پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

حال و روز نهال‌های کانون‌های ریزگرد خوزستان چطور است؟

به گزارش کرونا، محمد تقی سجادی با اشاره به آخرین وضعیت نهال‌های کشت شده در کانون‌های ریزگرد خوزستان اظهار کرد: با تدبیری که در سال گذشته اتخاذ شد ۲۰ میلیارد تومان برای افزایش دوره‌های آبیاری اختصاص یافت که این مساله به بهبود وضعیت نهال‌های کشت شده در کانون‌های ریزگرد کمک کرد. وی افزود: شرایط طبیعی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82579
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

کرونا :

حال و روز نهال‌های کانون‌های ریزگرد خوزستان چطور است؟

به گزارش کرونا، محمد تقی سجادی با اشاره به آخرین وضعیت نهال‌های کشت شده در کانون‌های ریزگرد خوزستان اظهار کرد: با تدبیری که در سال گذشته اتخاذ شد ۲۰ میلیارد تومان برای افزایش دوره‌های آبیاری اختصاص یافت که این مساله به بهبود وضعیت نهال‌های کشت شده در کانون‌های ریزگرد کمک کرد.

وی افزود: شرایط طبیعی هوا در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور امسال به شکلی بود که شاهد درصد بالای رطوبت هوا باشیم و این رطوبت بالای ۸۰ درصد و شرجی هوا نیز به وضعیت نهال‌های کشت شده در کانون‌های ریزگرد خوزستان کمک کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: با توجه به اقدامات انجام‌شده در بحث افزایش دوره‌های آبیاری و همچنین بالا بودن رطوبت هوا در تابستان امسال، بسیاری از نهال‌هایی که احساس می‌شد خشک شده‌اند و وضعیت سبزینگی خوبی نداشتند مجددا احیا شدند.

سجادی ادامه داد: احیای بسیاری از نهال‌های کشت شده در کانون‌های ریزگرد خوزستان و سبز شدن مجددا بسیاری از این نهال‌ها کاملا مشهود است به شکلی که از هر ۱۰ نهال حدود ۷ یا ۸ نهال علی رغم خشک بودن اندام‌های هوایی، مجددا از ریشه آن‌ها شاخه‌های جدید جوانه زده و سبز شده است.

وی بیان کرد: با توجه به احیای نهال‌های کشت شده در کانون‌های ریزگرد امیدواریم این نهال‌ها برای همیشه در این محل‌ها مستقر شوند. اینکه نهال‌های کشت شده در کانون‌های ریزگرد تنش‌های طبیعی را پشت سر گذاشته و توانسته‌اند خود را حفظ کنند نشان دهنده این مساله است که این نهال‌ها خود را با منطقه و شرایط منطبق کرده‌اند و می‌توانند ماندگار شوند.

یادواره باشکوه سرداران شهید حوزه های مقاومت در باشت برگزار شد+تصاویر
دنبال کنید

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان در خصوص سطح سبزینگی نهال‌های کشت شده کانون‌های ریزگرد استان گفت: در بخش‌هایی که نهال‌ها مجددا فرصت احیا پیدا کرده‌اند بیش از ۷۰ درصد از نهال‌ها احیا و سبز شده‌اند. وضعیت نهال‌ها به جز در یکی دو قطعه زمین که به دلیل مشکلات جنس خاک شرایط خوبی ندارند، در دیگر اراضی مطلوب است.

منبع: ایسنا

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi