پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

سردرگمی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در دهدشت/ وقتی دوسال از وعده‌های بدون عمل مسئولان می‌گذرد! چه کسی پاسخگوست؟

کرونا کهگیلویه- سیده مریم پیروزان: طرح نهضت ملی مسکن یکی از وعده‌های دولت سیزدهم برای تامین مسکن ۴ میلیون خانوار کم‌درآمد بوده است. اما بعد از گذشت چندین سال از اجرای این طرح در دهدشت، هنوز یک واحد آن به بهره‌برداری نرسیده و فاز اول این طرح با پیشرفت ۶۰ درصدی در انتظار برق‌دار شدن

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82875
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

کرونا :

سردرگمی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در دهدشت/ وقتی دوسال از وعده‌های بدون عمل مسئولان می‌گذرد! چه کسی پاسخگوست؟

کرونا کهگیلویه- سیده مریم پیروزان: طرح نهضت ملی مسکن یکی از وعده‌های دولت سیزدهم برای تامین مسکن ۴ میلیون خانوار کم‌درآمد بوده است.

اما بعد از گذشت چندین سال از اجرای این طرح در دهدشت، هنوز یک واحد آن به بهره‌برداری نرسیده و فاز اول این طرح با پیشرفت ۶۰ درصدی در انتظار برق‌دار شدن همچنان راکد مانده است.

در بازدید سرزده امام جمعه دهدشت از بنیاد مسکن برای پیگیری نهضت ملی مسکن، رئیس بنیاد مسکن کهگیلویه، عدم همکاری برخی نهادهای خدمات‌رسان از جمله آب و فاضلاب و اداره برق را باعث تعلل در احداث این واحد‌ها عنوان کرد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر طی تماس تلفنی با مدیران این دو دستگاه و فراخوان کردن آن‌ها با حضور در محل طرح نهضت ملی مسکن، به بررسی چرایی تعلل در اجرای این پروژه پرداخت.

سردرگمی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در دهدشت/ وقتی دوسال از وعده‌های بدون عمل مسئولان می‌گذرد! چه کسی پاسخگوست؟ 9

آبرسانی برای طرح نهضت ملی مسکن وظیفه آبفا نیست!

قلندر حبیبی رئیس آب و فاضلاب دهدشت این طرح را یک طرح ملی و مردمی عنوان و بیان کرد: این طرح به مناقصه نرفت و وظیفه پیمانکار نیست که مشکلات آن را حل کند.

وی افزود: اداره آبفا به صورت خودجوش با یک اکیپ شامل اتفاقات، توسعه و اصلاح اقدام به همکاری برای آب‌رسانی به این طرح کرده است و هر وقت کف‌بر مشخص شد ما هم کار خود را شروع خواهیم کرد.

حبیبی گفت: بنیاد مسکن باید تعهد دهد نقشه را تغییر نمی‌دهد وگرنه باید خسارات آب و فاضلاب را پراخت کنند.

متقاضیان نهضت ملی مسکن فعلا منتظر برق دار شدن نباشند

مهرداد تابش‌نژاد رئیس شرکت برق کهگیلویه در خصوص تعلل در برق‌رسانی به این پروژه گفت: ما کار را طراحی و برآورد کردیم و به استان فرستادیم، طرح باید به مناقصه رود و بعد از مشخص شدن پیمانکار و تأمین اعتبار، برق‌رسانی انجام خواهد شد.

تمامی گلزارهای شهدا تا شهریور سال ۱۴۰۲ تامین آب می‌شوند
دنبال کنید

سردرگمی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در دهدشت/ وقتی دوسال از وعده‌های بدون عمل مسئولان می‌گذرد! چه کسی پاسخگوست؟ 10

سپهدار آرام رئیس بنیاد مسکن کهگیلویه با بیان این که ۹۱۵۰ متقاضی در سایت نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند گفت: از این مجموع ۳۵۰۰ نفر مورد تأیید قرار گرفتند.

وی افزود: از مجموع کسانی که تأیید شدند ۱۴۰۰ متقاضی آورده اولیه را واریز کرده‌اند و با توجه به این که تهیه زمین به عهده راه و شهرسازی است ۴۵۲ قطعه زمین در اختیار ما گذاشتند.

آرام با بیان این که هر واحد شامل همکف و طبقه اول محسوب می‌شود گفت: بنابراین الان ۹۰۴ متقاضی، زمین‌دار هستند و برای معرفی به بانک فرستادیم.

وی مشکل اساسی در این طرح را بحث ادارات خدمات‌رسان از جمله آب و برق عنوان و تصریح کرد: در صورت تأمین آب، تا هفته آینده زمین‌ها را تحویل متقاضیان و به بانک معرفی خواهیم کرد.

آرام تسهیلات بانکی را ۳۰۰ میلیون تومان با سود ۱۸درصد عنوان کرد.

سردرگمی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در دهدشت/ وقتی دوسال از وعده‌های بدون عمل مسئولان می‌گذرد! چه کسی پاسخگوست؟ 11

وعده های بی عمل مسوولان را چه کسی پاسخگوست!

به گفته متقاضیان این واحد‌ها وام در نظرگرفته شده جوابگوی هزینه ساختمان نیست و خواستار بیشتر شدن هزینه سقف این وام شدند.

یکی از متقاضیان این واحدها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان این که دوسال بلاتکلیف هستیم و مسئولان فقط وعده امروز و فردا می‌دهند گفت: با هزینه شخصی خود آب را در فاز اول راه‌اندازی کردیم و برای برق دوسال است که در بلاتکلیفی مانده‌ایم.

وی با بیان این که در آخرین مرحله وعده اول مهر را داده بودند گفت: مهر هم تمام شد و ۲۴ واحد بلاتکلیف بدون برق مانده است، مسئولان می‌گویند “باشد” اما در عمل هیچ‌کاری نمی‌کنند.

هندبال قهرمانی آسیا| پیروزی قاطع ایران مقابل نیوزلند در گام نخست
دنبال کنید

دیگر متقاضی نهضت ملی مسکن این گونه تاسف بار مشکلات این طرح را توضیح می‌دهد+ فیلم

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به این که ساخت و ساز مسکن سالیان سال در دهدشت متوقف شده و طرح تفصیلی شهر هم انجام نگرفته بود یکی از کارهای خوب در حال انجام، طرح نهضت ملی مسکن است که متاسفانه روند آن در شهرستان به کندی پیش می‌رود.

ضرورت همکاری همه دستگاه ها برای به سرانجام رساندن پروژه نهضت ملی مسکن

امام جمعه دهدشت افزود: از سمت بنیاد مسکن روند زیرساخت‌های این طرح آماده است و می‌طلبد مسئولان استانی از جمله نهادهای آب و برق پای کار بیایند و دست مدیران شهرستانی را بگیرند تا این پروژه مهم به سرانجام برسد.

سردرگمی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در دهدشت/ وقتی دوسال از وعده‌های بدون عمل مسئولان می‌گذرد! چه کسی پاسخگوست؟ 12

وی تصریح کرد: یکی از معضلات پروژه‌های این چنینی در کل کشور عدم همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های متعدد است و توپ را در زمین یکدیگر می‌اندازند و هر کسی می‌خواهد جزیره‌ای عمل کند که این یک آسیب است و باید حل شود.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر اظهار کرد: نهاد نماز جمعه با توجه به دستورات مقام معظم رهبری به ائمه جمعه برای دستگیری از محرومین و مستضعفین وظیفه خود می‌داند با بررسی میدانی و مباحث نظارتی بر پروژه‌ها ورود کرده تا بخشی از مشکلات مردم را به واسطه ارتباط با مدیران استانی و وزارتخانه‌ها حل کنند.

به گزارش فارس، با توجه به شرایط اقتصادی و این که در طول ۴ دهه اخیر به طور میانگین تورم سالانه نزدیک به ۲۰درصد بوده، باید نهادهای متولی شرایط احداث این واحدها را فراهم کنند که آورده متقاضی افزایش چندین برابر پیدا نکند.

سردرگمی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در دهدشت/ وقتی دوسال از وعده‌های بدون عمل مسئولان می‌گذرد! چه کسی پاسخگوست؟ 13

سردرگمی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در دهدشت/ وقتی دوسال از وعده‌های بدون عمل مسئولان می‌گذرد! چه کسی پاسخگوست؟ 14

سردرگمی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در دهدشت/ وقتی دوسال از وعده‌های بدون عمل مسئولان می‌گذرد! چه کسی پاسخگوست؟ 15

انتهای پیام/۸۲۰۳۵


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi