پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

از پیگیری ارتقاء نیکنام‌ده به شهر تا احداث درمانگاه و پایگاه امداد و نجات

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، گفت: در این نشست مقرر شد نظر حوزه تقسیمات کشوری وزارت کشور درخصوص تبدیل روستای نیکنام‌ده به شهر احصاء و مسائل توسط فرماندار شمیرانات پیگیری شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82952
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

کرونا :

از پیگیری ارتقاء نیکنام‌ده به شهر تا احداث درمانگاه و پایگاه امداد و نجات

علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در تشریح نشست جمع‌بندی نظارت میدانی روز گذشته خود به همراه غلامحسین رضوانی نماینده مردم تهران در مجلس، فرماندار شمیرانات، بخشدار لواسانات و روسای برخی از ادارات دولتی از روستای نیکنام‌ده که در مسجد حضرت ولیعصر(عج) این روستا برگزار شد، گفت: در این نشست مقرر شد نظر حوزه تقسیمات کشوری وزارت کشور درخصوص تبدیل روستای نیکنام‌ده به شهر احصاء و مسائل توسط فرماندار پیگیری شود.

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به اینکه لازم است تا در زمینه طرح هادی روستای نیکنام‌ده به منظور توسعه آن تا تاریخ ۱۵ اسفند سال جاری بازنگری صورت گرفته و اداره کل بنیاد مسکن استان تهران نیز مسائل را پیگیری نماید، ادامه داد: آماده سازی طرح توجیحی، ارسال آن به وزارت کشور، انجام امور کارشناسی، بازدیدهای میدانی و در نهایت ارسال طرح به هیأت دولت به ۲ ماه زمان نیاز دارد.

نظارت میدانی تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی از روستای نیکنام‌ده‎‎

وی افزود: همچنین با توجه به بروز اختلافات میان مردم روستا و منابع طبیعی، کارگروهی نیز با پیگیری فرماندار شمیرانات جهت بررسی وضعیت اراضی مورد اختلاف از حیث مالکیتی با حضور ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و ثبت اسناد و املاک تا تاریخ ۱۵ آبان ۱۴۰۱ تشکیل می‌شود. باید اداره منابع طبیعی، اراضی ملی مورد ادعا را با مستندهای مکتوب و گزارش‌های مصور به این کارگروه ارائه کند.

خضریان تصریح کرد: با عنایت به ضرورت تسریع در اجرای طرح فاضلاب شهرستان شمیرانات به دلیل اهمیت مسایل مرتبط با محیط زیست و حفظ منابع آب شرب تهران، مقرر شد آب و فاضلاب استان تهران مکاتبات لازم جهت درخواست تخصیص بودجه ۶۱۰ میلیارد تومانی را ظرف مدت یک هفته با مجمع نمایندگان استان تهران انجام دهد و در ادامه نیز نمایندگان رایزنی لازم برای پیگیری تامین و تخصیص اعتبار از سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام کنند. ضمن اینکه پس از تخصیص اعتبارات لازم پروژه فاضلاب، شرکت آب و فاضلاب متعهد شد این پروژه را تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام برساند. مبلغ تخصیص یافته جهت تکمیل طرح فاضلاب شهر لواسان و روستاهای اولویت‌دار شهرستان شمیرانات از جمله روستای نیکنام‌ده است. همچنین این شرکت با توجه به ضرورت تکمیل پروژه آب شرب متعهد شد تا اجرا و خط انتقال آب را برای روستای مذکور تا پایان آذرماه سال جاری انجام دهد.

تشریح درگیری مرزبانان ایران و طالبان در مرز هیرمند
دنبال کنید

نظارت میدانی تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی از روستای نیکنام‌ده‎‎

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر اینکه مقرر شده است آب مورد نیاز روستای نیکنامده از محل نیروگاه لوارک و از طرف شرکت آب منطقه ای تهران تا پایان سال ۱۴۰۱ تخصیص یابد، عنوان کرد: با پیگیری مجمع نمایندگان استان تهران از سازمان برنامه و بودجه مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای توسعه پکیج تصفیه آب روستای نیکنامده اختصاص پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در نظارت میدانی صورت گرفته شده موضوع مشکلات راه این روستا و روستاهای پیرامون آن با جمعیتی قریب به ۹ هزار نفر مورد توجه قرار گرفت و در نشست جمع‌بندی این نظارت میدانی مقرر شد ظرف یک هفته جلسه‌ای بین رئیس اداره راهداری شهرستان و اداره راه و شهرسازی شمیرانات جهت بهسازی راه روستایی نیکنام‌ده و دهستان لواسان بزرگ تشکیل شود و برنامه زمانبندی خود را جهت انجام تعمیرات لازم و یا اصلاح مسیر با توجه به رانشی بودن مسیر صورت دهند، ادامه داد: بخشداری لواسانات و شورای بخش نیز می‌بایست پس از بازدید میدانی گزارشی از راه‌های روستایی و مواصلاتی منطقه به مجمع نمایندگان استان تهران ارایه کنند.

نظارت میدانی تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی از روستای نیکنام‌ده‎‎

خضریان گفت: در این نشست مقرر گردید به منظور تامین اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی جهت بهسازی روکش آسفالت جاده سد لتیان و لواسان بزرگ، مکاتبات و اقدامات لازم بین مجمع نمایندگان استان تهران، اداره راهداری و سازمان برنامه و بودجه انجام شود. همچنین نشستی توسط بخشداری لواسانات با حضور دستگاه‌های متولی جهت تامین و پایداری روشنایی راه‌های روستایی برگزار و گزارش آن به مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس ارسال گردد. ضمن اینکه در این نشست درخصوص ۳ کیلومتر راه مربوط به روستای نیکنام‌ده که بنا بر گزارش اداره راه، مه‌آلود می‌باشد، تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات بهداشتی و درمانی دهستان لواسان، گفت: مقرر شده است تا در هفته آینده با پیگیری دفتر مجمع نمایندگان تهران جلسه‌ای با حضور بخشدار لواسانات، رئیس شورا و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی زالی تشکیل شود. ضمن اینکه شورای روستای نیکنام‌ده اعلام آمادگی کرده است تا جهت تخصیص زمین و احداث درمانگاه اقدام و سپس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تناسب سطح‌بندی نسبت به تامین نیروی درمانی اقدام کند که جزییات آن و هماهنگی نهایی در جلسه آتی صورت خواهد گرفت.

نظارت میدانی تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی از روستای نیکنام‌ده‎‎

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر شد ظرف ده روز بهسازی جاده درآسیاب تامین مالی و طی دو ماه پیمانکار آن معرفی شود، گفت: پروژه مذکور باید در اسفند سال جاری آغاز و تا تیرماه سال آینده با مساعدت مجمع نمایندگان استان و اقدام اداره راه اجرایی گردد.

تجلیل از فعالان فرهنگی و قرآنی شهرستان باشت/ فضای فرهنگی و مذهبی باشت نسبت به دیگر شهرستان ها بهتر است+تصاویر
دنبال کنید

خضریان با اشاره به اینکه مقرر گردید جلسه‌ای توسط بخشدار لواسانات جهت ارتقای خانه بهداشت روستای نیکنام‌ده به مرکز بهداشت با حضور شورای روستا و مسئولان اداره بهداشت ظرف ۲ هفته تشکیل شود، افزود: در بازدید میدانی از روستا و با توجه به نیاز تأمین محیط مناسب تفریحی برای کودکان و خانواده‌ها، بوستان روستای نیکنام‌ده واقع در ضلع شمال شرق روستا مورد نظارت میدانی قرار گرفت و با توجه به مشکلات موجود، مقرر شد دهیاری تا پایان فصل بهار ۱۴۰۲ نسبت به تکمیل آن اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: مقرر شد فرمانداری شمیرانات ظرف مدت یک ماه جلسه‌ای با حضور بخشدار، رئیس اداره منابع طبیعی و مسئولین سایر ادارات ذیربط درخصوص تغییر جاده دسترسی به تپه معروف به گردش از مسیر پشت نهر و احداث جاده جهت دسترسی کشاورزان و اهالی برگزار کند. جاده دسترسی از سمت جاده مرجارک نیز باید اتصال پیدا کند و تپه گردش جهت بهره‌برداری به عنوان بوستان روستایی و همچنین تامین اراضی مورد نیاز روستا به شورا و دهیاری واگذار گردد.

نظارت میدانی تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی از روستای نیکنام‌ده‎‎

وی ادامه داد: مقرر شد تا پایان آذرماه سال جاری جاده دسترسی توسط دهیاری روستا اجرا و تا پایان بهمن ماه جهت بهره‌برداری بوستان روستایی تپه گردش به شورای روستا واگذار شود.

خضریان، گفت: با توجه به نیاز مبرم منطقه به پایگاه امداد و نجات و ایستگاه آتش نشانی مقرر گردید جلسه‌ای با محوریت و مدیریت فرمانداری شمیرانات جهت واگذاری زمین از اداره منابع طبیعی و با حضور مسئولان، نماینده شورا و دهیار نیکنام‌ده ظرف مدت یک ماه برگزار و نتیجه جلسه طی مکاتباتی به مجمع نمایندگان استان تهران اطلاع رسانی شود.

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به برخی مشکلات کارکنان دهیاری، مقرر شد دهیار روستا نسبت به وضعیت حقوق مالی پرسنل به موجب قوانین و مقررات مربوطه در زمینه پرداخت حق غذا و ساعت کاری قانونی اقدام لازم را ظرف مهلت ماه جاری انجام و مستندات را به مجمع نمایندگان استان تهران گزارش دهد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi