جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تجمع دانشگاهیان دانشگاه یاسوج در محکومیت حادثه تروریستی شیراز/توضیحات در خصوص حوادث اخیر دانشگاه

به گزارش کرونا از یاسوج، اعضای هیئت رئیسه،هیئت علمی،کارکنان و دانشجویان دانشگاه یاسوج در  اعتراض به حرکت عنصر پلید داعشی در به شهادت رساندن زائران مظلوم حرم شاهچراغ(ع) در مسجد الغدیر این دانشگاه تجمع کردند.  دکتر بهادر کرمی سرپرست دانشگاه یاسوج در ابتدای این مراسم ضمن تسلیت شهادت نمازگزاران حرم  حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83306
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

کرونا :

تجمع دانشگاهیان دانشگاه یاسوج در محکومیت حادثه تروریستی شیراز/توضیحات در خصوص حوادث اخیر دانشگاه

به گزارش کرونا از یاسوج، اعضای هیئت رئیسه،هیئت علمی،کارکنان و دانشجویان دانشگاه یاسوج در  اعتراض به حرکت عنصر پلید داعشی در به شهادت رساندن زائران مظلوم حرم شاهچراغ(ع) در مسجد الغدیر این دانشگاه تجمع کردند. 

دکتر بهادر کرمی سرپرست دانشگاه یاسوج در ابتدای این مراسم ضمن تسلیت شهادت نمازگزاران حرم  حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) گفت: ما دانشگاهی هستیم فهمیدیم که چه اتفاقی می‌افتد،خواهش می‌کنم مسائل راموشکافانه و دقیق بررسی کنید.

سرپرست دانشگاه یاسوج اشاره‌ای به اتفاقات انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی کرد و افزود: خاطرات سال شصت را مطالعه کنید تا به هدف دشمن که ایجاد نا آرامی در کشور، عدم توانایی و تمرکز بر رفع مشکلات اقتصادی، جلوگیری از برنامه‌ریزی برای مسائل علمی و به آشوب و اغتشاش کشیدن مدرسه و دانشگاه است پی ببرید.

کرمی با بیان اینکه هدف دشمنان برای اساتید دانشگاه به درستی روشن است، گفت: در صحبت‌هایم بیشتر جوانان دانشجو را مخاطب قرار می‌دهم و درخواست می‌کنم این پیام که دشمن قصد دارد دانشگاه قوام نگیرد را به سایر دانشجویان برسانید.

سرپرست دانشگاه یاسوج  افزود:بی تردید مسببان و بانیان این وضع  دلشان برای زن و مرد این مملکت و دانشجو و غیر دانشجو نمی‌سوزد که چنین هدفی را برای رسیدن به مقاصد سیاسی و اقتصادی خود برگزیدند.

وی به حوادث و اتفاقات این دانشگاه اشاره و عنوان کرد: عده‌ای به دروغ چیزی گفتند و آن را پخش کردند و دو سه روزی فضای این دانشگاه را ملتهب کردند.

وی عنوان کرد: غروب روز واقعه در دانشگاه یاسوج، فیوز برق ورودی خوابگاه می‌سوزد اما در رسانه‌های معاند کلیپی پخش شد و به دروغ گفتند در دانشگاه یاسوج برق را قطع کردند و لباس شخصی‌ها به جان دانشجوها افتادند.

ضرغامی به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند
دنبال کنید

کرمی ادامه داد: اطلاعیه پشت اطلاعیه و خبر پشت خبر در رسانه‌های مختلف پخش شد که دانشگاه یاسوج ۲۰۰ دانشجو را اخراج کرد، این تبلیغات را آنقدر دقیق، قوی و پرحجم انجام می‌دهند که مطمئنم در خود دانشگاه یاسوج عده‌ای این حرف را باور کرده‌اند.

سرپرست دانشگاه یاسوج با اشاره به اصل موضوع گفت: زحمات زیادی کشیده شد تا پس از دو سال کرونا دانشگاه و آموزش به روال قبلی خودش بازگردد علی‌رغم اینکه آماده ‌‌‌‌سازی خوابگاه‌ها زمان زیادی برد اما همه دانشجویان دانشگاه در خوابگاه اسکان داده شدند. 

 کرمی با بیان اینکه تعداد محدودی دانشجو سعی کردند جو دانشگاه را ملتهب کنند، گفت: در دانشگاه یاسوج برای جلوگیری از انحراف دانشجویان دانشگاه کمیته انضباطی تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: به عنوان مسئول دانشگاه خطاب به خانواده دانشجویان اعلام می‌کنم اگر دانشجو شأن و چارچوب دانشگاه و مقررات و آیین نامه‌ها را رعایت کنند اجازه نمی‌دهیم هیچ دانشجویی از تحصیل باز بماند به شرطی که فریب افرادی که می خواهند دانشگاه رابه اغتشاش بکشند را نخورند.

وی همچنین افزود: اگر کسی بخواهد لجاجت کند و دانشگاه را به حاشیه برده و مقررات را رعایت نکند با او برخورد خواهیم کرد لذا از دانشجویان می‌خواهم ضمن بی‌توجهی به شایعات از دامن زدن به آنها جلوگیری کنند، امیدوارم دانشجویان و خانواده‌های آنها کمک کنند تا دانشگاه همچنان به مسیر علمی و آموزشی خود ادامه دهد.

در ادامه حجت‌الاسلام قلندری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ یاسوج با تسلیت شهادت مظلومانه نمازگزاران حرم شاهچراغ (ع) و محکومیت این جنایت گفت: اداره اطلاعات و سپاه بیانیه مشترکی دادند توصیه می‌کنم حتما این بیانیه مطالعه شود، در این بیانیه آمده دشمن تمام قد ایستاده تا جلوی حرکت عظیم انقلاب را بگیرد.

یادواره ۶۵ شهید چاروسا برگزار شد
دنبال کنید

 وی با اشاره به اینکه حجت بر همه ما تمام است افزود: اگر در عرصه جهاد تبیین  ورود نکنیم باید در پیشگاه خداوند پاسخ‌گو باشیم، توصیه می‌کنم دانشجویان و اساتید انقلابی نیز در این خصوص پای کار بیایند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یاسوج  گفت:  این اتفاقات و حوادث سخت‌تر از اتفاقات سال ۹۸ و سال ۸۸ نیست.  عده‌ای سال ۸۸ به بهانه تقلب و عده هم به بهانه مسائل اقتصادی به خیابان ریختند اما در فتنه اخیر اسلام و دین را هدف قرار دادند.

وی ادامه داد: روزهای ابتدایی حجاب را بهانه قرار دادند و نیروی انتظامی مورد حمله و هجمه قرار گرفت عده‌ای هم همراهی کردند اما وقتی دیدند حجاب بهانه است خود را کنار کشیدند، آن تعدادی هم که همچنان همراهی می‌کنند دشمن انقلاب هستند و تکلیفشان مشخص است.

قلندری با بیان اینکه مبادا فضای رسانه‌ای شما را فریب دهد، افزود: خیال نکنید با این یکی دو کلیپ و عکسی که  بیرون می‌آید فضای کشور ملتهب است، مثلا در کل استان ما یک شهر آن هم یک نقطه فضایی ایجاد شود و بزرگش کنند که اتفاق خاصی افتاده است.

وی در پایان حضور اساتید دانشگاه در این مراسم را ضمن محکومیت جنایت تروریستی شیراز تجدید پیمان با نظام و رهبر و انقلاب اسلامی دانست.

گفتنی است در پایان این مراسم، بیانیه‌ای در محکومیت این حادثه قرائت شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi