پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پروژه‌های زنجیره ارزش زعفران کشور در خراسان جنوبی افتتاح شد

به گزارش کرونا، سیدمجتبی موسوی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، امروز یکشنبه ۸ آبان با اشاره به دستور دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر ورود این ستاد در حوزه زعفران، به رسانه‌های گروهی گفت: با افتتاح این پروژه‌ها، در خراسان جنوبی مبحث خزانه پیاز زعفران دنبال می‌شود. وی با بیان اینکه در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83292
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲:۰۹

به گزارش کرونا، سیدمجتبی موسوی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، امروز یکشنبه ۸ آبان با اشاره به دستور دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر ورود این ستاد در حوزه زعفران، به رسانه‌های گروهی گفت: با افتتاح این پروژه‌ها، در خراسان جنوبی مبحث خزانه پیاز زعفران دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۱۷ هزار هکتار زمین زیر کشت زعفران است، افزود: هدف نهایی این طرح افزایش راندمان برداشت از مزارع زعفران استان بوده و یکی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان این حوزه، کاشت مزارع با پیاز اصلاح نژاد شده و عاری از ویروس است که با افتتاح این پروژه این دغدغه برطرف می‌شود.

موسوی با بیان اینکه برای این پروژه بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: خزانه پیاز زعفران در ۵ هکتار کشت شده است که در سال‌های آینده به ۱۰۰ هکتار نیز می‌رسد.

وی با بیان اینکه خروجی این طرح، پیاز اصلاح نژاد شده و عاری از ویروس برای کشاورزان است، تصریح کرد: آموزش کشاورزان در بحث کاشت و برداشت زعفران نیز در دستور کار قرار دارد.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi