شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ماجرای انتقال آب سی‌سخت و توضیحات معاون فرماندار و بخشدار

به گزارش کرونا از سی‌سخت، این روزها تنش هایی در فضای مجازی و حقیقی شهر سی سخت بر سر انتقال آب این شهر که آب شرب و کشاورزی مناطق “قلعه مرکزی، حسین آباد، عباس آباد” و روستای اطراف آن یعنی علی آباد، اقبال آباد و کوخدان  به مناطق پایین دست به وجود آمده و با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 81819
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

کرونا :

ماجرای انتقال آب سی‌سخت و توضیحات معاون فرماندار و بخشدار

به گزارش کرونا از سی‌سخت، این روزها تنش هایی در فضای مجازی و حقیقی شهر سی سخت بر سر انتقال آب این شهر که آب شرب و کشاورزی مناطق “قلعه مرکزی، حسین آباد، عباس آباد” و روستای اطراف آن یعنی علی آباد، اقبال آباد و کوخدان  به مناطق پایین دست به وجود آمده و با واکنش های زیادی روبه رو شده است.

روز گذشنه پیمانکار پروژه به همراه ماشین آلات سنگین و لوله های آب در منطقه حضور پیدا کرد و تنش هایی میان جوانان برخی روستاها با پیمانکار و اهالی روستای… شد که با پادرمیانی ریش سفیدان و حضور مسئولان ختم به خیر شد و قول دادند که پروژه انتقال آب فعلا متوقف شود.

امروز نیز مردم متوجه شدند که عملیات انتقال آب مجددا شروع شده که باعث اعتراض برخی اهالی شهر سی سخت و روستاهای اطراف شد و با حضور در محل خواهان تعطیلی این پروژه شدند.

 بر همین اساس روستا معاون فرماندار دنا به همراه شعبانی بخشدار مرکزی دنا و جانشین فرماندهی انتظامی دنا  با حضور در بین مردم خواهان نشستی صمیمی در فضایی آرام‌تر جهت حل و فصل این موضوع شدند.

شعبانی بخشدار مرکزی شهرستان دنا در این خصوص گفت: آنچه در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر انتقال آب از سرچشمه صحت ندارد و مقرر شد به منظور بهسازی خطوط شبکه قدیمی انتقال آب به کریک و دارشاهی لوله های جدید جایگزین لوله های قدیمی شود و به محض آب گیری خط لوله جدید خط انتقال آب قدیمی جمع آوری شود.

وی اظهار داشت: مردم از هر لحاظ  خیالشان راحت باشد و مطمئن باشند چرا که قرار نیست هیچ آبی از سرچشمه گرفته شود و فقط و فقط اصلاح شبکه قدیمی صورت می گیرد.

رزمایش غدیر احسان در کهگیلویه و بویراحمد با پخت ۴۰ هزار پرس غذای گرم
دنبال کنید

 بخشدار دنا گفت: در جلسه ای که در چند روز گذشته با معتمدین و ریش سفیدان  سی سخت و روستاهای اطراف برگزار شد مقرر گردید هیچ گونه آبی از سرچشمه گرفته نشود و عملیات جایگزینی لوله از طرح پرورش ماهی که پایین تر از سرچشمه قرار دارد اجرا شود.

سبحانی مدیر آب و فاضلاب شهرستان دنا نیز در این خصوص گفت: پیش از این یک لوله ۵ اینچی و یک لوله ۶ اینچی به منظور انتقال آب به روستاهای کریک و دارشاهی وجود داشته که قرار است یک لوله ۸ اینچی جایگزین این دو لوله شود و هیچ گونه انتقال آب جدیدی وجود ندارد و با اجرای این پروژه ۶ کیلومتری شکستگی ها و انشعابات غیر مجاز در مسیر حذف شده و قرار نیست از سرچشمه گرفته شد و آبی بیش از پیش برداشت شود.

برخی اهالی شهر سی سخت با حضور خود در محل اجرای پروژه خواهان جلسه ای با حضور فرماندار دادستان، نیروی انتظامی، سپاه و کارشناسان آب استان، بخشدار و مدیران  آبفا  هستند که این موضوع برای همیشه شفاف سازی و حل و فصل شود تا از این به بعد شاهد تنش احتمالی نباشند.

مردم حاضر در منطقه معتقد بودند که همه ما سی‌سختی‌ها و روستاهای همجوار هم خون و فامیل هستیم و پیوندهای ناگسستنی داریم آب به آن‌ها نیز باید برسد اما برای انتقال آب باید تدبیر لازم صورت گیرد تا تنشی میان ما به وجود نیاید.

 

 

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi