پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بازسازی 2500 واحد مسکونی در شهرستان اندیکا/اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت فرودگاه مسجد سلیمان

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان درمجلس شورای اسلامی از بازسازی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرستان اندیکا خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 80949
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

کرونا :

بازسازی 2500 واحد مسکونی در شهرستان اندیکا/اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت فرودگاه مسجد سلیمان

علیرضا ورناصری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره  به باز سازی واحد مسکونی در شهرستان اندیکا  گفت: با حضور وزیر کشور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در شهرستان اندیکا در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص واحدهای مسکونی باز سازی نشده در زلزله این منطقه  مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد بازسازی ۲هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دستور کار قرار بگیرد و همچنین بازدیدی از فرودگاه در حال احداث مسجدسلیمان به همراه وحیدی وزیر کشور را داشتیم.

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت فرودگاه مسجد سلیمان

نماینده مردم مسجد سلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا با اشاره به  مسائل، مشکلات و نیازمندی‌های منطقه عنوان کرد: ادامه بازسازی مناطق آسیب دیده در زلزله، تکمیل ساخت ترمینال فرودگاه مسجدسلیمان، طرح جابجایی منازل واقع در مناطق آلوده به نفت و گاز را از جمله نیازهای ضروری منطقه برشمرد که نگاه ویژه دولتمردان را می‌طلبد؛ ضمنا در این بازدید وزیر کشور قول تخصیص ۴۰ میلیارد تومان جهت ادامه عملیات ساخت فرودگاه را دادند. 

ورناصری با حضور در حوزه‌های انتخابیه، طی جلسات جداگانه‌ای با معاون عمرانی استانداری خوزستان، مدیرکل و معاونین مخابرات استان، مدیر عامل شرکت مناطق نفت خیز در خصوص بررسی موانع و مشکلات باقی مانده در مسیر راه اندازی فرودگاه مسجدسلیمان تاکید و عنوان کرد: رفع موانع موجود در راستای تکمیل این مطالبه مردمی باید در دستور کار قرار بگیرد .

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در این جلسه تصمیمات مهمی از جمله عملیات تکمیل ساختمان و محوطه سازی و جاده ورودی با بهره گیری از امکانات شرکت پتروشیمی اتخاذ و یادآور شد: تهیه تجهیزات فنی توسط شرکت نفت، اعتبارات باقی مانده از فاز اول به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته و اجرایی شد، همچنین معاونت عمرانی استانداری خوزستان  قول دادند طراحی فاز دوم را با انجام تفاهم نامه بین دستگاه‌های مجری ، فرمانداری و پیمانکار اجرایی نمایند.

تحویل یک دستگاه آمبولانس به بیمارستان علوی مراوه تپه
دنبال کنید

ور ناصری با حضور در شرکت مخابرات استان و دیدار با مدیرکل و معاونان این شرکت در جریان آخرین روند رسیدگی به بخش ارتباطات در چهار شهرستان حوزه انتخابیه خود  قرار گرفت و تاکید کرد: طرح فیبر نوری از اندیکا به کوهرنگ در اسرع وقت باید ادامه یابد و مشکلات باقی‌مانده در حوزه فنی بررسی و عملیاتی شود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم  با مدیرعامل شرکت مناطق نفت خیز دیدار و پیگیر مطالبات مردم در این حوزه شد و خاطر نشان کرد: اقدامات انجام شده برای حل مشکلات باشگاه و همچنین باید سهمی از بازیکنان و مربیان باشگاه و تیم نفت به افراد بومی  منطقه اختصاص یابد.

جلسه‌ای مشترک با مدیران کل منابع طبیعی و شرکت شهرک‌های صنعتی

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان طی جلسه‌ای مشترک با مدیران کل منابع طبیعی، شرکت شهرک‌های صنعتی استان و  مدیرکل هلال احمر استان به بیان مطالبات موکلین خود در این حوزه‌ها پرداخت و گفت: مطالبات مردم به حق و منطقی هستند و باید در دستور کار دولت انقلابی و مردمی قرار بگیرد. همچنین در این جلسه به منظور رفع موانع از اراضی زیلایی برای احداث چند واحد صنعتی ،جهت رفع مشکل آب درمانی گلگیر ، شهرک صنعتی شماره ۳ مسجدسلیمان، پایگاه اطفاء حریق در لالی و اندیکا ، رفع تداخلات ارضی روستاها ، توسعه و کشت گیاهان دارویی و آبخیزداری تصمیم گیری شد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در  خصوص موضوعات مهمی از جمله توسعه پایگاه‌های امدادی در اندیکا و هفت کل، امداد کوهستان در لالی  سه راه تراز، تکمیل پایگاه‌های امدادی گلگی  و عنبر در مسجدسلیمان با مدیر کل هلال احمر گفتگو کرد و مقرر گردید در واگذاری زمین و دریافت اعتبارات همکاری‌های مشترک صورت گیرد .

شرکت در مراسم کلنگ زنی پتروپالایشگاه هفتکل

نماینده مردمی هفتکل با حضور در مراسم کلنگ زنی پتروپالایشگاه این شهرستان تصریح کرد: برای احداث پتروپالایشگاه هفتکل تمامی مراحل انجام و مجوز ۵۰ هزار بشکه‌ای اخذ شده که در ۵ فاز ۱۰ هزار بشکه‌ای اجرا خواهد شد. با توجه به سیکل تولیدی که این پالایشگاه در آینده خواهد داشت یک طرح نو به ویژه در مجتمع‌های پتروپالایش کشور  خواهد بود.

وضعیت اورژانسی فرونشست زمین در استان البرز/ سوء مدیریت توزیع آب عامل اصلی این پدیده
دنبال کنید

وی خاطر نشان کرد: با راه‌ اندازی مجتمع‌های شیمیایی به تولید حداکثری مواد شیمیایی، کاهش تورم و هدایت نقدینگی در تولید، اشتغال زایی، کاهش خام فروشی نفت، توسعه متوازن زنجیره ارزش محصول و کاهش اثرات تحریم دست می یابیم.

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات مردم از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد، گفت: شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار را با ایجاد پروژه عظیم محقق خواهیم کرد. مدیران مربوطه در خصوص تملک زمین بیمارستان ۶۴ تختخوابی اهتمام ویژه داشته باشند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن دیدار و جلسه­ ای با کارشناسان حوزه شهرسازی پیرامون بافت‌های فرسوده و مناطق آلوده به نفت و گاز مسجدسلیمان صحبت کردند و همچنین در جلسه‌ای  با حضور صاحب نظران و کارشناسان امور فرهنگی و اجتماعی شهرستان مسجدسلیمان در راستای پر کردن خلاء های موجود فرهنگی و اجتماعی در مناطق کمتر برخوردار حاشیه زاگرس به بحث و گفتگو پرداختند که بنا شد تاسیس موسسه فرهنگی در دستور کار قرار بگیرد.

بازدید شرکت شهرک­‌های کشاورزی از حوزه انتخابیه

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از شرکت شهرک‌های کشاورزی تصریح کرد: تلاش برای ایجاد بسترهای مناسب اشتغال پایدار به عمل آمده و ایجاد شهرک دامپروری ۳۰ هکتاری هفتکل، ایجاد شهرک دامپروری گلگیر ، شهرک گلخانه‌ای تل بزان ، واگذاری مجوز و پرداخت تسهیلات به واحدهای کشاورزی بخش خصوصی شهرستان لالی و بررسی بیشتر جهت ایجاد شهرک‌های کشاورزی در اندیکا صورت گرفته است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi