شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

موفقیت سند الگوی کشت منوط به فرهنگ‌سازی است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصلاح الگوی کشت باید با پیش‌زمینه کار کارشناسی جامع، عمیق و گسترده باشد گفت: موفقیت سند الگوی کشت منوط به اقناع ذینفعان، اجماع مسوولان ، اراده جدی و غیر نمایشی برای انجام کار و فرهنگ سازی در این زمینه است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82678
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

کرونا :

موفقیت سند الگوی کشت منوط به فرهنگ‌سازی است

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس با اعلام اینکه ابلاغ سند الگوی کشت با الزامات و شرایطی اقدامی به یاد ماندنی در بخش کشاورزی کشور خواهد بود، افزود: برای موفقیت این طرح باید پیش نیازهای آن بطور جدی بررسی و تامین شود و علاوه بر تهیه یک پیوست فرهنگی و ترویجی برای اجرای این سند باید مشوق های لازم در نظر گرفته شود.

وی بیان داشت: یکی از اهداف الگوی کشت آن است که بر اساس پتانسیل های جغرافیایی و اکولوژیکی هر منطقه، مشخص کنیم چه محصولی، در چه مکانی، چه زمانی و چه مقدار کشت شود. بعد از گذشت سالها وقفه و تکالیف در برنامه ها و قوانین متعدد بالاخره سند الگوی کشت در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ توسط دولت سیزدهم ابلاغ شد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه تاکنون این آمایش یا الگو را در کشور نداشته و نداریم و هر کسی هر محصولی که تمایل دارد، در هر مکانی و هر زمانی، هر مقدار محصولی بخواهد کشت می کند و به نیازهای کشور هم توجهی ندارد. در صورتی که با ترویج و فرهنگ سازی و اعطای مشوق هایی باید مسوولانه کشاورزان را به سمت تولید کالاهای سوق دهیم.

وی ادامه داد: در اجرای این الگو نباید به صورت دستوری به کشاورز انجام شدن یا نشدن کشت را تحمیل کنیم بلکه باید انگیزه را در کشاورزان برای تولید کالاهای با مزیت نسبی منطقه و بر اساس نیازهای کشور ایجاد کنیم.

عباسی تاکید کرد: بنابراین باید اقدامات ترویجی، فرهنگی و کارشناسی گسترده ای در این زمینه با مطالعه هرچه بیشتر و تعامل با ذینفعان و اجماع مسوولان انجام شود./

تخصصی ترین سالن سنگنوردی جنوب کشور در کازرون احداث می‌شود
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi