چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

برای رسیدن کشور به نقطه کنونی خون‌‌های زیادی پرداخت شده است/باید قدردان ایثارگران و نیروهای مسلح باشیم

به گزارش کرونا از خرم‌آباد، فرهاد زیویار صبح امروز در مراسم رژه نیروهای نظامی و انتظامی که به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اینکه ایران اسلامی حوادث زیادی را پشت سر گذاشته و فراز و نشیب‌های متعددی را دیده است، عنوان کرد: قحطی، خشکسالی و جنگ‌ها را در مقاطع مختلف

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82139
تاریخ انتشار : جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

کرونا :

برای رسیدن کشور به نقطه کنونی خون‌‌های زیادی پرداخت شده است/باید قدردان ایثارگران و نیروهای مسلح باشیم

به گزارش کرونا از خرم‌آباد، فرهاد زیویار صبح امروز در مراسم رژه نیروهای نظامی و انتظامی که به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اینکه ایران اسلامی حوادث زیادی را پشت سر گذاشته و فراز و نشیب‌های متعددی را دیده است، عنوان کرد: قحطی، خشکسالی و جنگ‌ها را در مقاطع مختلف در کشور شاهد بوده‌ایم، جنگ‌هایی که سرشار از تلخی و شیرینی‌های زیادی است. 

وی افزود: جنگ‌‌ها اگر چه حوادث تلخی به شمار می‌آیند، اما اگر نگاهی به تاریخ داشته باشیم متوجه خواهیم شد برخی از تمدن‌ها به واسطه جنگ‌ها تجلی و یا ساقط شده‌اند.

استاندار لرستان با بیان اینکه دین ما دین صلح است، خاطر نشان کرد: اما در دین ما دفاع و جهاد هم ساز و کار خودش را دارد.

زیویار بیان کرد: جمهوری اسلامی در طول حیات ۴۲ ساله خود هیچگاه قصد تعرض و جنگ با هیچ کشور و دولتی نداشته و ندارد؛ اما تا جایی که بتواند در مقابل متجاوزان و غاصبان هم دفاع کرده و هم شرایط دفاع را برای خودش فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما در ۸ سال دفاع مقدس رویه دفاع را در پیش گرفتیم، عنوان کرد: جنگ ناخواسته‌ای که در آغاز انقلاب و در شرایطی که آمادگی نداشتیم به ملت تحمیل شد.

 استاندار لرستان گفت: ما باید با همه وجود در مقابل تهاجم به سرزمین و اصل کشور آماده باشیم و دفاع کنیم.

زیویار با بیان اینکه در اواخر تابستان ۵۹ کشور مورد تجاوز قرار گرفت، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس فصل جدیدی را در تاریخ کشور رقم زد، اتفاقی که منجر به کادر سازی و تربیت نیروی انسانی شد.

واقعیت دانش‌بنیان‌ها در کهگیلویه و بویراحمد چیست؟/تاملی بر اظهارات معاون وزیر!
دنبال کنید

وی بیان کرد: دفاع مقدس باعث شد نگرش به جنگ دچار تغییر و تحول شود، زیرا مقدس بود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه دفاع مقدس جنگ بود اما جنگ صرف نبود بلکه دفاع برای حفاظت از نوامیس، هویت و شناسنامه کشور بود، خاطرنشان کرد: حجت شرعی پشت دفاع مقدس وجود داشت، رهبری متدین و متشرع و سربازانی که جزو وفادارترین و جان برکف ترین انسان‌ها بودند.

 زیویار گفت: ما حتی اگر در عملیاتی موفقیت نداشتیم علت آن غفلت، تطمیع و یا خیانت نبود و به همین خاطر دفاع مقدس بود.

وی بیان کرد: خود جنگ در صورت ظاهر اگر چه نقمت و مصیبت است اما این دوره برایمان مقدس شد چون کمک کرد از ناموس دفاع کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه دفاع مقدس از نهضت عاشورا الگو گرفته است، بیان کرد: حادثه‌ای در نهضت انقلاب اسلامی با مردم و رهبری امام راحل شکل گرفت که همراه خود ایثار و خودگذشتگی را به دنبال داشت چون از نهضت عاشورا الگو گرفته بود.

زیویار تاکید کرد: تکریم ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی مقدس است، دفاع مقدس پاسداشت ایثارگری‌هایی است که باعث شد ما بتوانیم در سایه امنیت زندگی عادی خود را داشته باشیم.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: ما در دوره حساسی قرار داریم و باید بدانیم بابت پله‌ای که روی آن قرار گرفته‌ایم چه هزینه‌‌ها و چه خون‌هایی پرداخت شده است، کمترین ماحصل و نتیجه ایثارگری امنیت است و دشمن این را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi