جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پاکسازی پوست چگونه انجام میشود؟

پاکسازی پوست چگونه انجام میشود؟ پاکسازی پوست یکی از ضروریات مراقبت از پوست است چون پوست شما همیشه در معرض آلودگی است. ما در این مقاله قصد داریم درباره چگونگی پاکسازی پوست و مراحل آن تحقیق کنیم با ما همراه باشید. پاکسازی پوست چیست؟ پاکسازی پوست یا تمیز کردن پوست به روش های مراقبت از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82458
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷

کرونا :

پاکسازی پوست چگونه انجام میشود؟

پاکسازی پوست چگونه انجام میشود؟

پاکسازی پوست یکی از ضروریات مراقبت از پوست است چون پوست شما همیشه در معرض آلودگی است. ما در این مقاله قصد داریم درباره چگونگی پاکسازی پوست و مراحل آن تحقیق کنیم با ما همراه باشید.

پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی پوست یا تمیز کردن پوست به روش های مراقبت از پوست گفته می شود. پوست انسان همیشه چربی تولید می کند. اگر زمانی این چربی ها زیاد باشد و با اکسیژن ترکیب شود باعث بروز جوش های سر سیاه می شوند. راه  و روش های زیادی برای از بین بردن چربی های زیاد پوست، جوش های سر سیاه، پاک سازی سلول های مرده و پاک سازی آلودگی های روی پوست است که به این روش ها پاک سازی پوست می گویند. پاک سازی پوست سه مرحله دارد برداشتن سلول های مرده، پاک سازی چربی ها و آبرسانی پوست که در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با آن ها خواهیم داد.

پاکسازی پوست چگونه انجام میشود؟ 3

برداشتن سلول های مرده چگونه است؟

به طور طبیعی روی سطح پوست چربی وجود دارد که این چربی ها نقش مهمی در حفاظت رطوبت پوست دارند. اما اگر آلودگی های محیط در سطح  چربی ها نشسته و  باعث بستن منافذ پوست شود  باعث آکنه، جوش و سلول های مرده روی پوست می شود. سلول های مرده در سطحی ترین بخش پوست قرار دارد معمولاً هر ۳۰ روز یک بار بدن تمام سلول های لایه شاخی را حذف می کند و سلول های جدید را جایگزین می کند. اما بعضی وقت ها این سلول های مرده روی پوست تجمع می کنند. اگزفولیشن پوست سلول های مرده از بین می رود و به شما کمک می کند تا پوست درخشان و جوان تری داشته باشید. اما فراموش نکنید اگر اگزفولیشن  درست روی صورت انجام نگیرد باعث التهاب پوست و باعث پیری پوست می شود.

پاکسازی آلودگی ها و چربی ها از پوست چگونه است؟
چربی ها و آلودگی ها و آلایندگی های محیطی بر سطح چربی ها می نشیند و مشکلات پوستی  مانند آکنه و جوش های زیر پوستی یا سر سیاه را به وجود می آورد. برای از بین بردن این مشکل ها، باز کردن منافذ پوست و از بین بردن چربی های اضافه صورت پاک سازی انجام می دهند. نکته مهم این است که استفاده بیش از حد از اسکراب ها نه تنها به پوست کمک نمی کند بلکه به پوست آسیب هم می زند.

آبرسانی پوست چیست؟

همه انسان ها از سن جوانی پوست صورت شان  کم کم رو به پیری می رود و سلول های پوستی کمتر تشکیل می شود. آبرسانی پوست این کمک را به شما می کند تا پیری سلول های پوستی  و عوامل التهابی کمتر تشکیل شوند. به همین منظور از روش های آبرسانی مانند ماساژ دادن و بخور دادن برای خون رسانی به پوست آزاد سازی عوامل ضد التهاب و پیشگیری از پیری پوست انجام می دهند. برای آبرسانی پوست از لوسیون های مخصوص استفاده می کنند. این محصولات برای تغذیه پوست، باعث بهبود بافت، ویتامین رسانی و آبرسانی پوست می شوند.

پاک سازی پوست چگونه انجام می شود؟

پاک سازی پوست روش های مختلفی دارد که به صورت کلی در دو دسته قرار دارند و عبارتند.

روش های خانگی

بعضی از افراد پوست خود را در خانه پاک سازی می کنند مهم ترین روش پاکسازی پوست، استفاده از لوسیون های پوست است، ماساژ دادن پوست برای خون رسانی کردن و پیشگیری از پیری پوست است.

 

روش آرایشگاه و کلینیکی

مهمترین روش پاک سازی عمیق پوست و بهداشتی ترین روش آرایشگاهی  کلینیکی است که توسط تکنیسین های بسیار حرفه ای  که دارای مدارک معتبر هستند با شیوه های مختلف که عبارتند

 

پاکسازی با میکرودرم ابریژن

دستگاه میکرودرم آبریژن با کمک ابزاری با نوک الماسی استفاده می شود از این روش به طور همزمان لایه برداری و پاکسازی پوست را انجام میدهد از این روش برای درمان آسیب های ناشی از نور خورشید نیز استفاده می کنند

پاک سازی با لیزر

یکی دیگر از روش های با خواص بالای پاکسازی پوست ، پاکسازی با لیزر است که جهت بهبود وضعیت پوست به روش های مختلف انجام می شود و باعث جوانسازی پوست و جوان سازی می گردد.

اگر قصد پاکسازی به صورت حرفه‌ای دارید باید این کار را در آرایشگاه ها معتبر و کلینیک ها وزیر نظر بهترین متخصص پوست انجام دهید حتماً قبل از انجام مراحل پاکسازی امکانات آرایشگاه و کلینیک را بررسی کنید و از رعایت بهداشت در آن محیط مطمئن شوید.

حرف آخر

اگر به دنبال یک مرکز معتبر برای پاکسازی پوست خود هستید ما آرایشگاه خوش ذوق را به شما معرفی می کنیم آکادمی خوش ذوق یکی از معتبر ترین مراکز کشور است که توانسته است در زمینه انجام انواع تکنیک های آرایشی و آموزش حرفه ای آن به هنرجویان و اعطای مدرک معتبر بهترین  رتبه را در کشور کسب کند.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi