پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

روستاها و روستاییان به عنوان کانون تولید و توسعه محسوب می شوند

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت روز ملی روستا و عشایر گفت: در کشور و نظام ما همواره به روستاها و روستاییان توجه شده است و این مناطق به عنوان کانون تولید و توسعه محسوب می شوند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82521
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

کرونا :

روستاها و روستاییان  به عنوان کانون تولید و توسعه محسوب می شوند

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت؛ علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در  مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت روز ملی روستا و عشایر که در ساری برگزار شد،گفت: کار و تلاش نیروهای انسانی چه در روستاها و چه در شهرها باعث شده که براساس آمارهایی ارایه شده از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت، طی یکی ۲ سال آینده درآمدهای غیر نفتی ایران از مرز ۵۰ میلیارد دلار عبور کند و موضوعی که همواره و طی سال های متمادی جزو مسائل و مطالبات همیشگی قرار دارد محقق می شود.

وی ادامه داد: کشور ایران به پشتوانه تولید و عرضه محصولات غیر نفتی می تواند به درآمدزایی های لازم دست یابد و کشور از سیطره درآمدهای نفتی خارج شود و با بروز این مساله دیگر تحریم های دشمنان اثری نخواهد داشت.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: کشورهای مستکبر هر بار برای فشار علیه ایران از ابزار محدودکردن درآمد نفتی ایران اقدام می کردند و امروز مفتخریم که بیان کنیم با افزایش درآمدهای غیر نفتی دیگر ابزارهای گذشته فشار تاثیر ندارد.

وی افزود: ملت ایران با صداقت و کاری که از خود نشان می دهند تحریم ها را دور می زنند و این نوع فعالیت به نوعی دور زدن جوانمردانه تحریم ها به شمار می رود.

بابایی کارنامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به روستاها و فقر توجه ویژه ای داشته است ، افزود: با مقایسه آمار و عملکردهای موجود پس از انقلاب اسلامی شاهد هستیم که نظام تا چه اندازه برای تامین زیرساخت ها در روستاها اقدامات لازم را انجام داده است تا گرد فقر و محرومیت از این مناطق برچیده شود.

دل 300 بچه با هدیه اسباب بازی به یاد حضرت رقیه(س) شاد شد
دنبال کنید

وی ادامه داد: در کشوری همچون سوئد که مهد برنامه ریزی علیه ایران است شاهدیم که نسبت به قطع برق و گاز روستاها در طول روز اقدام می کنند و این اقشار و مناطق از کمترین توجه و خدمات برخوردار هستند.

بابایی کارنامی با بیان اینکه در کشور و نظام ما همواره به روستاها و روستاییان توجه شده است و این مناطق به عنوان کانون تولید و توسعه محسوب می شوند و با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و چشم انداز ۱۰ ساله ایشان بیان کرد : وقتی تا این اندازه رهبر یک کشور به روستاها اهمیت می دهند و چشم اندازه ۱۰ ساله روستاها را ترسیم و بیان می کنند بی انصافی است عملکرد نظام در این مناطق نادیده گرفته شود.

بابایی کارنامی گفت: اندک نارضایتی های موجود در جامعه نیز ناشی از عدم فراهم کردن برخی زیرساخت ها در این مناطق است که باید به آنها توجه شود.

وی از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها به عنوان فرماندهان خط مقدم توسعه در روستاها نام برد و بیان کرد: مسوولان استان نیز باید به این مجموعه ها هر چه بیشتر اهمیت دهند و آنها را در کارها دخیل کنند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه های استرتژیک استاندار مازندران و توجه ویژه وی به امور روستاها انتظار می رود دیگر مسوولان در حوزه روستایی نیز به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi