جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

عملیات لایروبی اسکله بندر تجاری خور سیف در بندرماهشهر آغاز شد

نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس گفت: عملیات لایروبی اسکله بندر تجاری خور سیف در این شهرستان با هدف پیشرفت احداث بندر تجاری این خور و رونق اقتصادی منطقه آغاز شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82657
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

کرونا :

عملیات لایروبی اسکله بندر تجاری خور سیف در بندرماهشهر آغاز شد

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، حبیب آقاجری ضمن بازدید از اسکله بندر تجاری خور سیف در شهرستان بندر ماهشهر در جمع خبرنگاران از آغاز عملیات لایروبی در آبراه بندر خور سیف خبر داد و بیان کرد: با احداث بندر تجاری در این منطقه شاهد ایجاد فرصت‌های پایدار شغلی و رونق تجاری – اقتصادی در منطقه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان نیز فرآیند لایروبی را با به‌کارگیری از امکانات و تجهیزات فنی لازم شروع کرده است، افزود: در این راستا عملیات لایروبی با بالغ بر ۶۰ هزار متر مکعب در اسکله بندر تجاری خور سیف انجام خواهد شد.

نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس عنوان کرد: در صورت تکمیل عملیات لایروبی در مسیر تردد دریایی اسکله بندر خور سیف در هنگام مد پذیرای شناورهای سنتی با آبخور ۵ متر خواهد بود.

آقاجری با تأکید بر ضرورت اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط از جمله وزارت کشور بیان کرد: امید است با هم‌افزایی همه دستگاه‌های ذی‌مدخل از جمله گمرک مقدمات لازم برای آغاز فعالیت تجاری این بندر فراهم بشود.

وی با اشاره به تلاش‌های پیگیرانه برای تکمیل روند احداث بندر خور سیف گفت: این بندر تاکنون با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی از روند پیشرفت مطلوبی در بخش‌های زیرساختی و روساختی برخوردار است.

نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس تصریح کرد: با همکاری‌های بین بخشی صورت گرفته از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر و دیگر عوامل اجرایی شاهد بهره‌برداری از این بندر در پایان سال خواهیم بود.

بندر تجاری خور سیف در قسمت جنوبی بندر ماهشهر و انتهای خور بندر ماهشهر واقع شده است و محدوده‌ی طرح احداث آن تا بندر صادراتی نفتی بندر ماهشهر ۹ کیلومتر و تا بندر تجاری امام خمینی (ره) حدود ۲۲ کیلومتر فاصله دارد./

ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان در ساخت محصولات دفاعی
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi