جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خواسته ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد از آموزش و پرورش چیست؟/لزوم پیشگیری از اختلافات

به گزارش کرونا از یاسوج؛ آموزش و پرورش مهمترین رکن در رشد و تعالی فرزندان و آینده سازان جامعه بوده و بی شک هر نقطه‌ای از جهان ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد که آموزش و پرورش آن توسعه یافته باشد آن نقطه و منطقه دورنمای خوبی در هر زمینه‌ای خواهد داشت. اما متاسفانه در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82911
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

کرونا :

خواسته ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد از آموزش و پرورش چیست؟/لزوم پیشگیری از اختلافات

به گزارش کرونا از یاسوج؛ آموزش و پرورش مهمترین رکن در رشد و تعالی فرزندان و آینده سازان جامعه بوده و بی شک هر نقطه‌ای از جهان ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد که آموزش و پرورش آن توسعه یافته باشد آن نقطه و منطقه دورنمای خوبی در هر زمینه‌ای خواهد داشت.

اما متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد در طول دهه های اخیر به دلیل سیاسی کاری‌های مفرط و همچنین توجه بیش از حد به مسائل طایفه ای و قومی موجب شده تا آموزش و پرورش علی رغم داشتن فرزندان با استعداد نتواند در توسعه کهگیلویه و بویراحمد نقش چندانی را ایفا کند.

فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد نشان داده اند که در صورت آموزش و تربیت صحیح می‌توانند پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرده و در کشور سرآمد نخبگان و همچنین مدیریت ها باشند.

در سالهای گذشته به خصوص در دولت تدبیر و امید به دلیل سیاسی کاری در آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و عدم استفاده از نیروهای شایسته و توانمند و البته متعهد در راس مدیریت‌های این دستگاه مهم و استراتژیک و البته گماشتن مدیرانی از جنس سیاسی کاری و طایفه ای و قومی در مدارس موجب شد تا استان کهگیلویه و بویراحمد به رغم داشتن نیروهای متعهد و متخصص در حوزه آموزش و پرورش نسبت به سایر استان های کشور در این حوزه تحول آن چنانی به چشم نبیند.

به گزارش فارس، اما با شکل گیری دولت مردمی تمامی نگاه‌ها به آموزش و پرورش است تا با استفاده از توان و عزم جهادی نیروهای مومن و انقلابی در راس مدارس و همچنین در مدیریت‌های ستادی آموزش و پرورش تحرکی جدید و اصلاح را تجربه کند.

عدم شفافیت و اعتمادسازی معارضات را به وجود می‌آورد / مردم کهگیلویه و بویراحمد حق دارند، بدانند که چقدر آب استان به خوزستان می‌رود!
دنبال کنید

هر چند سکان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در اختیار نیروهای مومن و انقلابی بوده و در راس آن یکی از نیروهای شناخته شده جریان انقلاب قرار دارد اما در چند وقت اخیر به دلایل مختلفی ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد مدیریت آموزش و پرورش استان نگرانی داشته و انتقادهای زیادی را نسبت به این دستگاه تاکنون روا داشته‌اند.

هرچند این اختلافات اختلاف مبنایی نبوده اما همین اختلاف سلیقه ها گاه موجب بروز مشکلاتی در آموزش و پرورش خواهد شد و جمع کردن آن در آینده کار آسانی نیست.

ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد معتقدند که می‌بایست فارغ از نگاه‌های قومی و طایفه ای و همچنین درخواست‌های ریز و درشت سیاسیون و نمایندگان مجلس از مدیران انقلابی و جهادی با تفکر ارزشی در مدیریت‌های آموزش و پرورش و همچنین مدیریت مدارس استفاده کرد چیزی که در بسیاری از مناطق خوشایند نمایندگان مجلس نیست و بر همین اساس آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز دست به عصا و گاه صفر تا صد مطابق میل نمایندگان حرکت می‌کند.

از دیگر اشکالاتی که ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد بر مدیریت آموزش و پرورش استان وارد می دانند تعلل در انتخاب مدیران آموزش و پرورش برخی مناطق مثل شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه است و امام جمعه این شهرستان نسبت به این وضعیت بسیار گلایه مند بوده و خواهان رفع این مشکل است.

با شناختی که از مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از نیروهای ارزشی و انقلابی با پیشینه مثبت وجود دارد لازم است تا هرچه سریعتر مشکلات به وجود آمده در تعامل با آینده جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد برطرف شود تا شاهد بروز اختلافات بیشتر نباشیم.

امدادرسانی ۶ ساعته اورژانس به کشاورز 34 ساله دینارانی
دنبال کنید

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi