جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اختصاص ۱۶۸ میلیارد برای مبارزه با آفت پروانه برگ‌خوار سفید در جنگل های کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا آفت پروانه برگ‌خوار سفید در جنگل های زاگرس در حال افزایش بوده و بلوط های سر فراز را در کهگیلویه وبویراحمد طعمه خود کرده است که مسئولان به دنبال راه حل برای نجات این ثروت سبز هستند. عباسعلی نوبخت در حاشیه بازدید از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو

اختصاصی کرونا

کد خبر : 77344
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

کرونا :

اختصاص ۱۶۸ میلیارد برای مبارزه با آفت پروانه برگ‌خوار سفید در جنگل های کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا آفت پروانه برگ‌خوار سفید در جنگل های زاگرس در حال افزایش بوده و بلوط های سر فراز را در کهگیلویه وبویراحمد طعمه خود کرده است که مسئولان به دنبال راه حل برای نجات این ثروت سبز هستند.

اختصاص ۱۶۸ میلیارد برای مبارزه با آفت پروانه برگ‌خوار سفید در جنگل های کهگیلویه و بویراحمد 5

عباسعلی نوبخت در حاشیه بازدید از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگارفارس در گچساران اظهار کرد: کانون ها و نقاط آلوده دچار آفت پروانه برگ‌خوار سفید در جنگل های زاگرس کشور شناسایی شده و عملیات مبارزه به این آفت در دست اقدام است.

اختصاص ۱۶۸ میلیارد برای مبارزه با آفت پروانه برگ‌خوار سفید در جنگل های کهگیلویه و بویراحمد 6

وی بیان کرد: نجات جنگل های زاگرس از آفت یکی از اولویت های دولت بوده و تمام تلاش خود را برای رفع این بحران انجام خواهیم داد.

اختصاص ۱۶۸ میلیارد برای مبارزه با آفت پروانه برگ‌خوار سفید در جنگل های کهگیلویه و بویراحمد 7

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور باواشاره به اینکه سطح جنگل های بلوط کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۸۷۴ هزارو ۱۶ هکتار است، تصریح کرد: تاکنون ۲۶ هزار هکتار از جنگلدهای بلوط در کهگیلویه وبویراحمد دچار آفت پروانه برگ‌خوار سفید شده است.

نوبخت عنوان کرد: بر اساس برآورد کارشناسان برای مبارزه با هر هکتار سطح آفت پروانه برگ‌خوار سفید بیش از ۴۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت:برای حفظ و صیانت از عرصه‌های ملی از تمام ظرفیت‌های این سازمان برای تقویت پوشش گیاهی جنگل‌ها و مراتع با کاربری خاص خودشان استفاده خواهیم کرد.

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور 

خاطرنشان کرد: برای کنترل و ریشه کنی آفت جنگل های زاگرس تاکنون با همکاری دستگاه های متولی جلسات مختلفی برگزار شده تا بتوانند در مقابل طغیان این آفت مبارزات لازم را انجام بدهند.

هماهنگی و تعامل کمیته های ۹گانه خدمات سفرهای نورزی ضرورت دارد
دنبال کنید

نوبخت بیان کرد: برای مبارزه با آفت جنگل های زاگرس کمیته ای تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه آفت برگ‌خوار درختان بلوط، یک آفت بومی است، افزود:این آفت از سال‌ها قبل در عرصه‌های جنگلی زاگرس بوده، ولی بر اثر تنش‌های اقلیمی، افزایش درجه حرارت و کاهش رطوبت طغیان کرده است.

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری ادامه داد: یکی از مشکلات در زمینه آفت برگ‌خوار بلوط چند نسل بودن آن است که در زمان کمی سطح وسیعی را آلوده می‌کند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi