پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

لزوم تسریع در اجرای پروژه‌های آبرسانی شهرها و مجتمع‌های آبرسانی روستایی

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس بر لزوم تسریع در اجرای پروژه‌های آبرسانی شهرها و مجتمع‌های آبرسانی روستایی حوزه انتخابیه خود تأکید کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83078
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

کرونا :

لزوم تسریع در اجرای پروژه‌های آبرسانی شهرها و مجتمع‌های آبرسانی روستایی

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به نشست خود با مدیرعامل و معاونین شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی، عنوان کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی سطحی و کاهش ذخیره مخزن سد سیرین دره، لزوم تدابیر فوری و فنی برای تأمین آب شهرستان بجنورد امری ضروری است.

 نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه طی دیدارهای مستمر با وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب با دستور ویژه وزیر، تجهیز ٨ حلقه چاه منطقه پلنگ دره و خطوط انتقال آب از محل طرح های اضطراری اخذ شد و مستلزم کار جهادی شرکت آبفا و همکاران پر تلاش این شرکت دارد و لزوم پیگیری جدی و فوری از این فرصت مناسب را می طلبد.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعات مهم در حوزه آبرسانی پایدار مطالبه جدی در خصوص تجهیز و تأمین اعتبار چاه‌های حفاری شده منطقه قره میدان است که به علت خشکسالی های اخیر و کاهش شدید منابع آبی باعث ایجاد مشکلات عدیده ای در شهرهای آشخانه، قاضی، آوا و روستاهای تابعه آنان شده و در جلسه حضوری با وزیر نیرو، ایشان دستور ویژه ای برای تأمین اعتبار آن از محل اعتبارات تنش آبی را صادر نمودند و انشالله با اقدامات آبفای استان گام بلندی برای این منطقه نیز برداشته خواهد شد.

وحیدی با ابراز گلایه از روند کند انتقال پساب فاضلاب بجنورد به مجتمع پتروشیمی گفت: قبل از سفر هیئت محترم دولت با برگزاری جلسه با معاون اجرایی رییس جمهور، مکاتبه ای نیز با ریاست جمهوری نیز در خصوص اهمیت این پروژه صورت گرفت و خوشبختانه با نگاه ویژه دکتر رئیسی این موضوع به عنوان یک اولویت در سفر هیئت محترم دولت طرح و مصوب شد. و با دستور ایشان مقرر شد که تا پایان سال جاری این پروژه مهم عملی شود، اما متأسفانه طی بازدیدها و گزارش های اخذ شده این موضوع روند کندی دارد و مسئولین مربوطه می بایست پاسخگوی عدم اجرای آن در زمان تعیین شده باشند.

برگزاری همایش بزرگ شاهنامه خوانی در روستای چاه تلخ باشت+تصاویر
دنبال کنید

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی افزود: نیروهای شرکت آب و فاضلاب اعم از مدیران، کارشناسان، آبداران، نیروهای قرائت کنتور و سایر نیروهای پر تلاش این شرکت از افراد خدوم و زحمت کش می باشند و عدم پرداخت به موقع مطالبات و حقوق این عزیزان منجر به گلایه و ناراحتی این عزیزان شده و مدیران این شرکت با اتخاذ تصمیمات جدی در حوزه جذب درآمد ها و وصول مطالبات نگاه ویژه ای در این خصوص داشته باشند و در این راستا نیز با تماس تلفنی با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب و دکتر بختیار معاون اقتصادی وزیر نیرو قول مساعد جهت افزایش اعتبارات کمک به زیان به این شرکت در شرایط کنونی اخذ شد.

وی تصرح کرد” تسریع در اجرای پروژه های آبرسانی کهنه جلگه، پرسه سو همچنین اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی شهرستان های گرمه و جاجرم، توسعه فاز بعدی فاضلاب شهر بجنورد و تکمیل شبکه فاضلاب شهر آشخانه و ارائه گزارش از پروژه فاضلاب شهرهای گرمه، جاجرم، ایور و درق از سایر محور های مهم این جلسه بود. و مقرر شد در جلسه آتی با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و معاونین وزیر نیرو پیگیری و مساعدت در تسریع اجرای این پروژه ها در اولویت قرار گیرد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi