پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون وزیر صمت: پس از محدودیت واردات لوازم خانگی، «بازار داخلی» رقابتی شد/ طرح کاهش قیمت تلویزیون در آستانه جام جهانی

به گزارش کرونا از قزوین، محمد مهدی برادران ظهر امروز در جریان بازدید از یک واحد تولید لوازم خانگی در استان قزوین اظهار کرد: طی یک سال گذشته شاهد رقم خوردن تحولی بنیادین در صنعت لوازم خانگی کشور بودیم و در برخی کالاها که نیاز بازار بوده و تولید به میزان کافی در کشور وجود

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82723
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

کرونا :

معاون وزیر صمت: پس از محدودیت واردات لوازم خانگی، «بازار داخلی» رقابتی شد/ طرح کاهش قیمت تلویزیون در آستانه جام جهانی

به گزارش کرونا از قزوین، محمد مهدی برادران ظهر امروز در جریان بازدید از یک واحد تولید لوازم خانگی در استان قزوین اظهار کرد: طی یک سال گذشته شاهد رقم خوردن تحولی بنیادین در صنعت لوازم خانگی کشور بودیم و در برخی کالاها که نیاز بازار بوده و تولید به میزان کافی در کشور وجود نداشت، خطوط تولید جدید راه اندازی شد.

وی افزود: راه اندازی خطوط تولید به ما کمک می کند پاسخگوی نیازهای داخلی باشیم و امروز شرکت های داخلی به خوبی توانسته اند نیازها را تامین کنند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت ادامه داد: با توجه به دغدغه ها و ضرورت شکل گیری رقابت در بازار تولید داخلی، از زمان ایجاد محدودیت در واردات لوازم خانگی، در حوزه لوازم خانگی کوچک ٣۴ درصد رشد صادرات داشته ایم و رشد تولید تلویزیون در دسته لوازم صوتی و تصویری در کشور قابل توجه بوده است.

برادران بیان کرد: مجموعه این اقدامات توانسته بازار را رقابتی کند تا حدی که می بینیم در جشنواره های داخلی رقابت تنگاتنگ و قابل توجهی بین تولید کنندگان شکل گرفته و در هدف‌گذاری های کلان نیز شاخصه رقابتی بودن بازار به طور جدی مورد توجه بوده است.

وی اعلام کرد: فائق آمدن بر قاچاق کالا هم برای ما و هم تولیدکنندگان اهمیت دارد لذا تولید بالا و با کیفیت و اشباع بازار تا حد قابل توجهی توانسته توجهات را به کالای ایرانی جذب کند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت یاد آور شد: هم اکنون که در آستانه جام جهانی فوتبال هستیم، مجموعه تولید کنندگان تلویزیون در کشور طرح مشترکی را دنبال می‌کنند که کاهش ۵ درصدی قیمت تلویزیون در ماه منتهی به جام جهانی را داشته باشند.

نقره داغ شدن یک عامل متخلف توزیع گاز مایع در زابل
دنبال کنید

وی اضافه کرد: کیفیت و خدمات پس از فروش و رضایت خرید از دیگر موضوعات قابل توجه برای ما در زمینه تولید لوازم خانگی است و البته تولیدکنندگان موظف هستند میزان رضایت مشتری را به ما گزارش کنند و ما این موضوع را رصد می کنیم.

برادران ادامه داد: با کمک انجمن لوازم خانگی آیین نامه کیفیت را ارتقا دادیم و ۱۸ ماهی که برای ضمانت لوازم خانگی الزامی بود، از سوی برخی مجموعه ها تا ۲۴ ماه افزایش یافته است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت عنوان کرد: در حوزه ارتقاء کیفیت هم رقابت شکل گرفته و همین امر موجب بالا بردن کیفیت خدمات، بالا رفتن ضمانت خدمات پس از فروش و در نهایت افزایش رضایت مشتری شده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم مجموعه سیاست هایی که با کمک تولید کنندگان اجرایی شده مورد عنایت مردم در مصرف تولیدات داخلی قرار گیرد و بتوانیم در حوزه اشتغالزایی نیز اثر گذار باشیم.

برادران تاکید کرد: افزایش کیفیت قطعات تولیدی در داخل و رقابت آن با کیفیت جهانی موضوع ارزشمندی است که کاهش ارز بری را نیز در پی داشته است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت در پایان گفت: با مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش تعرفه قطعات، امیدواریم بازار رقابتی تر شود و قطعا محصولات بهتری تولید خواهد شد و هرچه کیفیت تولید افزایش یابد بازار خرید مردم گرم تر و بستر صادرات نیز فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi