چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پلنگ‌ هراسی در کهگیلویه و بویراحمد؟!/محیط زیست جواب می‌دهد

به گزارش کرونا از یاسوج، در پی درج خبری تحت عنوان حمله پلنگ به گله گوسفند در منطقه دهنو رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست استان به این خبر واکنش نشان داد. هادی سینایی گفت : ضمن تائید تلف شدن یک راس بز و یک راس میش دامدار روستای دهنوی سی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 81645
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

کرونا :

پلنگ‌ هراسی در کهگیلویه و بویراحمد؟!/محیط زیست جواب می‌دهد

به گزارش کرونا از یاسوج، در پی درج خبری تحت عنوان حمله پلنگ به گله گوسفند در منطقه دهنو رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست استان به این خبر واکنش نشان داد.

هادی سینایی گفت : ضمن تائید تلف شدن یک راس بز و یک راس میش دامدار روستای دهنوی سی سخت ، اما نحوه تلف شدن و مکان آن نیاز به بررسی لاشه ها دارد. 

وی گفت : پلنگ جانوری است که هنگام حمله اغلب تک طعمه بوده و فقط به یک طعمه حمله می کند و به یک طعمه راضی است و نکته مهم تر آن است پس از موفقیت در حمله، طعمه شکار شده را برداشته و به جای امن می‌برد. 

سخنگوی محیط زیست استان افزود: گرگ و سگ های ولگرد عمدتا” بدلیل حرص و طعمه که دارند هنگام حمله به یک طعمه قانع نیستند و اغلب بدنبال افزایش تعداد طعمه های دیگر هستند . به همین خاطر درهنگام حمله گرگ و سگ های ولگرد تعداد تلفات بالاست . 

وی گفت: پلنگ در جاهایی که احساس خطر کند شب ها آن هم با احتیاط ظاهر می شود ، به همین خاطر است که پس از گذشت دو هفته هنوز پلنگ محدوده باغات انگور بندان سی سخت علی رغم استفاده از طعمه ، دوربین های دید در شب و سایل سمعی و بصری مناسب هنوز دیده نشده است . 

رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان افزود: دکتر جاودان خرد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به محض اطلاع از این خبر دستور دادند، کارشناسان حیات وحش، ضمن معاینه دقیق لاشه های بز و میش تلف شده ، موضوع را برای اقدامات بعدی بمنظور جبران بخشی از خسارت و کمک به این دامدار مکتوب گزارش دهند . 

100 پروژه برای تحقق شبکه ملی اطلاعات در دولت جدید تعریف شد/ کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال با اختیارات ویژه در دولت جدید ایجاد می‌شود
دنبال کنید

سینایی تصریح کرد: ما درک می کنیم که وقتی بز یا میش عشایری تلف می شود چه فشار روحی به عشایر وارد می شود و محیط زیست استان تمامی اقدامات قانونی لازم برای کمک و جبران بخشی از خسارت به دامدار را انجام خواهد داد.
 

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi