جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ضرورت راه اندازی رشته تخصصی فرش در مراکز فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌ها

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت:باید کارگاه‌های آموزشی را تقویت کرده و در قدم بعدی در مراکز فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌ها رشته تخصصی فرش را راه اندازی کنیم تا زمینه استمرار و انتقال آن به نسل بعدی فراهم شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83036
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

کرونا :

ضرورت راه اندازی  رشته تخصصی فرش در مراکز فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌ها

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، غلامرضا منتظری ، نماینده  مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: هر استانی مزیت‌های نسبی داشته که توجه به این مزیت‌ها سبب رشد، بالندگی و رونق اقتصادی خواهد شد و با توجه به حضور تراکمه در گلستان شاهد تنوع صنایع دستی و از جمله فرش هستیم که برند استان محسوب می‌شود.

وی افزود: پیشینیان، میراث مهم هنری و صنعتی را به ما تقدیم کردند و لازمه آن این است که برای حفظ و حمایت از آن چند اقدام مهم شکل بگیرد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: باید کارگاه‌های آموزشی را تقویت کرده و در قدم بعدی در مراکز فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌ها رشته تخصصی فرش را راه اندازی کنیم تا زمینه استمرار و انتقال آن به نسل بعدی فراهم شود.

منتظری بیان کرد: افزایش سقف حمایت از این صنعت در گام بعدی قرار دارد زیرا با توجه به تولیدات ماشینی، حیات فرش سنتی مورد تهدید قرار گرفته لذا باید با دادن تسهیلات با کارمزد کم، انگیزه تولیدکنندگان را بالا برد تا کارگاه‌های خانگی احیا شوند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قدم بعدی باید به صادرات این محصول توجه کنیم، گفت: با توجه به مرز مشترک با ترکمنستان و ارتباط با قزاقستان می‌توانیم حداقل سالی یک بار نمایشگاه و فروشگاه فرش ترکمن را برگزار کرده تا شاهد سیر تحولی این هنر ارزشمند باشیم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi