شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

غایت سند تحول بنیادین ، تربیت دانش‌آموز مسئولیت پذیر برای کشور است

عضو مجمع نمایندگان استان البرز د ر مجلس در شورای اولیا و مربیان ناحیه ۴ آموزش و پرورش کرج گفت: غایت سند تحول بنیادین ، تربیت دانش‌آموز مسئولیت پذیر برای کشور است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83042
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

کرونا :

غایت سند تحول بنیادین ، تربیت دانش‌آموز مسئولیت پذیر برای کشور است

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت؛ علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا و عضو مجمع نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی در شورای اولیا و مربیان ناحیه ۴ آموزش و پرورش کرج در تالار فردوسی ضمن تبریک هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: کار پیامبران تربیت و تعلیم است و سیستم آموزش و پرورش ما هم برگرفته از کار پیامبران تزکیه را در اولویت و سپس تعلیم را سرلوحه خود قرار داده است و با تمام وجود به این کار مشغول است، بنابراین قدر خودتان را بدانید و شأن و منزلت و جایگاه خود را در نظر بگیرید و به اهمیت کاری که انجام می‌دهید واقف باشید چون مسیر حرکت شما مسیر انبیا است.

وی افزود: ما در جامعه افراد بیشماری داریم که از پشت میزهای همین مدارس تربیت شدند و برای کشور افتخارها آفریدند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: مرحوم کاظمی آشتیانی، فردی بود که برای اولین بار در کشور ما بحث مؤسسه رویان و سلول‌های بنیادین را مطرح کرد و امروز افتخار می‌کنیم به عنوان یکی از پنج کشور برتر دنیا این فناوری را در اختیار داریم. همچنین ما امروز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که از صفر تا صد فناوری هسته‌ای خودکفا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن به دلیل اینکه نتوانست پیشرفت علمی کشور در زمینه هسته‌ای را متوقف کند به سمت ترور دانشمندان هسته‌ای کشور رفت.

عباسی گفت: اگر روحیه ایثار و شهادت در مدارس ما تعلیم داده نشود هنگامی که با ابتلائاتی نظیر کرونا مواجه می‌شویم مادیات و فردگرایی بر معنویات و همنوع دوستی غلبه خواهد کرد و به نوعی دچار بی نظمی در جامعه می‌شویم.

آخرین اخبار از تیراندازی افراد مسلح به سمت ماموران با لباس شخصی در زاهدان
دنبال کنید

وی بیان کرد: ارکان سیستم تعلیم و تربیت ما شامل دانش آموزان، اولیا و مربیان هست و این ارکان باید گام به گام همراه و هم قدم با هم باشند و اگر غفلت شود در اهداف متعالی تعلیم و تربیت خلل وارد خواهد شد.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس بیان کرد: غایت سند تحول بنیادین این است که دانش‌آموز مسئولیت پذیر برای کشور تربیت شود. دانش‌آموز اولاً باید در مقابل خود احساس مسئولیت کند، دانش‌آموز باید با خود فکر کند که آیا می‌خواهد سربار جامعه باشد یا سرباز جامعه، ثانیاً چنین دانش‌آموزی باید نسبت به جامعه و هم نوعان خود مسئولیت پذیر باشد. ثالثاً در قبال محیط اطراف خود هم احساس مسئولیت می‌کند. رابعاً نسبت به پروردگار هم باید احساس مسئولیت کند.

وی افزود: برای تربیت دانش‌آموز باید به تمام ابعاد وجودی دانش آموز توجه شود و هم عقل معاد و هم عقل معاش به دانش‌آموز تعلیم داده شود، اگر چنین دانش آموزانی برای کشور تربیت شوند، مطمئن باشید که کشور بیمه خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان استان البرز در مجلس خاطرنشان کرد: در عوض سند ۲۰۳۰ سیستم آموزشی و دانش‌آموز ما را تهی از هویت و مسئولیت پذیری می‌کند و دانش‌آموز را مادی به بار می‌آورد.

وی گفت: برنامه دشمنان این ملت ایجاد تزلزل و خلل در مکان‌هایی است که تربیت نسل‌های آینده ما را بر عهده دارند و با ایجاد وقفه در کارایی مدارس و دانشگاه‌ها که موتور محرکه و پیشران جامعه هستند، پیشرفت کشور را کند و متوقف نمایند.

عباسی اظهار کرد: انقلاب ما با سه مؤلفه شکل گرفت و استمرار پیدا کرد؛ آموزه‌های دینی، وحدت جامعه و رهبری انقلاب.

وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه بحران آب در سطح استان گلستان را برطرف کنند
دنبال کنید

وی خاطرنشان شد: اگر هر یک از این سه مؤلفه دچار تزلزل شود مطمئن باشید که به مشکل خواهیم خورد. بنابراین اولیا، مربیان و مسئولین مواظبت کنند در این جنگ شناختی که دشمن راه انداخته است باید جوان، نوجوان و دانش‌آموز را با روایت‌گری صحیح و با تبیین درست آگاه کنند و دستاوردهای نظام و انقلاب را به همان گوشزد کنند و نقش‌ها را به آنان متذکر شوند و نقش آنان در برطرف کردن نقص‌ها و نقش آنان در پیشرفت کشور را برای آنان ترسیم نمایند و نقشه شوم دشمن را خنثی نمایند و تهدید ایجاد شده توسط دشمن را با بصیرت مثال‌زدنی آحاد جامعه به فرصت تبدیل نمایند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi