شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر خوش به زوج‌های نابارور کهگیلویه و بویراحمد/دهرابپور: فقط 10 درصد هزینه با زوج است؛ تخفیف حتی در شیراز و یزد

به گزارش کرونا از یاسوج؛ نشست کارگروه جوانی جمعیت در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار برگزار شد. یکی از محورهای مورد بحث در این نشست مربوط به ارائه خدمات به زوج‌های نابارور در این استان بود که مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد توضیحاتی در این خصوص داد. کیان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82615
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

کرونا :

خبر خوش به زوج‌های نابارور کهگیلویه و بویراحمد/دهرابپور: فقط 10 درصد هزینه با زوج است؛ تخفیف حتی در شیراز و یزد

به گزارش کرونا از یاسوج؛ نشست کارگروه جوانی جمعیت در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار برگزار شد.

یکی از محورهای مورد بحث در این نشست مربوط به ارائه خدمات به زوج‌های نابارور در این استان بود که مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد توضیحاتی در این خصوص داد.

کیان دهراب‌پور گفت: از مهمترین خدمات دولت سیزدهم بحث حمایت از زوج های نابارور است بیمه سلامت به عنوان دستگاه خدمات رسان از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۰ قانونی که مصوب شده را پیاده کرده است همه زوج های نابارور برای استفاده از مراکز تخصصی و فوق تخصصی از ۹۰ درصد تخفیفات درمان برخوردار می‌شوند.

وی افزود: در دی و بهمن افراد مراجعه نکردند در اسفندماه سال گذشته دو زوج و در فروردین ماه امسال ۵ نفر در اردیبهشت ماه ۱۵ نفر خرداد ماه ۱۷ نفر و متعاقباً با افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان در شهریور ماه امسال ۳۳ نفر به بیمه سلامت مراجعه کردند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد در مجموع ۱۱۳ نفر تاکنون به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و از تخفیف ۹۰ درصد استفاده شده که در طول امسال ۹۷۲ میلیون تومان تحقیق به آنها داده شده و ماهیانه از طرف ما ۱۶۲ میلیون تومان به افراد جهت درمان تخصیص داده شده است.

وی گفت:  از ابتدای طرح یعنی از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تخفیف داده شده و تنها ۱۰ درصد از هزینه درمان را پرداخت کرده‌اند.

این مسئول در ادامه اظهارات خود گفت: به علت تبلیغات و اطلاع رسانی هر ماه این تعداد بیشتر شده و باز هم انتظار داریم که این اطلاع‌رسانی به خوبی صورت گیرد تا زوج های نابارور از آن استفاده کنند و بعضی جاها هم به واسطه بیمه تکمیلی آن ۱۰ درصد بقیه را هم پرداخت نمی‌کنند.

اعلام نتایج آزمون فوق ممتاز خوشنویسی در پایان شهریور
دنبال کنید

وی گفت: برخی از افراد هیچگونه بیمه‌ای ندارند و می‌توانند به ما مراجعه کرده تا به طور رایگان این افراد را بیمه کنیم ۳۲ دفتر پیشخوان در استان داریم که این افراد می‌توانند به آنها مراجعه کنند به خصوص در مناطق کم برخوردار افرادی که بیمه نیستند می توانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

دهرابپور خواستار شد که صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد همچنین رسانه‌ها ارتباط خود را با بیمه سلامت بیشتر کنند تا بتوانیم خدماتی را که مردم هم از آن اطلاعی نداریم به اطلاع آنها رسانده و خدمت‌رسانی بیشتری شود.

وی گفت: نکته دیگر اینکه برخی‌ها انتظار دارند همه خدمات مجانی باشد حتی خودرویی که از درب خانه آنها را جابجا می‌کند به صورت مجانی صورت گیرد اما در بحث درمان نازایی خدمات‌رسانی از تخمک گیری تا گذاشتن جنین در شکم مادر مشمول بیمه می‌شود اما بعضی‌ها تبلیغات سوء می‌کنند که این تبلیغات صحت ندارد.

دهرابپور افزود: ۴۰ تا ۵۰ درصد مراجعه کنندگان هم جواب مثبت می گیرد و چراغ خانه آنها روشن می شود.

وی خبر خوش دیگری هم داد و گفت: افرادی هستند که می‌خواهند در شهرهای دیگر خود را درمان کرده مثلاً به شیراز و یزد بروند آنها می توانند فاکتور خود را آورده و مشمول ۹۰ درصد تخفیفات شوند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi