پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشفته بازار مسکن یاسوج از رهن‌ ۸۰۰ میلیونی سایت‌ها تا ۲۵۰ میلیونی بنگاه‌ها!/نهضت ملی مسکن در کما؟!+تصویر

به گزارش کرونا از یاسوج، مهم نیست کجای شهر یاسوج دنبال خانه اجاره‌ای باشید چرا که هزینه‌ها  آنقدر سرسام‌آور است که پیدا کردن یک خانه با قیمت خوب مشکل به نظر می‌رسد. در سایت‌ها رهن خانه‌ها در قسمت‌هایی مانند راهنمایی و کاشانی‌های یاسوج ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان هم رفته است، در بنگاه‌ها هم رهن خانه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 80159
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

کرونا :

آشفته بازار مسکن یاسوج از رهن‌ ۸۰۰ میلیونی سایت‌ها تا ۲۵۰ میلیونی بنگاه‌ها!/نهضت ملی مسکن در کما؟!+تصویر

به گزارش کرونا از یاسوج، مهم نیست کجای شهر یاسوج دنبال خانه اجاره‌ای باشید چرا که هزینه‌ها  آنقدر سرسام‌آور است که پیدا کردن یک خانه با قیمت خوب مشکل به نظر می‌رسد.

در سایت‌ها رهن خانه‌ها در قسمت‌هایی مانند راهنمایی و کاشانی‌های یاسوج ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان هم رفته است، در بنگاه‌ها هم رهن خانه از ۱۸۰ تا ۲۵۰ و بعضاً ۳۰۰ میلیون رفته تا به غیر از افراد خاص و دارای تمکن مالی، زور بقیه مردم به این قیمت‌ها نرسد.

آشفته بازار مسکن یاسوج از رهن‌ ۸۰۰ میلیونی سایت‌ها تا ۲۵۰ میلیونی بنگاه‌ها!/نهضت ملی مسکن در کما؟!+تصویر 4

 

در روستاهای اطراف یاسوج هم رهن‌ها دست کمی از قیمت‌های سطح شهر ندارد و این وسط مردم خانه به دوش و اجاره ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نشین‌ها هستند که کمرشان زیربار این رهن‌های سنگین خم می‌شود.

البته عده‌ای امید به طرح نهضت ملی مسکن بسته‌اند که کلنگ ساخت مسکن ملی در چند سایت به زمین زده شده و کار در حال انجام است و نیاز است دستگاه‌های خدمات‌رسان در این طرح مهم دولت به یاری بشتابند که اینگونه به نظر نمی‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت: با تلا‌ش‌های فراوان و در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر اجرای هر چه سریعتر طرح نهضت ملی مسکن، این اداره‌کل در سریعترین زمان ممکن عملیات اجرایی طرح را آغاز کرد .

محمد راستا با بیان اینکه علی‌رغم وجود مشکل زمین در مرکز استان، اما این مشکل رفع شد، گفت: استاندار تاکید کرد که دستگاه‌های خدمات ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسان در این طرح با راه و شهرسازی همکاری کنند اما متاسفانه آب و فاضلاب و شرکت توزیع نیروی برق از هرگونه همکاری با طرح خودداری می‌کنند .

رکورد‌شکنی مصرف برق و بنزین در ایران!/ این چند اقدام ساده را در ساعات اوج مصرف انجام دهید
دنبال کنید

آشفته بازار مسکن یاسوج از رهن‌ ۸۰۰ میلیونی سایت‌ها تا ۲۵۰ میلیونی بنگاه‌ها!/نهضت ملی مسکن در کما؟!+تصویر 5

وی بیان کرد: در اساسنامه طرح نهضت ملی مسکن به صراحت بر همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان تاکید شده اما عدم همکاری دستگاه‌ها این طرح را با خطر تعطیلی مواجه کرده است.

وی بیان کرد: پیمانکارانی برای طرح‌ها انتخاب شده و پیشرفت خوبی دارند اما تورم از یک سو و عدم همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان از سوی دیگر باعث شده اعلام کنند بیش از این توان ندارد.

راستا عنوان کرد: سایت جهاد یاسوج با توجه به توانایی پیمانکار حدود ۱۲ درصد پیشرفت داشته اما عدم همکاری‌ها باعث شده از آب تانکر و برق ضعیف سیار استفاده کند که مشکلات متعددی گریبانگیر وی شده است.

به گزارش فارس؛ تنها در یاسوج بلکه در سایر شهرستان‌ها نیز دستگاه‌های خدمات‌رسان در طرح نهضت ملی مسکن همکاری نمی‌کنند که امیدواریم استاندار و معاون عمرانی وی هر چه سریعتر به این موضوع ورود کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi