چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

برپایی ۸ ایستگاه صلواتی در مسیر پیاده روی اربعین گچساران

علی‌محمد آقایی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با توجه به اینکه تعدادی از شهروندان توفیق زیارت عتبات عالیات را نداشتند، از شهر دوگنبدان یا روستاهای بخش مرکزی شهرستان به صورت پیاده جهت زیارت به سمت امام زادگان حرکت میکنند. وی بیان کرد: دهیاری ها با همکاری پایگاه مقاومت، کانون

اختصاصی کرونا

کد خبر : 81858
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

کرونا :

برپایی ۸ ایستگاه صلواتی در مسیر پیاده روی اربعین گچساران

علی‌محمد آقایی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با توجه به اینکه تعدادی از شهروندان توفیق زیارت عتبات عالیات را نداشتند، از شهر دوگنبدان یا روستاهای بخش مرکزی شهرستان به صورت پیاده جهت زیارت به سمت امام زادگان حرکت میکنند.

وی بیان کرد: دهیاری ها با همکاری پایگاه مقاومت، کانون فرهنگی وهییات مذهبی روستا نسبت به برپایی ایستگاه صلواتی در مسیر اقدام کنند.

بخشدار مرکزی گچساران تصریح کرد:دهیاران روستاهایی که حرم مطهر امامزادگان در آن قرار دارد نیز نسبت به برپایی ایستگاه صلواتی در محل امامزاده ها اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

آقایی عنوان کرد: جمعا ۸ ایستگاه صلواتی به مناسبت روز اربعین در مسیرهای پیاده روی شهروندان به سمت امام زاده گان در گچساران دایر خواهد شد.

وی گفت: در محور دوگنبدان به امام زاده جعفر ۵ ایستگاه صلواتی، از شهرستان به سمت امام زاده اسماعیل ۱ ایستگاه و از آبشیرین به سمت قدمگاه حضرت علی روستای بی جهان آباد نیز ۲ ایستگاه صلواتی در روز اربعین از سوی دهیاران برپا می شود.

بخشدار مرکزی گچساران خاطرنشان کرد: در روز اربعین حسینی پیاده روی جاماندگان از زیارت ابا عبدالله الحسین از فلکه شهید امید بخش(فرودگاه) به سمت امام زاده جعفر برگزار می شود.

آقایی بیان کرد: در پایان مراسم نیز سرویس ایاب و ذهاب برای شرکت کنندگان مهیا شده است.

وی افزود: تمامی دهیاران فردا روز اربعین به صورت آماده باش کامل در منطقه حضور داشته باشند،جمع آوری زباله های مسیر پیاده روی نیز بر عهده دهیاران حوزه استحفاظی است.

بخشدار مرکزی گچساران با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده از سوی دهیاران باید به صورت مصور ارسال شود، گفت:سایر دهیاران که در مسیر امامزادگان قرار ندارند می‌توانند در این امر خیر شرکت کنند.

تصادف اتوبان تهران - ساوه و حریق خودرو، یک مصدوم داشت
دنبال کنید

آقایی ادامه داد: در گچساران ۱۱۲ روستا وجود دارد که از این تعداد افزون بر ۴۵ مورد آنها دارای دهیاری است.

وی افزود: مردم گچساران از طوایف مختلف و ترک و لر در کنار هم امسال نیز در پذیرایی از زائران امام حسین باعشق  و ارادت خالص خود به اهل بیت سنگ تمام گذاشتند که جا دارد از همه آنها تشکر و قدردانی کرد.

برپایی ۸ ایستگاه صلواتی در مسیر پیاده روی اربعین گچساران 4

برپایی ۸ ایستگاه صلواتی در مسیر پیاده روی اربعین گچساران 5

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi