شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای پروژه راه آهن درود – بروجرد – ملایر حاصل پیگیری های مستمر در مجلس دهم و یازدهم بود

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: موضوع راه آهن به یک مطالبه در صحن مجلس و فضای دولت و همچنین اخذ مجوزهای لازم و ردیف اعتباری در بودجه و تثبیت موضوع از دستاوردهای دوره دهم مجلس و همچنین مطالعه، انتخاب پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی مکمل پیگیری های مجلس دهم در مجلس یازدهم بود .

اختصاصی کرونا

کد خبر : 76496
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

کرونا :

اجرای پروژه راه آهن درود – بروجرد – ملایر حاصل پیگیری های مستمر در مجلس دهم و یازدهم بود

عباس گودرزی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، به پیگیری های انجام شده برای اخذ مجوز اجرای راه آهن درود-بروجرد -ملایر اشاره کرد و گفت: از روزی که وارد مجلس دهم شدم پروژه راه آهن بروجرد را در دستور کار خود قرار دادم در آن ایام هیچ گونه مجوز و ردیفی برای اجرای این پروژه وجود نداشت.

وی افزود: در حوزه های مختلف پروژه راه آهن را پیگیری کردم تا اینکه سال ۹۶ موفق شدم آنتنی درود به بروجرود را در راه آهن درود به خرم آباد- اندیمشک با حمایت وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه بودجه وقت ادغام کنیم اما از ما نپذیرفتند که درود به بروجرد و بروجرد به ملایر وصل شود چرا که اعلام کردند برای خط کامل نیاز به مصوبه کمیسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس بیان کرد: لذا براساس پیگیری های انجام شده موفق شدیم در سال ۹۷ مصوبه کمیسیون ماده ۲۳ را از سازمان برنامه و بودجه برای خط ریلی درود – بروجرد – ملایر اخذ کنیم به همین سبب مصوبه ماده ۲۳ را اخذ کردیم چرا که از مراحل مهم و تعیین کننده در ایجاد خط ریلی شهرستان بود پس از آن در قالب بودجه ۹۹ آنتنی درود به بروجرد را به خط کامل درود به بروجرد و ملایر تبدیل کردیم.

گودرزی اظهار کرد: با تلاش های انجام شده این دستاورد بسیار مهم حاصل شد و در پایان مجلس دهم کار مطالعات و انتخاب فرآیند پیمانکار در دستور کار قرار گرفت و در سال ۱۴۰۰ نیز این فرآیند به نتیجه رسید و با حمایت وزارت راه و شهرسازی برای پروژه درود به بروجرد و ملایر تشریفات قانونی برگزار و پیمانکار انتخاب شد و همچنین قرارداد منعقد گردید.

کسب رتبه دوم نرخ بیکاری برای خوزستان در کشور ماحصل غفلت وزارت کار از این استان است
دنبال کنید

وی عنوان کرد: عملیات اجرایی این پروژه دهم خرداد ماه سال جاری آغاز شد و امروز شاهد اجرای فاز یک راه آهن درود به بروجرد و ملایر هستیم که طول آن ۲۷ کیلومتر است و این از دستاوردهای خوبی بود که از مجلس دهم تاکنون پیگیر آن بودم.

این نماینده مردم گفت: موضوع راه آهن به یک مطالبه در صحن مجلس و فضای دولت و همچنین اخذ مجوزهای لازم و ردیف اعتباری در بودجه و تثبیت موضوع از دستاوردهای دوره دهم مجلس و همچنین مطالعه، انتخاب پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی مکمل پیگیری های مجلس دهم در مجلس یازدهم بود که لازم می دانم از مجموعه مدیران دستگاه های اجرایی که در این راه حمایت و یاری کردند و مطالبه مردم شهرستان بروجرد لبیک گفتند تشکر نمایم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi