شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

165 روستای خراسان‌شمالی زکات پرداخت کردند

به گزارش کرونا از بجنورد، عصر امروز مجید الهی راد، دبیر شورای زکات خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه اظهار کرد: تا کنون ۱۶۵ روستای استان زکات خود را پرداخت کرده‌اند. وی رقم پرداختی زکات مردم استان طی امسال را ۱۰ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان برشمرد و گفت:  ۳۱ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان امسال برای زکات هدفگذاری شده

اختصاصی کرونا

کد خبر : 78916
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

کرونا :

165 روستای خراسان‌شمالی زکات پرداخت کردند

به گزارش کرونا از بجنورد، عصر امروز مجید الهی راد، دبیر شورای زکات خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه اظهار کرد: تا کنون ۱۶۵ روستای استان زکات خود را پرداخت کرده‌اند.

وی رقم پرداختی زکات مردم استان طی امسال را ۱۰ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان برشمرد و گفت:  ۳۱ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان امسال برای زکات هدفگذاری شده است که در چهار ماهه نخست سال ۳۲ درصد آن محقق شده است.

دبیر شورای زکات استان خراسان‌شمالی رقم پرداختی زکات در چهار ماهه سال قبل را ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: زکات جمع آوری شده براساس اولویت بندی‌های انجام شده و نیازهای هر منطقه صرف اجرای طرح ها، کارهای عمرانی و عام المنفعه در همان منطقه می شود.

وی ادامه داد: بخش ویژه‌ای از زکات مردم استان در امور نیازمندان شامل تهیه جهیزیه، تأمین هزینه‌های درمانی، ایجاد زمینه تحصیل، آزادی نیازمندان، تأمین مسکن و رفع نیازهای معیشتی محرومان هزینه می شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی تصریح کرد: سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شد که ۸۱ درصد آن را برای معیشت، تهیه جهیزیه، ساخت مسکن و هزینه درمان مددجویان زیر پوشش این نهاد شد و مابقی آن برای اجرای ۱۵ طرح عمرانی هزینه شد.

وی افزود: زکات پرداختی مردم در سال گذشته نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۹ بیش از ۳۶ درصد رشد داشته است.

انتهای‌پیام/ز


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi