سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

هلی برد نیروهای مهار آتش کوه خامی گچساران توسط بالگرد شرکت نفت

فرماندار گچساران  روانبخش دیهیم خوب در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: تلاش برای مهار آتش در کوه خامی گچساران ادامه دارد. وی بیان کرد: ۲ فروند بالگرد از شرکت بهره برداری نفت و گاز و هلال احمر استان برای هلی برد نیروها به ارتفاعات سخت‌گذر منطقه حفاظت شده خامی گچساران

اختصاصی کرونا

کد خبر : 80205
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

کرونا :

هلی برد نیروهای مهار آتش کوه خامی گچساران توسط بالگرد شرکت نفت

فرماندار گچساران 

روانبخش دیهیم خوب در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: تلاش برای مهار آتش در کوه خامی گچساران ادامه دارد.

وی بیان کرد: ۲ فروند بالگرد از شرکت بهره برداری نفت و گاز و هلال احمر استان برای هلی برد نیروها به ارتفاعات سخت‌گذر منطقه حفاظت شده خامی گچساران درخواست شده بود که تاکنون یک فروند بالگرد آن توسط شرکت نفت این شهرستان تامین و ۲ سورتی پرواز انجام داده است.

فرماندار گچساران تصریح کرد: آتش سوزی کوه خامی از ساعت ۱۶ روز گذشته (دوشنبه) آغاز و هم اکنون از سوی نیروهای منابع طبیعی،محیط زیست و نیروهای محلی، ادارات و بسیج در حال مهار است.

دیهیم خوب، با بیان اینکه وزش باد، عملیات مهار آتش را با دشواری مواجه کرده افزود: شامگاه گذشته نشست فوق‌العاده‌ای رییس ستاد بحران استان در این شهرستان تشکیل شد ه و هم اینک با استفاده از بالگرد، نیروهای امدادی به همراه تجهیزات برای مهار آتش در حال انتقال به منطقه آتش سوزی هستند.

 دبیر ستاد بحران گچساران گفت: افزون بر۱۰۰ نیروی جدید برای شتاب بخشیدن به عملیات خاموش کردن آتش در منطقه حفاظت شده خامی در حال اعزام هستند.

حمید نارکی ابراز کرد: آتش همچنان در حال زبانه کشیدن است و نیروهای اعزامی به منطقه با وجود سخت گذر بودن برخی نقاط ، مشغول اطفای حریق هستند.

وی تصریح کرد: وزش باد شدید و سخت گذر بودن آتش‌سوزی را گسترده تر و مهار آن را سخت کرده است.

نارکی با بیان اینکه این نخستین آتش سوزی امسال در منطقه حفاظت شده خامی در سالجاری است گفت: در این آتش سوزی بخشی از جنگل ها و درختان منطقه خامی مانند زالزالک و بلوط طعمه حریق شدند.

کاروان زیر سایه خورشید وارد گچساران شد
دنبال کنید

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi