جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پیگیر رفع مشکلات جاده‌ها و آب‌رسانی به روستاهای فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت/ ورودی شهراصغر آباد با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان راه اندازی شد/تشکیل چهار فرمانداری جدید در شرق اصفهان

اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان در سرکشی از حوزه های انتخابیه، ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت رفع مشکلات حوزه های انتخابیه خود برگزار کردند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 81576
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

کرونا :

پیگیر رفع مشکلات جاده‌ها و آب‌رسانی به روستاهای فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت/ ورودی شهراصغر آباد با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان راه اندازی شد/تشکیل چهار فرمانداری جدید در شرق اصفهان

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی ضمن سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و بازدید و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود برگزار کردند.

 

 حسین محمدصالحی دارانی نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، به خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت گفت: بازدید از شهرهای فریدن، شهر، چادگان و بوئین میاندشت انجام شد و پیگیری‌های لازم برای مطالبات مردمی صورت گرفته است.

حسین محمد صالحی دارانی

نماینده مردم فریدن،فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت با اشاره به بارندگی‌های اخیر اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر که باعث وقوع سیلاب در برخی از روستاها شد، خساراتی به محل اسکان اهالی روستا، راهها، جادهها و زیرساخت‌ها همچنین به دامداران و کشاورزان روستاها وارد کرد که بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان بود. خوشبختانه فرماندار اصفهان و گروه‌های امدادی مدیریت بحران اداره راه داری، هلال احمر برای امدادرسانی در روستا حضور پیداکردند.  

جهاد آبرسانی به روستاها مورد پیگیری قرار گرفت

نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به جهاد آبرسانی تاکید کرد: اقدامات آبرسانی به روستاها متاسفانه با فراز نشیب انجام می‌شود، طی صحبت‌های که با ستاد محرومیت زدایی کشور داشتیم. بودجه‌ای که به شهرستان برای محرومیت‌زدایی تخصیص داده شده، تماما جهت رسیدگی به مشکلات روستاها هزینه شود اما ظاهرا برخی افراد به دنبال جابجایی بودجه هستند تا پیگیری‌های لازم انجام شود. 

احداث یک بیمارستان در شهرستان بوئین میاندشت

وی در ادامه ضمن تقدیر از همراهی ستاد اجرایی حضرت امام(ره)، بنیاد برکت و وزارت بهداشت یادآور شد: احداث یک بیمارستان از مطالبات به حق مردم شهرستان بوئین میاندشت است، زیرا با توجه به بعد مسافت طولانی روستاهای شهرستان تا مرکز شهر، مردم روستاها برای درمان ناچارند به شهرستان‌های همجوار مراجعه کنند. با توجه به قولی که ستاد اجرایی حضرت امام (ره) برای احداث این بیمارستان در منطقه داده، کار ساخت و ساز این بیمارستان  با همراهی وزارت بهداشت و بنیاد برکت آغاز شده است.

بی آبی معضل کشاورزان اصفهان است

نماینده مردم فریدن با اشاره به کمک‌های وزارت بهداشت در اصلاحات بیمارستان شهید رجایی داران؛ تصریح کرد: کار اصلاحات در بیمارستان شهید رجایی داران آغاز شده است،  همچنین خسارات ناشی از سیل در شهرستان چادگان بیشتر متوجه بخش کشاورزی، کشت و کارهایی که در مسیل‌ها انجام شده است و خساراتی به آنان وارد کرده، امیدواریم با سفر استاندار به شهرستان‌های چادگان و فریدن بتوانیم نگرانی کشاورزان را در مورد خشکسالی، وقوع سیل و قطع برق با تصویب مصوبات مورد نیاز برطرف کنیم.

صالحی در مورد اعتراض کشاورزان به وزارت نیرو خاطر نشان کرد: از وزیر نیرو می‌خواهیم در مورد اعتراض کشاورزان به دلیل خشکسالی همچنین در مورد حق النظاره چاه کشاورزی، تدبیری در این خصوص داشته باشد و در این شرایط سخت از کشاورزان حق النظاره‌ را دریافت نکند.

 

محمد تقی نقد علی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، به خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت گفت: پیگیری‌ها و اقداماتی در حوزه بهداشت و درمان، راه‌ها و جاده‌سازی و در حوزه آب و کشاورزی در سرفصل‌های اول اقدامات اصفهان، صورت گرفته است.

محمد تقی نقدعلی

نماینده مردم خمینی شهر در ادامه اظهارداشت: پیگیری‌های لازم در مورد دستگاه سی تی اسکن برای  بیمارستان ۹ دی صورت گرفت و مقرر شد این دستگاه به بیمارستان اختصاص داده شود، با تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این دستگاه هزینه انجام سی تی اسکن برای مردم شهرستان کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

 قطع برق شهرک الکترونیکی خمینی شهر پیگیری شد

نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به قطع برق  شهرک الکترونیکی  تاکید کرد: برنامه ریزی برای افزایش تولید برق و جلوگیری از قطعی برق در صنایع مادر نظیر فولاد، سیمان و نبود فرهنگ سازی درست در مصرف انرژی اعم از گاز و برق باعث شده که به محض کمبود برق، با خاموشی و قطعی به خصوص در صنایع مواجه شویم که این موضوع به صورت مستقیم بر عملکرد صنایع تاثیرگذار است. دراین خصوص ۱۸ میلیارد اعتبار تخصیص داده شد که بزودی این پروژه راه اندازی و مشکل قطع برق شهرک الکترونیکی برطرف خواهد شد.

ورودی شهراصغر آباد با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان راه اندازی شد

نماینده مردم مشکین شهر تصریح کرد: ورودی شهراصغر آباد با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در دو مرحله ساخته خواهد شد و در مدت ۵ الی ۶ ماه آینده این ورودی که یکی از مطالبات مردم اصغر آباد است راه اندازی خواهد شد، همچنین ۹۰ درصد از ساخت پل حسین آباد دولچه که با اعتباری بالغ بر ۸ تا ۱۰ میلیارد تکمیل خواهد شد. موضوع  ورودی و خروجی خمینی شهر با رایزنی هایی که با سازمان بیمه ملی مسکن و راهداری حمل و نقل جاده ای انجام دادیم، مقرر شد که هزینه آزاد سازی از طرف این سازمان‌ها فراهم بشود.

راه اندازی مرکز شبانه روزی شهر دولچه طی چند ماه آینده

وی یادآور شد: در بحث بهداشت و درمان شهرستان‌های کوشک و اصغر آباد اعتبارات خاصی برای آن در نظر گرفته شده است،همچنین مرکز شبانه روزی شهر دولچه طی چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده مردم خمینی شهر افزود: مشکل اساسی ما در بحث آموزش و پرورش است که  قسمتی از مدارس در طول زمان دچار فرسودگی شده و نیاز به بازسازی دارند، در  این حوزه اعتبارات خوبی در نظرگرفته شده که امیدواریم  بزودی محقق  بشود. 

نماینده مردم خمینی شهر در مورد مشکلات آب و کشاورزی تاکید کرد:  حدود ۱۵۰۰ هکتار باغاتی دارای حقابه از رودخانه زاینده رود هستند اما متاسفانه در سال‌های اخیر این حقابه داده نشده و از طرفی مناطق بن و سامان که بالادست هستند برداشت‌های غیرقانونی و بیش از اندازه از منابع آبی داشتند، در سال ۱۴۰۱ در طی ۳ یا ۴ مرحله بطور مقطعی آب برای مدت کوتاهی بازگشایی شد، اما حداقل ۲ مرحله دیگر آب نیاز است تا باغات را از خشکسالی نجات بدهیم، البته مخزن سد کمبود ذخیره دارد، اما رایزنی‌هایی با وزارت نیرو و آب منطقه‌ای  برای پیشگیری از خشک شدن درختان باغات صورت گرفته است.

نقدعلی با اشاره به مباحث ورزشی خاطرنشان کرد: اعتبارات بسیار خوبی برای پروژه‌ها و طرح‌های نیمه کاره همچنین تجهیزات ورزشی و  چمن‌های مصنوعی زمین های ورزشی در حوزه انتخابیه اختصاص داده که بزودی محقق خواهد شد.

 

تشکیل چهار فرمانداری جدید در شرق اصفهان

زهرا شیخی  نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، به خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مسأله تشکیل چهار فرمانداری جرقویه، ورزنه، هرند و کوهپایه در هیأت دولت تصویب شد، البته کمیسیون امنیتی هیأت دولت تنها با تشکیل شهرستان جرقویه موافقت کرده بود که نهایتاً با تلاش‌ها و پیگیری‌های مداوم جهت تشکیل ۴ فرمانداری در استان اصفهان تصویب شد.

زهرا شیخی مبارکه

نماینده مردم اصفهان در ادامه ضمن اشاره به احداث بیمارستان بهارستان اظهار داشت: احداث بیمارستان در شهر بهارستان یکی از مطالبه‌های قدیمی مردم این شهر ۱۲۰ هزار نفری است که با تحقق آن، سرانه بهداشت و درمان در این شهر جدید بطور چشمگیری ارتقاء خواهد یافت، با توجه به جمعیت و وسعت شهر جدید بهارستان،  همچنین فاصله این شهر با اولین بیمارستان اصفهان شرایط برای مردم بسیار سخت بود که خوشبختانه با پیگیری های اخیر مجوز ساخت آن صادر شد.

پیگیری راه اندازی شبکه ملی سرطان و اخذ بودجه برای پیشگیری از افزایش سرطان در بین بانوان

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: ارائه طرح پیشنهادی شبکه ملی سرطان و اخذ بودجه برای پیشگیری از افزایش سرطان میان بانوان اصفهان از پیگیری‌های دیگر بود که با تلاش های بسیار انجام شد و استان اصفهان به عنوان شهرستان و استان پایلوت در این طرح انتخاب شد همچنین پیگیری و استفاده از ظرفیت طب ایرانی و متخصصین این حوزه در بخش های مختلف درمانی وزارت بهداشت و درمان در بیمارستان‌های اصفهان صورت گرفت، با توجه به  وضعیت نامناسب بیمارستان شریعتی و مراجعه مردم و استان های همجوار پس از مدتها اخدمجوز برای احداث و ساخت بیمارستان  جدید تامین اجتماعی صادر شد. همچنین برای تکمیل پروژه ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهر ورزنه  و حل مشکلات مرکز درمانی شهر محمد اباد جرقویه شرق اصفهان واقع در شهر ورزنه بودجه مناسبی در نظر گرفته شد.

پیگیری‌ها جهت ایمن سازی مسیرهای بین شهری و روستایی شرق اصفهان

نماینده مردم اصفهان با اشاره به ایمن سازی مسیرهای بین شهری و روستایی مناطق شرق اصفهان گفت:پیگیری ها جهت ایمن سازی مسیرهای بین شهری و روستایی مناطق شرق اصفهان بالاخص مسیر شهر حسن آباد تا دهستان رامشه و حارث آباد انجام شده و اقدامات برای رفع مشکلات مردم این روستاها با توجه به شرح طرح جدید داروها و عدم وجود زیرساخت های مناسب مخابرات و اینترنت در این مناطق صورت گرفته است.

رفع مشکلات ابی کشاورزان نیاز به جریان دائمی زاینده رود و طرح کارشناسی دارد

وی در مورد مشکل آب زاینده رود تاکید کرد: زاینده‌رود نماد سرزندگی اصفهان است، خشک شدن زاینده‌رود یعنی نابودی استان تاریخی اصفهان و نابودی آن که باعث از بین رفتن بخش مهمی از هویت تاریخی ایران خواهد شد در همین راستا با پیگیری های متعدد از رئیس جمهور و  وزرای نیرو،جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست پیرامون حل مشکل زاینده رود و آب برای کشاورزان  و فرو نشست اصفهان وجود دارد که این مشکلات با راه اندازی جریان دائمی زاینده رود و اخذ یک تصمیم کارشناسی.علمی توسط مسئولین  برطرف خواهد شد.

آسیب های وارد به آثارباستانی بررسی می شود

وی با اشاره به آسیب های وارده بر اثر فرونشست به آثار تاریخی اصفهان یادآور شد: توسعه نامتناسب با آمایش سرزمین و بارگذاری‌های بیش از توان زاینده‌رود موجب شده است،  میراث طبیعی که میراث فرهنگی و تاریخی این شهر در معرض تهدیدهای جدی قرار بگیرد.  بررسی و پیگیری‌ها  در مورد آسیب‌های  وارد بر آثار تاریخی و گنبد مسجد امام در میدان امام به دلیل عدم مرمت اصولی در دستور کار قرار گرفت.با توجه به ظرفیت گردشگری در شرق اصفهان از قلعه‌های باستانی و آثار تاریخی گرفته تا  تپه‌های شنی ،چشمه‌ها،و کوه های تاریخی که در روستاها وجود دارد، باید  مناطق تفریحی، رفاهی مطمئن و مناسب برای جوانان در نظر گرفته شود رسیدگی به این مناطق  و ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی در دستور کار قرار گرفت.  

اقدامات نظارتی مجلس برای واردات و گرانی دارو

زهرا شیخی در پایان با اشاره به  طرح استخدام ۸۹ روزه وزارت بهداشت و گرانی دارو خاطر نشان کرد: پیگیر طرح ۸۹ روزه وزارت بهداشت هستیم، همچنین طی جلساتی که با مسئولین وزارت بهداشت و صمت در خصوص  واردات و گرانی دارو داشتیم  مقرر شد تا حصول نتیجه و ایجاد شرایط مناسب برای دسترسی به دارو و اقلام پزشکی پیگیری‌ها با جدیت ادامه داشته باشد و در صورت نیاز اقدامات نظارتی از طرف مجلس اعمال خواهد شد.در صورت حل مشکل آب، بقیه مشکلات استان را مردم خود با تدبیر و درایتی که دارند، حل می‌کنند، اما اگر این مسئله حل نشود و آب از سراب تا باتلاق گاوخونی جاری نشود، هر اقدامی در استان انجام بشود، دیده نخواهد شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi