سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی ۲ معضل بزرگ شهر سی‌سخت/اوضاع نامناسب پسماند شهری

به گزارش کرونا از سی سخت، جلسه پیشگیری از وقوع جرم با دستور کار ساماندهی سگ های ولگرد و پسماند در محل دادگستری شهرستان دنا برگزار گردید. غریب پوردادستان دنا گفت: با توجه به اتفاقات موجود در کشور دادگستری موظف است هر ماه یک بار جلسه پیشگیری از وقوع جرم برگزار کند تا خطرات احتمالی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82658
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

کرونا :

بررسی ۲ معضل بزرگ شهر سی‌سخت/اوضاع نامناسب پسماند شهری

به گزارش کرونا از سی سخت، جلسه پیشگیری از وقوع جرم با دستور کار ساماندهی سگ های ولگرد و پسماند در محل دادگستری شهرستان دنا برگزار گردید.

غریب پوردادستان دنا گفت: با توجه به اتفاقات موجود در کشور دادگستری موظف است هر ماه یک بار جلسه پیشگیری از وقوع جرم برگزار کند تا خطرات احتمالی به وحود آمده کاهش یابد و زمینه و بستر وقوع جرم نیز کمتر شود.

غریب‌پور اظهار داشت: جلسه امروز با دستور کار پسماند شهر سی سخت و سگ های ولگرد است که هر دو باعث مشکلات زیادی برای همشهریان شده است و خطراتی برای مردم به وجود آورده است که می طلبد ظرف مدت یک هفته کارگروهی تشکیل شود و این دو موضوع مهم حل و فصل گردد.

کریمی سرپرست شبکه  بهداشت و درمان دنا گفت: متاسفانه در خصوص سگهای ولگرد در شهرستان دنا قبل از وقوع زلزله هفته ای یک مورد سگ گزیدگی داشتیم ولی اکنون به صورت مستمر آمار سگ گزیدگی  داریم که بیشتر کودکان هستند.

کریمی اظهار داشت: سگ ها زاد و ولد بسیار زیادی دارند و باعث نگرانی های زیادی  شده  است  و  در این بین شهرداری  سی سخت  گرفتاری‌های زیادی دارد و به نظر می رسد نمی تواند این موضوع را ساماندهی کند که حاضر هستیم شهردار  یک نفر را به ما معرفی کند و بودجه لازم را در اختیار ما بگذارند تا با کارشناسان این موضوع را ساماندهی کنیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان دنا گفت: متاسفانه در بحث پسماند در سطح شهرستان جایگاه دفع زباله نداریم،وضعیت شهر پاتاوه و روستای توت نده به دلیل ازدحام زباله وضعیت نامناسبی دارد که جای بسی تاسف است، شبکه بهداشت و درمان دنا در بحث زباله های عفونی  موجود مشکل را حل کردیم وبا بیمارستان جلیل قرار داد بستیم و زباله ها را به آنجا انتقال می دهیم. 

رجب زاده رئیس محیط زیست دنا گفت: از ادارات شهرستان دنا خواهش می کنیم که پروژه ها و طرح های عمرانی را برای اجرا  که مصوب می کنند  قبل از شروع عملیات اجرایی پیگیری کنند نه بگذارند دقیقه نود درست  زمانی که می خواهند شروع کنند دنبال اخذ مجوز باشند  که در این مورد  با همدیگر دچار مشکل خواهیم شد.

رجب زاده گفت:در سال ۹۸ برای ساماندهی سگ های ولگرد  به دستگاههای متولی نامه زدیم   ولی متاسفانه پای کار نیامدند و باعث شد که الان موضوع بسیار خطرناکتر شود، موضوع سگ های ولگرد در سنوات گذشته  با طعمه گذاری واصلحه جمع آوری می شد ولی امروزه این امر میسر  نمی شود.

بهترین مدیر کهگیلویه و بویراحمد به روایت معاون استاندار و حکایت مدیرانی که با مردم قهرند!
دنبال کنید

رجب زاده اظهار داشت: محل جایگاه زباله عامل اصلی ازدیاد سگهای ولگرد است،در بحث  پسماند دهیاران و شهرداران همکاری لازم را ندارند  در بحث پسماند ۸ نهاد و شخص را دادگاهی کردیم که  انتظار داریم برخورد جدی صورت گیرد.

صیادی شهردار سی سخت گفت:برای ساماندهی سگهای ولگرد در سطح شهر سی سخت، کارگروهی با حضور  نماینده انجمن از حیوانات تشکیل شد و مقرر شد این موضوع ساماندهی شود ولی تا کنون محقق نشده است، در زمان های قبل شهرداری با طعمه گذاری مشکل سگهارا حل می کرد ولی الان با توجه به ورود انجمن حمایت از حیوانات و رسانه ها نمی شود مثل قبل طعمه گذاری کرد این مشکل راحل کرد.

صیادی اظهار داشت: تا الان مشاهده شده است چندین مرتبه سگهای ولگرد توسط سایپا بارگیری شده و در شهر تخلیه شده است که می طلبد در صورت شناسایی این افراد برخورد جدی از سوی دستگاه قضا صورت گیرد.

شهردار سی سخت گفت: قرار شد منابع طبیعی محلی در اختیار شهرداری قرار دهد  تا  فنس کشی شود که شهرداری نیز  سگهای ولگرد را در آنجا عقیم سازی و نگهداری کنند ولی تا به امروز این موضوع هم  محقق نشده است، شهرداری  ۲۰میلیون هزینه برای ساخت قفس کرد و هم اکنون  آماده است، داروی بیهوشی و اسلحه آماده است ولی بحث این است که الان ما سگها را زنده گیری کنیم باید با این سگها چکار کنیم چرا که محلی برای نگهداری آنها وجود ندارد.

صیادی گفت:در صورتی که محل نگهداری سگها آماده و فنس کشی شود و سگها زنده گیری شود  انجمن حمایت از حیوانات هم برای تغذیه آنها اعلام آمادگی کرده اند که ما علاوه بر انجمن ها با  چند محل در کشور که این کار را انجام داده اند گفتگو کردیم و گفتند به محض جمع آوری و نگهداری برای کمک حاضر هستیم که قطعا بخش زیادی از هزینه غذای آنها تامین خواهد شد.

حسن زاده رئیس ثبت و اسناد دنا گفت: امسال  با همکاری جهاد کشاورزی طرح شهید سلیمانی را در دنا انجام دادیم که جهاد کشاورزی حدود  ۷۰۰ پرونده برای ما ارسال کرد که در حال تکمیل و نهایی شدن است.

عابدینی رئیس آب منطقه ای دنا گفت: در بحث ساخت و ساز در حریم رودخانه ها هر گونه ساخت و ساز ممنوع بوده وباید با هماهنگی آب منطقه ای صورت گیرد.

راهپیمایی مردم‌ مشهد در محکومیت جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ
دنبال کنید

آراسته رئیس جهاد کشاورزی دنا گفت: در رابطه با طرح  کاداست اراضی ملی بحث ماده  ۵۴ ما ۶ پلاک را نهایی کردیم، در استان شهرستان  دنا به عنوان  پایلوت بود و اولین سند زده شد و هم اکنون هم پرونده هایی داریم برلی تکمیل شدن و صدور سند و  ۱۵ پرونده دیگر را با شرکت مشاور هماهنگی کردیم برای ثبت پلاک.

آراسته اظهار داشت:  در طرح کاداست و ثبت سند شهرستان دنا  در استان  در رتبه اول است، در کمیته استان و شهرستان به ریز وارد می شوند و بحث حریم رودخانه ها هم رعایت می شود و سپس  آزاد سازی صورت می گیرد.

سرهنگ تقوی نژاد فرمانده انتظامی دنا گفت:در رابطه با ساماندهی سگ های ولگرد و پسماند  پیشنهاد ما این است که تمامی مواردی که سر راه این عزم جدی است برداشته شود که اگر این موضوع به جد پیگیری شود قابل حل شدن  است.

تقوی نژاد اظهار داشت: از همین جا اعلام می کنم  ما هم برای حل این مشکل هر تکلیفی برایمان  مشخص شود  تا زمان رفع این مشکل در  کنار کارگروه هستیم.

درخشان زاده فرماندار دنا گفت: صحبت ها و پیشنهاداتی  از طرف دوستان مطرح شد که باید کارشناسی تر به آن نگاه شود تا هر چه سریعتر این مشکل حل گردد.

درخشان زاده اظهار داشت: جمع آوری سگهای ولگرد خیلی راحت است ولی نگهداری  آنها  خیلی مشکل است  که این به خودی خود مشکل ساز خواهد بود که باید در این خصوص  کارگروهی  تشکیل شود و بهترین پیشنهادات ارائه شود.

 فرماندار دنا گفت: بحث پسماند در کل شهرستان دنا به یک مؤذل  تبدیل شده است و با توجه به گردشگر بودن شهر سی سخت  و روستاهای دنا زیبنده ما نیست که این حجم زباله در ورودی ها و سطح معابر ریخته باشد که باید هر چه سریعتر این موضوع مهم   ساماندهی شود.

درخشان زاده عنوان کرد: ما اگر چند موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهیم باعث جلوگیری از آسیب های مهم  اجتماعی می شود به فرض مثال اگه هر مسئولی مسئو لیتش را درست انجام دهد و تعهد پذیر باشد به خودی خود جرم کاهش می یابد پس بنابراین باید  حفظ و کرامت انسانی سرلوحه کارمان باشد، با سعه صدر و برخورد متین با ارباب رجوع برخورد کنیم تا کرامات انسانی حفظ شود، برقرای عدالت در همه زمینه ها نهادینه شود.

بررسی ۲ معضل بزرگ شهر سی‌سخت/اوضاع نامناسب پسماند شهری 4

بررسی ۲ معضل بزرگ شهر سی‌سخت/اوضاع نامناسب پسماند شهری 5

 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi