پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

باید برای بافت روستایی کشور، تسهیلات ویژه در نظر گرفت

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس در همایش روستا با اشاره بر اهمیت ویژه قشر روستایی و کشاورزی روستایی بر کشور حفظ و نگهداری از صنایع غذایی و دامپروری روستایی را از گام های اساسی در راستای جلوگیری از ایجاد بحران غذایی دانست.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82527
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

کرونا :

باید برای بافت روستایی کشور، تسهیلات ویژه در نظر گرفت

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت؛ احمد دنیا مالی  نماینده مردم بندرانزلی و عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی در همایش روستا گفت: امروز نگرانی ما در سطح کشور حوزه کشاورزی و تولید کنندگان مواد غذایی هستند که این آمار به نسبت ۲۵ به ۷۵ درصد رسیده است و جمعیت روستایی ما که اغلب همین تولید کنندگان را شامل می شوند به کاهش رفته و همین امر نیز نگرانی هایی را بوجود آورده است.

وی افزود: بحث دیگری که در مجلس مطرح است بالا رفتن میانگین سنی شهروندان ایرانی‌ست و باید بپذیریم که کشور ما به سمت پیری می رود و جمعیت جوان رو به کاهش است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس با اشاره بر سیاست گذاری ها در حوزه روستایی بیان کرد: سیاست گذاری های ما در حوزه روستایی خوب است منتهی باید ساختار و بروکراسی اداری طرح های هادی و جهاد کشاورزی و … برای مردم و اهالی مراجعه کننده تسهیل تر شود تا روستانشینی به دلیل محدودیت ها ناچارا عازم شهر نشوند و در ادامه باید در حوزه دامپروری و صنایع غذایی کشاورزی تمرکز بیشتری داشته باشیم.

دنیامالی ادامه داد:نود درصد شیر در استان گیلان وارداتی‌ست که این خلاف ظرفیت های این استان است و باید این موضوع را تقویت کنیم، زیرا اینکه می‌گویند گیلان محل دامپروری نیست کاملا اشتباه است و بنده با تحقیقات به شما می گویم که این موضوع امکان پذیر است و نیازمند تلاش بیشتری است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با بیان اینکه اهمیت ایجاد تسهیلات روستایی چقدر در شرح زندگی همه مردم مفید است افزود: ما برای روستا اگر تسهیلات ویژه قائل نشویم دیگر امنیت غذایی نخواهیم داشت و روستائیان عزیزمان نیز دچار مخاطرات عام خواهند شد، حدود ۲۵ سال پیش ما چند قنات داشتیم؟ الان چقدر داریم؟ امروز موضوع آب برای ما مهم است زیرا قنات ها شاهرگ حیاتی روستائیان عزیز ما هستند.

تکمیل بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی ولیعصر (عج) اراک، یک آرزو برای مردم استان مرکزی است
دنبال کنید

وی افزود: باید مشخص شود در حوزه های مختلف چقدر می توانیم از آب استفاده کنیم تا در مواقع بحرانی دچار بی برنامگی ها نشویم زیرا الان وقت آن است که در حوزه آب برنامه ریزی و پایش داشته باشیم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi