جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آغاز عملیات بهسازی و آسفالت‌ریزی ۲۵ کیلومتر راه روستایی در اهر

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس از آغاز عملیات بهسازی و آسفالت ریزی ۲۵ کیلومتر راه روستایی در اهر خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82672
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

کرونا :

آغاز عملیات بهسازی و آسفالت‌ریزی ۲۵ کیلومتر راه روستایی در اهر

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، احمد محرم زاده از عملیات بهسازی و آسفالت‌ریزی روستاهای منتهی به معدن مس مزرعه به طول ۲۵ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان با هزینه کرد شرکت ملی صنایع مس ایران از محل مسئولیت‌های اجتماعی خبر داد.

وی در بازدید از محل اجرای این پروژه گفت: باتوجه به اینکه محور مواصلاتی روستاهای یخفروزان، قلندر، مزرعه، گاودل، مصطفی چایی، جوانشیخ و بخشی از ییلاقات شهرستان اهر بر اثر تردد ماشین‌آلات سنگین معدن مزرعه تخریب شده بود، به همین خاطر از شرکت ملی صنایع مس ایران درخواست کردیم تا جهت حل مشکل اهالی این روستاها، از محل مسئولیت‌های اجتماعی اقدام کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: روسازی راه باید به گونه‌ای اجرا گردد که در تمام شرایط آب و هوایی قابل استفاده باشد و بتواند وزن وسایل نقلیه را تحمل نماید. به همین خاطر این پروژه به روش روسازی با بتن و آسفالت (رد میکس) انجام خواهد گرفت تا هم در برابر سرمای منطقه و هم در برابر میزان تردد ماشین‌آلات سنگین معادن، مقاوم باشد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس افزود: طی مذاکراتی که با مسئولان معادن انجرد و آهک گوره درق نیز صورت گرفته، مقرر گردیده تا مسیر ۳۵ کیلومتری سه راهی یخفروزان تا معدن انجرد و مسیر ۲۰ کیلومتری روستای دامن آباد تا معدن آهک نیز بصورت جداگانه با هزینه شرکت مهراصل و صنایع مس ایران احداث، بهسازی و آسفالت‌ریزی شود که انتظار داریم مسئولان این معادن هم در اسرع وقت به وعده خود عمل نمایند.

روستای گندمینه الیگودرز نیازمند ایجاد مرکز درمانی است
دنبال کنید

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: اگر معادن به تعهدات قانونی خود در خصوص پرداخت یک درصد از درآمد خود برای توسعه و بهسازی زیرساخت‌های روستاها عمل نمایند، بسیاری از مشکلات روستاهای همجوار معادن حل خواهد شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi