چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

سن مناسب جهت دادن تشویقی به سگ و میزان آن

در این مقاله تلاش کردیم تا شما عزیزان را با اهمیت خرید تشویقی برای سگ آشنا کنیم. در‌حال‌حاضر افراد زیادی به نگهداری سگ می‌پردازند که طبیعتاً باید این موارد مهم را نیز در‌نظر بگیرند. به‌طور‌کلی استفاده از تشویقی سگ می‌تواند در تربیت و آموزش سگ‌ها مناسب باشد البته به شرطی که غذاهایی که در قالب تشویقی برای این نوع حیوانات استفاده می‌شود دارای کیفیت فوق‌العاده باشد؛ بنابراین اگر می‌خواهید یک تشویقی ایده‌آل برای سگ‌تان تهیه کنید، حتماً توصیه می‌کنیم که به مراکز معتبر مراجعه کنید و در این خصوص از افراد باتجربه درخواست مشورت کنید.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 79546
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

کرونا :

سن مناسب جهت دادن تشویقی به سگ و میزان آن

سن مناسب جهت دادن تشویقی به سگ و میزان آن

چکیده : اطلاعات کامل در زمینه تشویقی سگ و میزان مصرف تشویقی برای سگ ها را در این مقاله ببینید.

 

تشویقی برای سگ به وعده غذاهایی گفته می‌شود که حجم کمی دارند و در قالب میان‌ وعده برای این حیوان در‌نظر گرفته می‌شوند. در‌واقع این نوع غذا دادن پس از انجام یک کار خوب به‌وسیله‌ی سگ، انجام می‌شود که سبب خوشحالی این حیوان خواهد شد و چه‌بسا نقش تعیین‌کننده‌ای در تربیت و آموزش سگ خواهد داشت. در کنار این موارد، تشویقی برای سگ‌‌ها می‌تواند ویتامین‌های مورد‌نیاز بدن این حیوان را تأمین کند؛ همچنین برای سلامت دندان‌ها، پوست و مو بسیار موثر است.

اگر شما هم در‌حال‌حاضر از یک سگ مراقبت می‌کنید، شاید بد نباشد که در این خصوص اطلاعات جامعی داشته باشید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید؛ چرا‌که قصد داریم درباره‌ی موارد مختلف تشویقی برای سگ‌ها صحبت کنیم.

جهت خرید تشویقی سگ این صفحه را ببینید.

سن مناسب جهت دادن تشویقی به سگ و میزان آن 1

سن مناسب تشویقی سگ‌ها

همان‌طور که می‌دانید توله‌سگ‌ها حداقل تا هشت هفتگی (۲ ماهگی) باید از شیر مادر تغذیه کنند و در این مدت اجازه ندارید که آنها را از سگ ماده دور نگه دارید. پر‌واضح است که پس از این مدت به راحتی می‌توانید توله سگ‌ها را به خانه آورده و از آنها نگهداری نمایید.

تربیت توله سگ‌ها باید از همان بدو ورود انجام شود؛ همچنین برای افزایش شانس موفقیت کافی است تشویقی برای سگ را نیز در‌نظر بگیرید. برای این منظور کافی است که طعم‌های متفاوتی را امتحان کنید تا تشویقی مدنظر و مورد‌علاقه‌ی سگتان را متوجه شوید.

زمان‌ و میزان مناسب تشویقی سگ

شاید فکر کنید که تشویقی سگ را باید در هر زمان که احساس کردید به آن‌ها بدهید، اما این اشتباه است و باید برنامه‌ی خاصی برای این موضوع داشته باشید تا موثر واقع شود. در‌واقع پیشنهاد ما این است که بین وعده‌های اصلی غذایی از تشویقی سگ استفاده کنید. به‌طور‌کلی اگر در حال تربیت و آموزش سگ هستید، این بهترین کار است که می‌توانید در این خصوص انجام دهید.

فرماندار دناگفت:دهه فجر فرصتی برای بیان عملکرد دولت و دستگاههای اجرایی است
دنبال کنید

بسیاری از حرفه‌ای‌ها از قانون ۱۰ درصد تشویقی استفاده می‌کنند. در‌واقع با توجه به اینکه تشویقی برای سگ هم یک غذا محسوب می‌شود نباید بیش از اندازه داده شود؛ چرا‌که سبب اضافه وزن سگ می‌شود؛ بنابراین قانون ۱۰ درصد تشویقی موضوع بااهمیتی است که باید به آن توجه شود.

بهترین انواع تشویقی سگ‌ها

انتخاب یک تشویقی مناسب برای سگ‌ها همان‌قدر اهمیت دارد که زمان و میزان تشویقی مهم است؛ لذا در انتخاب یک تشویقی دقت لازم را داشته باشید و اگر در این زمینه تجربه‌ی خاصی ندارید، کافی است که از افراد متخصص مشورت بگیرید. به‌طور‌کلی از بهترین انواع تشویقی برای سگ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تشویقی‌های نرم.
  • تشویقی‌های سلامت دندان مانند استخوان.
  • تشویقی‌های جویدنی مانند غضروف حیوانی یا گوشت.
  • تشویقی‌های گیاهی یا رژیمی.

هر‌کدام از این تشویقی‌ها مزیت‌هایی برای سگ دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

سن مناسب جهت دادن تشویقی به سگ و میزان آن 2

مزایای تشویقی برای سگ

به‌طور‌کلی در‌نظر گرفتن تشویقی برای توله‌سگ‌ها مزیت‌های مختلفی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آنها خواهیم پرداخت:

  • افزایش سلامت دستگاه گوارش

معمولاً تشویقی‌های سگ از مقادیر قابل‌توجهی فیبر و یا پروبیوتیک برخوردار است که این موارد به خوبی می‌توانند مشکل دستگاه گوارش سگ‌ها را برطرف کنند. به‌طور‌کلی تشویقی‌ها هضم بهتر را منجر می‌شوند و حتی بر بهبود سیستم ایمنی بدن حیوان نیز تأثیر می‌گذارند.

  • تقویت پوست و مو

سلامت پوست و مو سگ فوق‌العاده دارای اهمیت است و خرید تشویقی سگ باید با حساسیت‌های زیادی در‌نظر گرفته شود. در‌واقع غذاهایی که به‌عنوان تشویقی برای سگ خریداری می‌شود حتماً باید دارای امگا۳ و ۶ بوده تا اسید چرب ضروری برای سلامت و درخشندگی پوست و مو مهیا شود.

  • بهداشت دهان و دندان

بوی بدن دهان سگ با در‌نظر گرفتن غذاهای تشویقی از بین می‌رود و به‌طور‌کلی استفاده از این میان وعده‌ها به تمیز نگه‌داشتن دهان و دندان کمک می‌کند. ضمناً برای کاهش جرم دندان‌های سگ، جویدن تشویقی‌ها فوق‌العاده بااهمیت خواهد بود و در این صورت تقویت فک نیز انجام می‌شود.

  • کمک به تعادل وزن

از دیگر مزایای تشویقی برای سگ این است که به تعادل وزن کمک خواهد کرد و سن را در بهترین شرایط وزنی نگه می‌دارد. البته باید دقت کنید که در دادن تشویقی زیاده‌روی نکنید؛ چرا‌که ممکن است به علتی برای افزایش وزن تبدیل شود. به‌طور‌کلی به مرور زمان متوجه‌ اهمیت دادن تشویقی به سگ خواهید شد و باز هم توصیه می‌کنیم که اگر در این خصوص تجربه ندارید، حتماً با افراد اهل‌فن مشورت کنید.

بذرپاش: ذره‌ای از حفظ بیت‌المال کوتاه نمی‌آیم
دنبال کنید

انواع بهترین تشویقی‌ها برای سگ

اگر‌چه تشویقی سگ در انواع مختلف وجود دارد اما ما در ادامه به چند تا از بهترین‌ها در این خصوص اشاره می‌کنیم:

– تشویقی استخوانی کروچی مدل chiken

این تشویقی جویندنی، فوق‌العاده برای سگ‌ها جذاب است و از مزایای آن می‌توان به طعم و بو مطبوع اشاره کرد. ضمن اینکه ژلاتینی بودن آن نیز فوق‌العاده مناسب دندان‌های سگ است.

– تشویقی مدادی اورلاندو

این تشویقی با طعم گوشت گاو است که دارای پروتئین مناسبی بوده و از بهترین غذاهای میان وعده برای تشویقی سگ محسوب می‌شود که از مزایای آن نیز می‌توان به بافت نرم و خوش خوراک بودن آن اشاره کرد.

– تشویقی سگ مانچی مدل king chewy

اگر قصد خرید تشویقی سگ به‌صرفه را دارید، می‌توانید از این نوع تشویقی استفاده کنید که در طعم‌های مختلف وجود دارد. از مزایای این نوع تشویقی نیز می‌توان به از بین بردن پلاک و جرم دندان اشاره کرد.

سن مناسب جهت دادن تشویقی به سگ و میزان آن 3

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi