جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چگونگی بررسی پرونده متقاضیان جذب هیأت علمی تشریح شد

جعفر جعفری معاون مرکز جذب وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه کرونا با اشاره به آغاز فرایند فراخوان جذب اعضای هیأت علمی اردیبهشت ۱۴۰۱ از ۱۱ تیرماه، گفت: دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور از ۱۱ تا ۱۷ تیرماه می‌توانند با مراجعه به سامانه جذب اعضای هیأت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 77314
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

کرونا :

چگونگی بررسی پرونده متقاضیان جذب هیأت علمی تشریح شد

جعفر جعفری معاون مرکز جذب وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه کرونا با اشاره به آغاز فرایند فراخوان جذب اعضای هیأت علمی اردیبهشت ۱۴۰۱ از ۱۱ تیرماه، گفت: دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور از ۱۱ تا ۱۷ تیرماه می‌توانند با مراجعه به سامانه جذب اعضای هیأت علمی براساس سهمیه اختصاص یافته نسبت به تایید رشته‌های مورد نیاز خود اقدام کنند.

* آغاز ثبت‌نام متقاضیان جذب هیأت علمی دانشگاه‌های کشور از ۲۰ تیر

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام متقاضیان جذب هیأت علمی دانشگاه‌های کشور از ۲۰ تیرماه آغاز و تا دوم مردادماه ادامه خواهد داشت.

جعفری با بیان اینکه شیوه‌نامه اجرایی بررسی پرونده متقاضیان جذب عضو هیأت علمی تاکید بر رعایت قوانین قبلی پذیرش اعضای هیات علمی و به منظور جذب نیروهای فرهیخته و رعایت عدالت در پذیرش اعضای هیات علمی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است، افزود: بر اساس این شیوه نامه در غربال‌گری اولیه افرادی که هر کدام از شرایط لازم قانونی از قبیل شرط سنی، هم‌سوئی رشته گرایش تحصیلی با فراخوان، حداقل معدل سه مقطع تحصیلی، هم‌سوئی مقاطع تحصیلی و شرائط اختصاصی اعلام شده در فراخوان را ندارند، حذف می‌شوند.

وی افزود: کارگروه مسئول غربال‌گری برای هر رشته تحصیلی حداقل دارای سه عضو هیأت علمی معتمد است و ترکیب آن را هیأت اجرایی دانشگاه تعیین می‌کند. این کار گروه، طی صورت‌جلسه‌ای ضمن ذکر دقیق عناوین شرائط لازم قانونی سبب حذف هر کدام از متقاضیان، افراد واجد تمامی شرایط لازم قانونی را مشخص می‌کند.

جعفری با بیان اینکه بررسی اولیه صلاحیت علمی، اختیاری بوده و توسط کارگروه بررسی توانایی علمی صورت می‌پذیرد، گفت: کارگروه بررسی توانایی علمی از طریق مصاحبه اجمالی با متقاضیان منتخب در غربال‌گری اولیه، تمامی یا حداقل سه برابر نیاز اعلام شده در فراخوان را بر اساس معیارهای قانونی انتخاب می‌کند.

شرور سابقه‌دار بهمئی دستگیر شد
دنبال کنید

به گفته معاون مرکز جذب وزارت علوم تحقیقات و فناوری، افراد انتخاب‌شده در غربال‌گری اولیه با بررسی اولیه صلاحیت علمی، وارد سه فرآیند همزمان کارگروه بررسی توانایی علمی از طریق مصاحبه تفصیلی، تحقیقات میدانی و استعلامات قانونی می‌شوند.

وی گفت: پس از آنکه هر سه فرآیند مربوط به تمام افراد در یک رشته گرایش تحصیلی تکمیل شد، تمامی پرونده‌ها به هیأت اجرایی جذب دانشگاه ارجاع می‌شود. هیأت اجرایی برای هر رشته گرایش تحصیلی در یک جلسه از طریق بررسی پرونده تک تک افراد و مقایسه آنها با یکدیگر تصمیم‌گیری می‌کند. سوابق آموزشی و فرهنگی افراد، امتیازات علمی و عمومی آنها و استعلامات قانونی، از موارد ضروری در این بررسی و مقایسه هستند. هیأت اجرایی جذب پس از بررسی دقیق تمامی پرونده‌ها و کفایت مذاکرات، فرد یا افراد اصلح را انتخاب می‌کند.

جعفری خاطرنشان کرد: انتخاب افرادی که حد نصاب امتیاز علمی یا حد نصاب امتیاز عمومی را کسب نکرده‌اند یا استعلامات آنها منفی بوده، ممنوع است و با جذب آنها مخالفت می‌شود. نام این افراد و علت مخالفت با جذب آنها در صورت‌جلسه نهایی هیأت اجرایی درج می‌شود.

وی گفت: صورت‌جلسه نهایی هیأت اجرایی جذب به همراه تمامی مستندات مربوطه به مرکز جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال می‌شوند تا در هیأت مرکزی جذب وزارت علوم بررسی و اعلام نظر شود.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi