شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتشار یک کلیپ و برگزاری یک جلسه فراموش شده/ آیا آب شرب یاسوج سالم است؟

به گزارش کرونا از یاسوج، پس از انتشار کلیپی تحت عنوان وارد شدن پساب فاضلاب گاوداری بنیاد مستضعفان جلسه مهمی تحت عنوان صیانت از منابع آب استان برگزار شد. آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت:  ۲۵۰ مزرعه پرورش ماهی با دو هزار و ۵۰۰ تن تولید مجوز فعالیت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 81660
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

کرونا :

انتشار یک کلیپ و برگزاری یک جلسه فراموش شده/ آیا آب شرب یاسوج سالم است؟

به گزارش کرونا از یاسوج، پس از انتشار کلیپی تحت عنوان وارد شدن پساب فاضلاب گاوداری بنیاد مستضعفان جلسه مهمی تحت عنوان صیانت از منابع آب استان برگزار شد.

آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت:  ۲۵۰ مزرعه پرورش ماهی با دو هزار و ۵۰۰ تن تولید مجوز فعالیت دارند که نیاز است درام فیلتر نصب شود که از ظرفیت دولت و یا بانک‌ها استفاده شود.

در ادامه معاون شهرک‌های صنعتی کهکیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۱۳ شهرک صنعتی آماده واگذاری است ضمن اینکه صنایع آلاینده مستقر در شهرک‌های پیش تصفیه دارند، شهرک صنعتی فرودگاه هم تنها شهرکی است  که شرایط احداث تصفیه خانه را دارد.

کریم روزبهان رئیس سازمان صمت گفت: از مجموع ۵۴ واحد شن و ماسه فعال ۸ مورد در حوزه رودخانه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هستند که نظارت می‌کنیم مبادا پساب وارد رودخانه شود و تاکنون گزارشی مبنی بر ورود پساب به رودخانه‌ها و منابع آبی استان صورت نگرفته است.

انتشار یک کلیپ و برگزاری یک جلسه فراموش شده/ آیا آب شرب یاسوج سالم است؟ 4

 

در ادامه عبدال دیانتی معاون محیط انسانی محیط زیست با اشاره به نمونه‌گیری از چاه‌های آب شرب گفت: نتایج نمونه‌گیرها بیانگر سالم بودن آب شرب و عدم آلایندگی است.

وی با اشاره به نمونه‌گیری از رودخانه‌های استان گفت: نتایج نمونه‌گیری از رودخانه‌های استان اعلام می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: دو تالاب برم‌الوان و مورزرد زیلایی استان که ثبت ملی شدند پالایش شدند و خوشبختانه هیچ‌گونه آلایندگی نداشتند.

وی با اشاره به مشکل پیش تصفیه خانه‌های شهرک‌های صنعتی گفت: در حال آنالیز مزارع پرورش ماهی هستیم، ضمن اینکه کشتارگاه یاسوج به دادگاه معرفی شد.

برگزاری دومین جلسه شورای مشارکت اموربانوان استانداری کهگیلویه وبویراحمد در شهرستان لنده+تصاویر
دنبال کنید

معاون  محیط انسانی اداره‌کل محیط زیست در خصوص ورود پساب گاوداری بنیاد مستضعفان به رودخانه بشار گفت: به دلیل حساسیت موضوع ماهی ۵ بار مورد بازدید قرار گرفته و آلایندگی مخربی مشاهده نشده است.

انتشار یک کلیپ و برگزاری یک جلسه فراموش شده/ آیا آب شرب یاسوج سالم است؟ 5

 

 در پایان هم مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه مخالف تولید نیستیم اما نباید مجوز فعالیت در کنار رودخانه‌ها داده شود، گفت: جلسات صیانت از منابع آب هر ماه یکبار به دبیری دفتر فنی استانداری برگزار شود.

عیسی شهامت با تاکید بر بازدید جهت شناسایی معضلات و مشکلات استان گفت: اعضای این جلسه معضلات پ مشکلات را شناسایی و گزارش دهند.

وی بیان کرد: شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد ظرف ۴۸ ساعت آینده صنایع آلاینده را به حوزه فنی ارسال کند تا در این زمینه تصمیم‌گیری کنیم.

وی بیان کرد: جلوی کشت پاییزه محصولاتی که با فاضلاب آبیاری می‌شوند گرفته شود چراکه زمینه بسیاری از بیماری‌ها است.

شهامت با اشاره به آلایندگی مزارع پرورش ماهی افزود: مزارع پرورش ماهی و یا هر صنعت دیگری ملزم به رعایت موارد بهداشتی هستند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد معاونت بهداشت کهگیلویه و بویراحمد در نشست آینده حفاظت از منابع آب گزارش دهد که فاضلاب عفونی بیمارستان‌ها به چه صورت دفع می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi