سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

اختصاص ۲۲ هزار میلیارد تومان برای محرومیت زدایی توسط مجلس/ قیر مورد نیاز شهر‌های کوچک برای انجام عملیات راهسازی تحویل داده می‌شود

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۲۲ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ برای محرومیت‌زدایی و انجام پروژه ای آبرسانی، بازآفرینی شهری و  نوسازی مدارس توسط مجلس خبر داد و گفت: مشکلات آبرسانی و نوسازی مدارس در حوزه انتخابیه قمصر، نطنز و بادرود با اعتبارات مربوط به محرومیت‌زدایی رفع می‌شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 76484
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

اختصاص ۲۲ هزار میلیارد تومان برای محرومیت زدایی توسط مجلس/ قیر مورد نیاز شهر‌های کوچک برای انجام عملیات راهسازی تحویل داده می‌شود

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضائی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست جمع‌بندی سفر نظارتی به شهرستان‌های نطنز، بادرود و قمصر که با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو و استانی و منطقه‌ای برگزار شد، گفت: تمامی مشکلاتی که در جلسه امروز مطرح شد، صورت جلسه شده و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود تا بر اساس وظایف خود، کارها را پیش ببرند، مجلس نیز فرآیند کار را رصد می‌کند تا به نتیجه مطلوب برسد.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه عنوان انقلابی بودن مجلس یازدهم همواره مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته و این اعتماد وظیفه سنگینی را بر دوش نمایندگان قرار می‌دهد عنوان کرد: امیدواریم وظایفمان را به خوبی انجام دهیم که پاسخ خوبی به اعتماد مردم و رهبر انقلاب داده باشیم.

وی عنوان کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۱ حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان با هدف محرومیت زدایی در نظر گرفته شده است. در قانون بودجه سال گذشته نیز همین مقدار برای کمک به مناطق محروم در نظر گرفته شد که باید در حوزه پروژه‌های بازآفرینی، راه‌های روستایی، طرح‌های آبخیزداری، طرح‌های آب‌رسانی و تامین آب شرب و نوسازی مدارس هزینه شود.

 

نشست جمع بندی سفر کمیسیون عمران به قمصر

 

رضایی کوچی با اشاره به دغدغه مسئولان حاضر در جلسه جهت نوسازی و ایمن سازی مدارس تصریح کرد: در بودجه سال جاری حدود ۵ هزار میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در نظر گرفته شده که از این محل برای نوسازی مدارس فاقد ایمنی در روستاهاو شهرهای کوچک نیز سهمی در نظر گرفته شده است. به دلیل عدم حضور مسئول متولی در جلسه امروز موضوع را از طریق کمیسیون عمران مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از نهاد‌های انقلابی و پر تلاش بوده و ما انتظار داریم در راستای توزیع متوازن و عادلانه اعتبارات برای توسعه متوازن در کشور گام برداشته و مسائل و مشکلات مرطروحه در جلسه امروز را مورد پیگیری قرار دهد.

 

نشست جمع بندی سفر کمیسیون عمران به قمصر

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای حل مسائل و مشکلات مربوط به آب شرب با توجه به نگاه ویژه مجلس یازدهم به امر آبرسانی،  بودجه ای از محل اعتبارات محرومیت ‌زدایی به این مهم اختصاص پیدا کرده و ما نیز پیگیری خواهیم کرد تا مشکلات این حوزه رفع شود.

وی ادامه داد: مشکل عملیات اجرایی تقاطع غیرهم سطح بازدید شده را که به دلیل نبود تقسیم وظیفه میان دستگاه‌های اجرایی با تاخیر همراه شده است تعیین تکلیف کرده و برای هر دستگاه وظیفه مشخصی را تعیین می‌کنیم تا ضمن بررسی مجدد پروژه و رفع موانع تملک اراضی، عملیات ساخت پیش برود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جاده مواصلاتی که برای تکمیل توسط خیرین به قیر نیاز داشت را نیز از طریق سازمان راهداری پیگیری خواهیم کرد تا حجم مورد نیاز را محاسبه و قیر مورد نیاز را به استان و سپس منطقه تحویل دهند.

 

نشست جمع بندی سفر کمیسیون عمران به قمصر

 

رضایی کوچی با اشاره به درخواست مسئولان شهر قمصر برای ایجاد موزه گل و گلاب، گفت: این موضوع باید از طریق وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مورد پیگیری قرار بگیرد تا در صورتی که وزارت راه و شهرسازی زمینی در اختیار دارد، به وزارت میراث واگذار و این وزارت خانه نیز از محل منابع داخلی با کمک شهرداری و حمایت ‌های دیگر ساختمان مجموعه را شاخته و پروژه را به سر انجام مطلوب برساند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات مربوطه به فعالیت معادن و تاثیر آن بر سلامت آب شرب منطقه، عنوان کرد: این موضوع را در جلسه هفته آتی کمیسیون عمران با وزیر صمت مطرح خواهم کرد ضمن اینکه وزارت نیرو نیز باید سلامت آب را مورد بررسی قرار داده تا کارها را به صورت مستند پیش ببریم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi