پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

روایت زائر اصفهانی از چهارشنبه خونین شاهچراغ/از فریادهای خدام برای خروج نمازگزاران تا اصابت گلوله به درب شبستان

به گزارش کرونا، غروب خونین شاهچراغ مثل یک نقطه تاریک در ذهن و قلب مردم داغدار کشور حک شد تا دشمنی استکبار هیچگاه از یادشان نرود و فراموش نکنند که برای دشمنان این نظام کودک و جوان و پیر و زن و مرد تفاوتی ندارد و همه را برای پیشبرد اهداف خود سلاخی می‌کند. این

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83358
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

کرونا :

روایت زائر اصفهانی از چهارشنبه خونین شاهچراغ/از فریادهای خدام برای خروج نمازگزاران تا اصابت گلوله به درب شبستان

به گزارش کرونا، غروب خونین شاهچراغ مثل یک نقطه تاریک در ذهن و قلب مردم داغدار کشور حک شد تا دشمنی استکبار هیچگاه از یادشان نرود و فراموش نکنند که برای دشمنان این نظام کودک و جوان و پیر و زن و مرد تفاوتی ندارد و همه را برای پیشبرد اهداف خود سلاخی می‌کند.

این اتفاق ناگوار در خاطر شاهدان ماجرا جور دیگری نقش بسته است؛ آنها که از نزدیک مظلومیت زائران بی‌دفاع حرم شاهچراغ و خون عزیزان از دست رفته را بر زمین دیدند و اشک ریختند. “حاج اکبر” از پیرمردهای انقلابی و جانبازان دوره دفاع مقدس و اهل اصفهان است که هنوز ترکش‌های جنگ را در پای خود حمل می‌کند. او که چند روز پیش از حادثه برای زیارت به همراه همسر خود به شیراز سفر کرده بود، از مظلومیت شهیدانی می‌گوید که شاید نظیرشان را در دفاع مقدس هم ندیده بود.

این بازمانده در ارتباط با شروع ماجرا اظهار داشت: من در شبستان امام خمینی بودم؛ اذان مغرب و اقامه پیش از نماز گفته شد و دقیقا هنگام گفتن “قد قامت الصلاه” صدای اولین تیر را شنیدیم، من احساس کردم که تیر هوایی زدند. صدای بعدی مربوط به‌ تیری بود که به درب شبستان امام خمینی(ره) خورد.

وی ادامه داد: در این هنگام صف نماز بهم ریخت و خادمی فریاد زد “فرار کنید تیراندازی شده است” و درب شبستان را بست؛ اگر آن خادم درب را نبسته بود تعداد شهدا بسیار بیشتر می‌شد چراکه بسیاری از زائران برای اقامه نماز به شبستان آمده بودند. در شبستان کسی مجروح نشد و همه از درب سمت سه راه احمدی فرار کردند؛ خادمان فریاد می‌زدند و از مردم می‌خواستند که آنجا را ترک کنند.

حاج اکبر تصریح کرد: بعد از صدای تیر دوم، صدای تک‌تیراندازی شنیده می‌شد و مشخص بود که آن تروریست درحال کشتن تک تک افراد است، همانطور که تصاویر آن هم منتشر شد. من در این فاصله در شبستان تنها بودم چون به خاطر مجروحیتی که داشتم نمی‌توانستم بدوم یا تند راه بروم و درها هم بسته شده بود.

خروج از برجام ما را در وضعیت بدی قرار داده است/ ایران نزدیک به مذاکره با آمریکا نیست
دنبال کنید

وی با اشاره به زمان رسیدن نیروهای امنیتی و انتظامی به محل حادثه گفت: کمتر از دو سه دقیقه از زمان شنیده شدن اولین صدای تیر نمی‌گذشت که نیروهای انتظامی بسیار شجاعانه از سمت ورودی باب‌الرضا وارد شبستان شدند و به سمت حرم رفتند؛ این را من دیدم و از سمت دیگر هم وارد حرم شده بودند. نیروهای انتظامی و امنیتی خیلی سریع و با آمادگی کامل وارد شدند.

این شاهد ادامه داد: پس از قطع تیراندازی درهای شبستان را باز کردند؛ برای اطلاع به خانواده‌ام از شبستان خارج شدم و با صحنه دلخراش حرم و شهدا روبرو شدم. مثل صحرای کربلا جنازه شهدا روی زمین و در خون بود و مردم و خادمان به سر و صورت خود می‌زدند و گریه می‌کردند.

وی اضافه کرد: آمبولانس‌ها به طور مداوم برای انتقال شهدا و مجروحان می‌آمدند اما تعداد آنها به قدری زیاد بود که از اتوبوس آمبولانس استفاده کردند.

حاج اکبر گفت: تعداد بسیار زیادی نیروی انتظامی و پلیس وارد حرم شده بودند و تمام نقاط را بررسی می‌کردند چون شایعه شده بود که دو یا سه تروریست به حرم آمده و کسی از تعداد دقیق آنها اطلاع نداشت. اگر پلیس دیرتر وارد عمل شده بود آن تروریست می‌توانست به شبستان هم بیاید اما خادمان همه را از شبستان خارج کرده بودند و فقط من مانده بودم.

خون شهیدان این حادثه جوشان و موجب بارورتر شدن انقلاب است

وی با بیان اینکه “این حادثه مشابهی در طول این سال‌ها نداشت” عنوان کرد: یکی از مظلوم‌ترین و دردناک‌ترین صحنه‌هایی بود که من به چشم خود دیدم چراکه یک آدم نامرد در حرم و در هنگام نماز به مردم تیراندازی می‌کرد. پزشکان سر بسیاری از شهدا و مجروحین را بسته بودند و این نشان می‌داد که آن فرد این ناحیه را برای کشتن مردم هدف قرار داده بود.

تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران است/ اگر جریان تحریف شکست بخورد جریان تحریم قطعاً شکست می‌خورد
دنبال کنید

این جانباز تاکید کرد: خون این مردم مثل خون شهدای کربلا جوشان است و برکتی برای بارورتر شدن نظام انقلاب اسلامی خواهد شد تا به دست حضرت بقیه‌الله برسد و قطعا کسانی که چنین ظلم و جنایتی کردند به سزای عملشان خواهند رسید.

وی خطاب به مسئولان نظام بیان کرد: همه نیروهای انقلاب و جمهوری اسلامی با هر گویش و گرایشی باید مواظب این نظام باشند و اجازه ندهند که دشمن از اختلافات آنها بهره ببرد؛ نباید اجازه دهیم که دشمن بین ما تفرقه ایجاد کند و پس از آن چنین حادثه‌هایی را به وجود آورد.

حاج اکبر ادامه داد: مسئولان باید مسائل را برای مردم تبیین کنند تا دشمن از جریانات سو استفاده نکند.

وی از مردم درخواست کرد: مردم مراقب توطئه‌های دشمن باشند و با حرف و عمل خود آب به آسیاب دشمن نریزند تا از اوضاع سو استفاده کند و تحت لوای ولایت فقیه متحد باشند تا بتوانیم مشکلات را برطرف و آرمان‌های انقلاب را محقق کنیم.

گفتنی است، مردم ایران پیرو بیان “بکشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود” حرکت می‌کنند و خون شهیدان مظلوم حادثه تروریستی شاهچراغ آنها را برای مبارزه با دشمنان نظام و انقلاب مصمم‌تر از گذشته خواهد کرد.

چهارشنبه خونین شاهچراغ تا صبح موعود از یاد مردم انقلابی ایران نمی‌رود و آنها انتقام مظلومیت هم‌میهنان خود را خواهند گرفت.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi