جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

هشدار دانشگاه علوم پزشکی نسبت به شیوع آنفلوآنزا در جنوب کرمان

به گزارش کرونا، دکتر ابراهیم محمدی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع مبتلایان آنفلوآنزا در جنوب کرمان گفت: در خصوص وضعیت بیمارانی که در حال حاضر به مطب ها و مراکز اورژانس بیمارستانی مراجعه می‌کنند، خصوصاً افراد زیر ۱۰ سال با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، اکثر به آنفلوآنزا مبتلا شدند. وی با اشاره

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83009
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

کرونا :

هشدار دانشگاه علوم پزشکی نسبت به شیوع آنفلوآنزا در جنوب کرمان

به گزارش کرونا، دکتر ابراهیم محمدی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع مبتلایان آنفلوآنزا در جنوب کرمان گفت: در خصوص وضعیت بیمارانی که در حال حاضر به مطب ها و مراکز اورژانس بیمارستانی مراجعه می‌کنند، خصوصاً افراد زیر ۱۰ سال با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، اکثر به آنفلوآنزا مبتلا شدند.

وی با اشاره به دلایل افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا نسبت به سال‌های قبل افزود: به خاطر ترس از کرونا که ما ماسک می‌زدیم، سرماخوردگی و بیماری های آلرژی و حساسیت زا شایع نشد اما امسال مردم ماسک را برداشتند و برداشتن ماسک مساوی شد با بالا رفتن درگیری با ویروس آنفلوآنزا.

محمدی پرهیز از مصرف آنتی بیوتیک را توصیه کرد و افزود: از آنجایی که آنفلوآنزا بیماری ویروسی است و مصرف آنتی بیوتیک نه تنها تاثیری در بهبود آنفلوآنزا اصلی ندارد بلکه باعث می شود بیماری طولانی تر شود، بنابراین از مردم درخواست داریم از مصرف آنتی بیوتیک ها خودداری کنند.

وی بر رعایت نکات بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع آنفلوآنزا تاکید کرد و گفت: راه های پیشگیری از انتقال آنفلوآنزا مانند کرونا، همان شستن دست ها، رعایت فاصله اجتماعی یک متری و زدن ماسک است ضمن آنکه باید به این نکته نیز توجه داشت که میزان کشندگی آنفلوآنزا کمتر از کرونا نیست و مردم فکر نکنند که بیماری ساده است بنابراین توصیه های پیشگیری ابتدائی مثل شستن دست ها زدن ماسک رعایت کنیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بهترین درمان آنفلوآنزا را خوردن مایعاتی مانند سوپ، چای کمرنگ، شیر ولرم و … دانست و تصریح کرد: در کنار خوردن مایعات استراحت کردن نیز در درمان زودتر این بیماری بسیار موثر است.

پرواز نوشهر- مشهد از فردا مجددا برقرار می‌شود/ بارگذاری بلیط این پرواز در سایت هواپیمایی کشوری
دنبال کنید

محمدی افزود: بیماران آنفلوآنزا بهتر است از مسکن استامینوفن استفاده کنند ضمن آنکه توصیه به استفاده از بروفن به دلیل احتمال عوارض گوارشی نداریم.

وی درباره مدت زمان درگیری با آنفلوآنزا نیز گفت: دوره بیماری معمولاً ۳ تا ۴ روز است و قسمت اعظم درگیری‌ها در ۴۸ ساعت اول است و پس از آن بیمار رو به بهبودی می رود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت توصیه های بهداشتی را یادآور شد و گفت: کسانی که هنوز مبتلا نشده اند، توصیه به رعایت مسائل بهداشتی است بعد از آن واکسنه ای آنفلوآنزا چهار ظرفیتی هلندی و ایرانی در داروخانه ها با قیمت حدود ۲۱۰ و ۲۱۵ هزار تومان موجود است که افراد می توانند با مراجعه به داروخانه ها و با وارد کردن کد ملی واکسن خود را دریافت کنند و تاکید داریم واکسن بلافاصله بعد از دریافت تزریق شود،چرا که بهترین دما برای نگهداری بین ۲ تا ۸ درجه سانتیگراد است.

منبع: ایسنا

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi