پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طواف آقایان در جوار کعبه بدون لباس احرام ممنوع شد+عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت کرونا ، امسال عربستان به منظور پذیرش زائر خارجی در شرایط کرونا محدودیت‌هایی را در نظر گرفته است که ممنوعیت ورود زائران بالای ۶۵ سال و لزوم استفاده از ماسک در حرمین شریفین برای حج تمتع سال جاری از جمله آنهاست. در روزهای اخیر که تعداد زائران خانه خدا

اختصاصی کرونا

کد خبر : 76454
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱

کرونا :

طواف آقایان در جوار کعبه بدون لباس احرام ممنوع شد+عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت کرونا ، امسال عربستان به منظور پذیرش زائر خارجی در شرایط کرونا محدودیت‌هایی را در نظر گرفته است که ممنوعیت ورود زائران بالای ۶۵ سال و لزوم استفاده از ماسک در حرمین شریفین برای حج تمتع سال جاری از جمله آنهاست.

طواف آقایان در جوار کعبه بدون لباس احرام ممنوع شد+عکس 5

در روزهای اخیر که تعداد زائران خانه خدا در حال افزایش است و هر روز تعدادی از زائران خارجی حج تمتع از کشورهای مختلف به عربستان اعزام می‌شوند، مسجدالحرام حال و هوای متفاوتی دارد و با توجه به گرمای هوا، عصر و شب‌ها حرم شلوغ‌تر از سایر زمان‌ها است. بر همین اساس، بسیاری از زائران برای طواف کعبه عصرها به مسجدالحرام می‌روند و به زیارت می‌پردازند.

طواف آقایان در جوار کعبه بدون لباس احرام ممنوع شد+عکس 6

ممنوعیت ورود آقایان بدون لباس احرام در جوار کعبه

یکی از موضوعاتی که امسال در ایام حج تمتع از سوی سعودی‌ها اعمال شده است، محدودیت ورود آقایان به مطاف و مسعی است؛ به طوری که سعودی‌ها اعلام کرده‌اند فقط افرادی که مُحرم هستند، امکان طواف در جوار خانه خدا را دارند و افرادی که مُحرم نیستند، باید در طبقات بالایی به طواف بپردازند. البته این ممنوعیت مخصوص آقایان است و بانوان می‌توانند به راحتی در قسمت‌های مختلف مسجدالحرام، خانه خدا را طواف کنند.

به منظور اجرای این قوانین از سوی سعودی‌ها، برخی از مأموران مسجدالحرام در ورودی‌های مختلف به سمت کعبه حضور دارند و مانع ورود افراد با لباس شخصی می‌شوند و همه آقایانی که می‌خواهند در کنار کعبه طواف کنند، باید لباس احرام به تن کرده باشند؛ در غیر این صورت به طبقات بالایی هدایت می‌شوند.

برخی بانک ها در ارائه تسهیلات رونق تولید مانع تراشی می کنند
دنبال کنید

طواف آقایان در جوار کعبه بدون لباس احرام ممنوع شد+عکس 7

بسیاری از زائران در مسجدالحرام ماسک نمی‌زنند

همچنین با وجود اینکه استفاده از ماسک در فضای بسته مسجدالحرام الزامی است و حتی مأموران سعودی برای ورود به بخش‌های مسقف بیت‌الله الحرام، زائران را به ملزم به استفاده از ماسک می‌کنند، اما این محدودیت به درستی اعمال نمی‌شود و بسیاری از افراد بدون ماسک در حال زیارت و نیایش هستند. این امر در حالی است که بنا بر گزارش‌ها، شیوع کرونا در عربستان افزایش پیدا کرده است و هنوز نه فقط زائران حج تمتع، بلکه سایر مشتاقان زیارت خانه خدا هم برای انجام عمره مفرده در عربستان حضور دارند.

 

حج تمتع سال گذشته که با حضور ۶۰ هزار ساکن عربستان برگزار شد

البته بنا بر گزارش‌های مرکز پزشکی حج و زیارت، زائران کشورمان در مدینه منوره و مکه مکرمه در سلامتی هستند و مشکلی در سلامت زائران حج تمتع تاکنون اعلام نشده است.

به گزارش فارس، در ۲ سال گذشته سعودی‌ها از پذیرش زائر خارجی به دلیل شیوع کرونا امتناع کردند و سال گذشته حج تمتع فقط با حضور ۶۰ هزار زائر ساکن عربستان برگزار شد و همه زائران باید در کنار حفظ فاصله اجتماعی، از ماسک نیز استفاده می‌کردند. اما امسال با توجه به تشرف بیش از یک میلیون زائر به حج تمتع، فاصله اجتماعی در نظر گرفته نشده است و زائران در کنار یکدیگر به زیارت می‌پردازند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi