جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اولین سالگرد شهید مدافع امنیت«موسی نوروزی»در دیشموک برگزار می‌شود

به گزارش کرونا از دیشموک، در نشستی در دفتر امام جمعه دیشموک برنامه‌ریزی لازم در برگزاری سالگرد شهید مدافع امنیت موسی نوروزی انجام شد. حجت الاسلام راوند امام جمعه دیشموک در نشست هماهنگی برگزاری یادواره شهید موسی نوروزی با اشاره به اینکه شهدای ما ادامه دهنده راه امام حسین علیه السلام هستند، اظهار کرد: در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82964
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

کرونا :

اولین سالگرد شهید مدافع امنیت«موسی نوروزی»در دیشموک برگزار می‌شود

به گزارش کرونا از دیشموک، در نشستی در دفتر امام جمعه دیشموک برنامه‌ریزی لازم در برگزاری سالگرد شهید مدافع امنیت موسی نوروزی انجام شد.

حجت الاسلام راوند امام جمعه دیشموک در نشست هماهنگی برگزاری یادواره شهید موسی نوروزی با اشاره به اینکه شهدای ما ادامه دهنده راه امام حسین علیه السلام هستند، اظهار کرد: در این برهه نیروی انتظامی مظلوم واقع شده و البته مردم هم در این زمینه سنگ تمام گذاشتند.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود با توجه به اغتشاشات اخیر جمعیت زیادی در یادواره شهید موسی نوروزی حضور داشته باشند و امید آن می‌رود که تمام ادارات، سازمان‌ها و نهادها در این زمینه کوتاهی نکنند تا برنامه‌ای در خور شأن شهید و شهدا برگزار شود.

امام جمعه دیشموک تصریح کرد: سن پایین اغتشاشگران مسئله مهمی است که این روزها فکر همه را تحت تاثیر قرار داد که میانگین سنی آنها ۱۵ سال بود و باید چنین برنامه‌های فرهنگی به بهترین نحو ممکن برگزارشود، تا نسل جدید ما با نام یاد و مسیر شهدا آشنا شوند.

راوند اذعان کرد: ادارات بودجه فرهنگی ندارند، مسؤولان از جیب شخصی خود استفاده می‌کنند که جای تقدیر دارد، این یادواره و سالگرد شهید موسی نوروزی که مختص کل مردم دیشموک و تمام نهادها و ادارت و سازمان‌ها است، پس امیدواریم با همکاری و همدلی مراسمی در خور شأن شهید برگزار کنیم.

به گزارش فارس، اولین سالگرد شهادت شهید موسی نوروزی از شهدای راه امنیت پنج شنبه ۲۸مهرماه در محل زادگاه شهید واقع در روستای بردله از توابع بخش دیشموک برگزار می‌شود که همه ادارات سازمان‌ها و نهادها و مردم بخش دیشموک و شهرستان و استان با اتحاد درصدد هستند تا یادواره‌ای در خور شأن نام و یاد شهید برگزار شود.

برنامه‌هایی از جمله سخنرانی، مداحی و برپایی غرفه‌هایی با موضوع شهید و شهادت در این یادواره در دستور کار قرار گرفت تا حاضرین با سیره شهید و شهدا آشنا شوند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز دانشگاه صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد را صادر کند
دنبال کنید

شرحی بر زندگی شهید موسی نوروزی

چهارشنبه ماه آخر بهار سال ۱۳۷۷ در روستای ده تل سربیشه از توابع بخش دیشموک، شهرستان کهگیلویه کودکی چشم به جهان گشود. اولین فرزند خانواده بود، همپای دیگر کودکان روستا قد علم کرد و با نان کارگری پدرش خود را آماده ی ورود به دبستان کرد. 

دوره دبستان را در مدرسه کاه گلی روستا سپری کرد.تا آن زمان روستای محروم بردله(ده تل سربیشه) فاقد مدرسه راهنمایی بوده و دانش آموزان روستا در دیگر روستاها و شهر ها مشغول تحصیل بودند.

با تمام شدن دوره دبستان شهید موسی نوروزی مدرسه راهنمایی رسول اکرم در روستا احداث و به بهره برداری رسید تا شاید پدر و مادر سه سال دیگر از وجود نازنین فرزندشان در کنار خود بهره مند شوند.

سه سال دیگر هم گذشت و موسی عزیز وارد دوره دبیرستان شد، سال اول را در دبیرستان ملاصدرا در روستای لاوه پاتل گذراند ولی رشته مورد علاقه موسی برای تحصیل در این مدرسه وجود نداشت.

موسی عازم شهر شد و دور از پدر و مادر در شهر دیشموک در منزل اجاره‌ای به همراه دیگر دوستانش با سختی و مشقت‌های فراوان دبیرستان را در رشته ریاضی فیزیک تمام کرد.

پدر و مادر موسی که حالا او را فرزند ارشد خانواده و کمک حال پدر می‌دانستند چشم امیدشان به قبولی موسی در دانشگاه دولتی و رتبه عالی بود تا شاید مرهمی باشد برای روزهای سخت و عصای دوران پیری. شهید وارد دانشگاه جهرم شد ولی از آینده شغلی خودش اطمینان نداشت، ازطرفی به دلیل عشق خدمت به هموطنان و حراست از میهن اسلامی موسی از دانشگاه انصراف داد وارد دانشگاه علوم انتظامی شد.

بعد از گذراندن دوره های آموزشی و رزمی برای انجام ماموریت محوله به سیستان و بلوچستان اعزام شد. حدود دوسال از خدمت خود در لباس افسری را گذرانده بود که تصمیم گرفت ازدواج کند. شهید نوروزی در روز یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ با برگزاری جشنی کوچک در روستای خود ازدواج کرد و دوباره راهی منطقه مرزی سیستان و بلوچستان شد. سروان موسی نوروزی پس از آن به محل کار خود می‌رفت و مرخصی‌های خود را به روستا برمی‌گشت تا در کنار عروس و پدر و مادرش چند روزی را گذرانده باشد.

گفت‌وگوی تفصیلی با شریعتی دبیرکل جبهه تحول‌خواهان| لیست شورای ائتلاف برای مجلس با چه فرآیندی نهایی می‌شود؟
دنبال کنید

۶ماه از ازدواج موسی گذشته بود که ناگهان تماس صوتی با پدر شهید از یگان خدمتی موسی کمر پدر را خم نمود، ابتدا از زخمی شدن موسی در عملیات گزارش دادند و سپس ناله بسم رب شهدا و الصدیقین را از پشت گوشی به گوش پدر موسی رساندند، چهارم آبان سال ۱۴۰۰ یکی از تلخ‌ترین و شیرین‌ترین روزهای تاریخ روستای محروم بردله بود.

ساعتی از عملیات نگذشته بود که فضای مجازی مملو از تصویر شهیدی تازه داماد را پر کرده بود که به دست اشرار مسلح شهد شیرین شهادت را نوشید. زن و مرد، پیر وجوان، کودک و … همه و همه ماتم زده در سوگ جوانی رعنا مویه کنان به سر و صورت زدند.

سر انجام پیکر پاک شهید موسی نوروزی از زاهدان بدرقه و به استان شهید پرور کهگیلویه وارد شد، اهالی روستا از تمام نقاط کشور خود را به روستا رساندند. پیکر پاک شهید از یاسوج به شهرستان کهگیلویه انتقال یافت تا پدرو مادر و همسر و خواهران و برادران آخرین وداع را با پیکر بی‌جان عزیزشان انجام دهند و روز بعد در مراسمی بی‌نظیر پیکر شهید در محل زادگاهش به خاک سپرده شد.

کمتر کسی شاید فکر می‌کرد که موسی داستان ما روزی تاریخ را عوض کند و نامش در تاریخ جاودانه شود.

تربت پاک شهید موسی نوروزی در گلزار روستای ده تل سربیشه واقع شده است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۷/س


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi