پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ساخت محصولات فرهنگی ایل بختیاری با همکاری صدا وسیما در مسجد سلیمان/ توسعه شیلات در سد شهید عباسپور مورد پیگیری قرار گرفت

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: طی برگزاری جلسه‌ای که با حضور معاونت پارلمانی صدا و سیما موضوع راه اندازی دفتر خبر در مسجدسلیمان مورد بررسی قرار گرفت و ساخت محصولات فرهنگی مرتبط با ایل بختیاری در دستور کار قرار گرفته است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 81657
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

کرونا :

ساخت محصولات فرهنگی ایل بختیاری با همکاری صدا وسیما در مسجد سلیمان/ توسعه شیلات در سد شهید عباسپور مورد پیگیری قرار گرفت

علیرضا ورناصری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت  در مورد آخرین اقدامات پیگیری شده در حوزه انتخابیه گفت: طی جلساتی پیگیر مطالبات و مشکلات حوزه انتخابیه با وزارتخانه‌ها بودم، در نشستی با خادمی مدیرعامل شرکت زیرساخت وزارت راه و شهرسازی، خواستار بازدید میدانی ایشان از پروژه های منطقه شدیم تا از نزدیک در جریان روند کار قرار بگیرند و تصمیمات مورد نیاز را اتخاذ کنند.

نماینده مردم شهرستان های مسجدسلیمان،لالی،هفتکل و اندیکا در نشستی با معاون شهرسازی و معماری وزیر راه، ضمن تشکر از نقش موثر ایشان در تصویب طرح تفصیلی شهر مسجدسلیمان، تاکیدکرد: برای تحقق اهداف و مطالبات مردم بایستی چشم انداز ۲۰ ساله داشته باشیم؛ لذا بازدید از شرایط موجود برای ارائه راهکار و برنامه ریزی حائز اهمیت است.

 نماینده مردم در مجلس شواری اسلامی ضمن اشاره به برگزاری جلسه‌ای با مشاور وزیر نفت عنوان کرد: در خصوص جابجایی منازل واقع در مناطق آلوده به نفت، تکمیل فرودگاه مسجدسلیمان، احداث جاده میانبر مسجدسلیمان به اهواز، پروژه ‌های عمرانی آسفالت جاده‌های اصلی در لالی به طول ۷۰ کیلومتر، احداث بلوار برم گامیشی در هفتکل نیازمند همکاری مسئولین مربوطه هستیم و انتظار می‌رود که با همکاری مسئولان مشکلات مردم در این مناطق مرتفع شود.

وی افزود: در سفر رئیس مجلس از حوزه انتخابیه در سال ۹۹ اعتباری بالغ بر هفتاد میلیارد تومان برای پروژه‌ها اختصاص یافته است،که می‌تواند برای شروع کار پروژه‌ها کمک خوبی باشد.

ورناصری تصریح کرد: جلسه‌ای با حضور  نایب رئیس مجلس و سه تن از نمایندگان عضو فراکسیون خیریه مجلس و خیرین، در خصوص انتخاب اعضای هیئت مدیره جهت تاسیس و راه اندازی « مجمع خیرین یاریگران اندیکا برگزار شد که پس از انتخاب هیئت مدیره و شروع به کار خیریه، در خصوص اولویت‌های ششگانه اشتغال؛ زیرساخت‌های ، علمی و فرهنگی ، بهداشت و درمان ، توانمندسازی و رسیدگی به مددجویان در گستره پهناور شمال جنوب برنامه ریزی شد.

وی در ادامه عنوان کرد: طی برگزاری جلسه‌ای که با حضور معاونت پارلمانی صدا و سیما  موضوع  راه اندازی دفتر خبر در مسجدسلیمان  بررسی شد و ساخت محصولات فرهنگی مرتبط با ایل بختیاری  در دستور کار قرار گرفته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار داشت: طی جلسه‌ای با  وزیر نیرو و معاونان ایشان پیرامون موضوعات حوزه انتخابیه گفتگوهایی صورت گرفت و علاج بخشی سد مسجدسلیمان، فاضلاب شهرهای لالی، هفتکل و مجوز برای توسعه شیلات در سد شهید عباسپور که از عمده ترین مطالبات مردم است، مطرح  و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: پیگیری‌ها برای بررسی مطالبات مردم در خصوص رفع موانع پروژه گاز رسانی به مناطق روستایی شهرستان لالی انجام شد و با دعوت از مسئولین مربوطه جهت بازدید از منطقه،خواستار ارائه راهکار برای حل مشکلات و گازرسانی به مردم این شهرستان شدیم.همچنین افزایش رشته های دانشگاه آزاد،ظرفیت سازی و افزایش رشته های دانشگاه آزاد مسجدسلیمان از خواسته‌های بحق مردم این شهرستان است که در دستور کار قرار گرفت.

ورناصری در پایان خاطر نشان کرد:در جلسه‌ای که با حضور وزیر صمت برگزار شد، خواستار ارائه لایحه حمایت از صنعت فرش و پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برای رفع موانع و مشکلات پیش روی صنعت فرش شدیم تا موانع موجود در سطح حاکمیت به مرور رفع شود. همچنین در خصوص جمع آوری، مهار، کنترل و بهره‌برداری از گازهای همراه در میادین نفتی و تاسیسات صنعت نفت در اجرای حکم بند الف ماده ۴۸ قانون برنامه ششم،  ایران در بین کشورهای ده گانه فلز سوز با هدر رفت ۴۷ و نیم میلیون متر مکعب گاز که عمده آن مربوط به گازهای همراه نفت است جایگاه سوم و حدود ۳/۹ درصد سهم جهانی را داراست که برای جلوگیری از آلایندگی‌های زیست محیطی و ممانعت از هدر رفت ثروت ملی بر اساس برنامه ششم بنا بود تا کنون ۹۰ درصد از روند فلز سوزی کاهش یابد که با نگاهی به عملکرد وزارت نفت در این خصوص شاهد عقب‌ماندگی زیادی هستیم که باید جبران گردد./

پایان پیام

دیدار و گفت و گو با وزیر ارتباطات؛ پیگیر حل مشکل زیرساخت های اینترنت مشکین شهر
دنبال کنید

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi