایی مردم را در جهت پیشرفت پروژه صرف نکرده بودند- برخورد سختی کرد.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین در پی سفر آقای رئیسی در اسفندماه سال ۱۴۰۰ مجددا خواستار پیگیری راه‌اندازی این شرکت پتروشیمی شدیم لذا رئیس‌جمهور نیز دستور ویژه به وزیر نفت داد تا هلدینگ خلیج فارس و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران(NPC) در شرکت پتروشیمی گلستان سرمایه‌گذاری کنند.

سنگدوینی مطرح کرد: اکنون با توجه به پیگیری‌های اخیر خود با وزیر نفت متوجه شدم آخرین قدمها برای راه‌اندازی پتروشیمی گلستان در هیات تطبیق وزارت نفت در حال انجام است بنابراین انشاءالله به زودی کار راه ‌ندازی آغاز خواهد شد.

۳۶ پروژه گازرسانی در هفته دولت در خراسان شمالی 
دنبال کنید

این نماینده مجلس با بیان اینکه محصول تولیدی شرکت پتروشیمی گلستان اوره و آمونیاک است، گفت: اگر هلدینگ خلیج فارس و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این شرکت سرمایه‌گذاری کنند امیدواری و شرایط خوبی برای مردم گلستان رقم خواهد خورد.  

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید بگویم؛ تقریبا ۹۰ درصد کار راه‌اندازی پتروشیمی گلستان انجام شده و امیدواریم ۱۰ درصد باقی مانده با مصوبه هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی حل شود تا در این استان محروم ایجاد اشتغال شود و شرایط اقتصادی بهتری پیدا کند، چراکه می‌توان از طریق پایانه‌های مرزی ترکمنستان به کشورهای همسایه صادرات نیز داشته باشیم./

پایان پیام   

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi