پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تولید روزانه ۵۵هزار تن زباله در کشور/ تفکیک ۱۰درصد زباله‌ها از مبدا

به گزارش کرونا از اردبیل، سیدحبیب راضی بعدازظهر امروز در آیین اختتامیه سومین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی و دومین کنفرانس مدیریت سبز پسماند در دانشگاه محقق اردبیلی، اظهار کرد: روزانه ۵۵هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود که ۴۵هزار تن مربوط به حوزه شهری و ۱۰هزار تن در حوزه روستایی است و از این

اختصاصی کرونا

کد خبر : 81717
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

کرونا :

تولید روزانه ۵۵هزار تن زباله در کشور/ تفکیک ۱۰درصد زباله‌ها از مبدا

به گزارش کرونا از اردبیل، سیدحبیب راضی بعدازظهر امروز در آیین اختتامیه سومین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی و دومین کنفرانس مدیریت سبز پسماند در دانشگاه محقق اردبیلی، اظهار کرد: روزانه ۵۵هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود که ۴۵هزار تن مربوط به حوزه شهری و ۱۰هزار تن در حوزه روستایی است و از این میزان زباله تنها ۱۰درصد از مبدا تفکیک می‌شود.

وی افزود: ساختار اداری نامطلوب مدیریت پسماند در سطوح ملی، استانی و محلی از چالش‌های این حوزه است و متأسفانه بخشداری‌ها و دهیاری‌ها نیروی انسانی و امکانات کافی ندارند.

شناسایی ۲۳ عنوان نیاز فناورانه در زمینه تفکیک زباله از مبدا

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌‏ها و دهیاری‏‌های کشور با بیان این‌که در یک سال گذشته اتفاقات مثبتی برای مدیریت پسماند در کشور روی داده است، ادامه داد: دولت و سازمان‌های متولی، دغدغه پسماند را جدی گرفته‌اند و ۸۰۰ طرح مطالعه مدیریت جامع پسماند در کشور انجام گرفته است و یکی از شاخص‌های ارزیابی شهرداران، تفکیک زباله از مبدا خواهد بود.

راضی بیان کرد: ۲۳ عنوان نیاز فناورانه در زمینه تفکیک زباله از مبدا شناسایی شده است که ۶ مورد آن امسال اجرا خواهد شد و همچنین بخش خصوصی در چند شهر موفق شده دفن پسماند را به زیر ۳۰درصد رسانده و بیش‌تر زباله‌ها بازیافت شود.

ضرورت افزایش سرانه فضای سبز شهری استان اردبیل

حسن قاسم‌پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: پایین بودن سرانه فضای سبز در استان اردبیل، ضرورت افزایش سرانه فضای سبز را ۲ چندان می‌کند.

وی با اشاره به این‌که استاندارد سرانه فضای سبز شهری ۱۵ متر است، بیان کرد: این سرانه در استان اردبیل کمتر بوده و ضرورت دارد متولیان امر در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری تلاش کنند.

پسماندهای صنعتی درگچساران به یک معضل اساسی تبدیل شده است
دنبال کنید

 ۱۰درصد وسعت استان اردبیل تحت حفاظت محیط زیست است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با بیان این‌که ۱۰درصد وسعت استان جزو مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان است، ادامه داد: همکاری با اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در حفاظت از عرصه‌های طبیعی و جنگلی از جمله همکاری در بحث آتش‌سوزی و جلوگیری از تخریب عرصه‌های طبیعی دارای اهمیت است.

قاسم‌پور گفت: اگر دستگاه‌های متولی به مفهوم توسعه پایدار، اعتقاد و التزام داشته باشند، بسیاری از معضلات و چالش‌های حوزه محیط زیست و طبیعت مرتفع خواهد شد.

گفتنی است؛ ۶۵۰ مقاله به دبیرخانه دومین کنفرانس ملی مدیریت سبز پسماند و سومین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی ارسال شده بود که ۵۲۳ مقاله به‌صورت پوستر و ۷۸ مورد به صورت شفاهی ارائه و ۴۹ مورد نیز رد شد و بیش‌ترین محور و موضوع مقالات، شامل تغییر اقلیم و مخاطرات طبیعی و اغلب از استان‌های تهران و اردبیل به دبیرخانه ارسال شده بود.

سومین کنفرانس ملی مدیریت منابع طبیعی و دومین کنفرانس ملی مدیریت سبز پسماند از روز گذشته (دوشنبه) با حضور مسؤولان و صاحب نظرانی از سطوح ملی، استانی و ملی در دانشگاه محقق اردبیل آغاز شده بود که امروز با تجلیل از نفرات برتر به‌کار خود پایان داد.

پایان پیام/۳۷۲۷/ی


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi