سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

کشت برنج در برخی روستاهای بدون تنش آبی گچساران/آخرین جزئیات از طرح‌های آبی

به گزارش کرونا از گچساران سید معصوم افضلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح های متعددی در امور آب گچساران در دست اجراست. وی بیان کرد: به طرح‌های آبی گچساران و باشت از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۴۸۵ میلیارد ریال اختصاص یافت. رئیس اداره امور آب گچساران تصریح کرد: در حال حاضر عملیات بهسازی و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83262
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

کرونا :

کشت برنج در برخی روستاهای بدون تنش آبی گچساران/آخرین جزئیات از طرح‌های آبی

به گزارش کرونا از گچساران سید معصوم افضلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح های متعددی در امور آب گچساران در دست اجراست.

وی بیان کرد: به طرح‌های آبی گچساران و باشت از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۴۸۵ میلیارد ریال اختصاص یافت.

رئیس اداره امور آب گچساران تصریح کرد: در حال حاضر عملیات بهسازی و توسعه بند انحرافی کانال آبرسانی رودبال با هدف تامین آب ۵۵۰ هکتار از زمین های رودبال ،اسلام آباد،سیدجمال الدین،نازمکان ها،سرتیره و روستای گبرستان با پیشرفت فیزیکی ۹۰درصد در دست بهره برداری است و کشاورزان کشت برنج را بدون هیچگونه تنش آبی به پایان بردند.

افضلی با بیان اینکه ۱۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح آبی نیاز است، عنوان کرد: امسال ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به این طرح ملی اختصاص یافت.

وی گفت: این طرح برای ۵۰ نفر مستقیم و ۲۰ نفر بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس اداره امور آب گچساران خاطرنشان کرد: تکمیل طرح آبرسانی به ۶ هزار و ۵۷۰ هکتار از زمین های دشت لیشتر در قالب طرح شبکه اصلی دشت لیشتر و تکمیل ایستگاه پمپاژ ۳ و اورهال ایستگاه های پمپاژ ۱و۲و۴با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در دست اجراست و برای تکمیل این طرح یکهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

افضلی بیان کرد: امسال بیش از ۵۰ میلیارد ریال برای این طرح در نظر گرفته شده، امسال برای اورهال ایستگاه ها ۲۰میلیارد ریال قطعات و وسایل مورد نیاز خریداری و در سد کوثر انبار شده اند و قریب به ۵۰ میلیارد ریال دیگر نیز برای خرید قطعات و تجهیزات هزینه شده که این تجهیزات به زودی وارد سد کوثر خواهند شد. 

طعنه عجیب کارخانه‌دار بویراحمدی به استاندار / خادمی: منصفانه انتقاد کنیم / از هیأت دولت درست مطالبه کنیم
دنبال کنید

وی افزود: در پاییز امسال حدود ۱۵۰۰ هکتار از اراضی تحت پوشش کشت قرار گرفتند، این طرح زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۵۰ نفر را فراهم ساخته است.

رئیس اداره امور آب گچساران ادامه داد: طرح توسعه و بهبود اراضی کشاورزی آبرسانی به یکهزار و ۳۳۰ هکتار از اراضی دشت مور با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد مجددا اسناد آن در حال به روز رسانی بوده برای تکمیل این طرح بیش از یکهزارو ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

افضلی اضافه کرد: در سال مالی جاری بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای بروز رسانی اسناد این طرح اختصاص یافت. 

رئیس اداره امور آب گچساران افزود: امسال ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی به طرح تامین آب زمین های کشاورزی حوزه خان احمد باشت در قالب طرح فاز ۲ تأمین آب اراضی دشت امام زاده جعفر و خان احمد اختصاص یافت.

افضلی تصریح کرد: فاز ۲ تأمین آب اراضی دشت امام زاده جعفر و خان احمد  از مهمترین طرح های در دست اجرا در این شهرستان است .

وی بیان کرد: فاز دوم انتقال تامین آب امامزاده جعفر و خان احمد در قالب سه هزار و ۱۰۰ هکتار در دست اجراست.

افضلی میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را ۸۵ درصد  اعلام کرد و گفت: این پروژه ۲۰ هزار متر مکعب آب را به زمین های کشاورزی خان احمد انتقال می دهد.

رئیس اداره امور آب گچساران اظهار کرد: برای این طرح، سالانه برداشت آب به میزان ۲۰ میلیون متر مکعب به صورت رسمی ابلاغ شده است.

افضلی تصریح کرد: اجرای این طرح در رونق کشاورزی، اشتغال زایی و کوچ معکوس در منطقه خان احمد و روستاهای اطراف تاثیر بسزایی خواهد داشت.

نوجوانان اردبیلی آذین‌بندی مساجد و محلات را انجام می‌دهند/ برگزاری همایش «دختران مسجدی» به مناسبت دهه کرامت
دنبال کنید

وی افزود: هم اکنون آبرسانی به سه هزارو ۵۰۰ هکتار از زمین های دشت  امام زاده جعفر در قالب فاز یک به بهره برداری رسیده  است.

رئیس اداره امور آب گچساران خاطرنشان کرد: امسال ۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال اعتبار برای تعمیرات فاز یک تأمین آب اراضی دشت امام زاده جعفر اختصاص یافت، در حدود ۳۰ملیارد ریال از قطعات مورد نیاز ایستگاه پمپاژ برای تعمیرات خریداری شده است.

وی افزود: پروژه آبرسانی به زمین های کشاورزی امامزاده جعفر دارای ۴۶ کیلومتر خط انتقال اصلی و حدود هفت کیلومتر خط لوله فرعی است.

افضلی ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه سالانه ۳۶ میلیون مترمکعب آب از رودخانه زهره به زمین های کشاورزی دشت امامزاده جعفر گچساران انتقال یافت. 

افضلی گفت: طرح تامین آب اراضی تنگ انگشترک وآبرزی هم اکنون در زمینی به مساحت یکهزار و ۱۳۰  هکتار و پیشرفت ۳۸درصد در دست اجراست.

رئیس اداره امور آب گچساران تصریح کرد: برای تکمیل این طرح بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

افضلی عنوان کرد: در اراضی تنگ انگشترک که حدود ۳۰۰ هکتار می باشد کلیه عملیات اجرایی مربوطه شامل خطوط اصلی ۱و۲ تکمیل شده است‌.

وی اظهار کرد: امسال برای تکمیل این طرح حدود ۱۶۰میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. 

افضلی تصریح کرد: مطالعه و تهیه طرح ساماندهی زمین های مستعد شهرستان گچساران و ساماندهی رودخانه خیرآباد از دیگر طرح های آبی در دست اجرا در گچساران است.

انتهای پیام/۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi